Mä oon viimein päässyt sen yli.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PangPang
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PangPang

Aktiivinen jäsen
06.08.2004
2 272
0
36
Kun poika syntyi viime heinäkuussa, hän siis neljäs lapsemme, niin päätimme että meillä on lapsiluku nyt täynnä. Sitten alkoi surkuttelu. "voi voi, viimeistä kertaa vauvan tuoksua tässä kodissa, voi voi , enää ikinä en saa hoitaa omaa pientä vauvaa" jne jne... sellaista kaameeta ahdistusta ja elämäntilanteesta luopumista.

Mut tiettekö.. nyt mulla on tosi hyvä mieli, ja päätös ettei enää vauva arkea tän jälkeen, se tuntuu hyvältä.. aika mennä elämässä eteenpäin ja nukkua joskus pois 8 vuoden univelat :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Kun poika syntyi viime heinäkuussa, hän siis neljäs lapsemme, niin päätimme että meillä on lapsiluku nyt täynnä. Sitten alkoi surkuttelu. "voi voi, viimeistä kertaa vauvan tuoksua tässä kodissa, voi voi , enää ikinä en saa hoitaa omaa pientä vauvaa" jne jne... sellaista kaameeta ahdistusta ja elämäntilanteesta luopumista.

Mut tiettekö.. nyt mulla on tosi hyvä mieli, ja päätös ettei enää vauva arkea tän jälkeen, se tuntuu hyvältä.. aika mennä elämässä eteenpäin ja nukkua joskus pois 8 vuoden univelat :D

niinpä, toisinaan aika helpottava päätös :)

Alkuperäinen kirjoittaja myös neljän äiti:
Voin yhtyä tunteeseen! Tosin minulla se surkuttelu kesti pitempään

No mullakin on oikeastaan viime aikoina vasta alkanut tuntumaan siltä että elämä ilman vauva-arkea vois olla ihan okei :D johtunee varmaan siitä että tää meidän nuorin herra 10kk on ollut melkoinen valvottaja, ja tisssin plussuttaja.. ei vaan osaa juoda mistään pulloista eikä nokkamukeista.. öisinkin tarvii tissiä 2-4 kertaa.. jotenki on sellainen olo, että sitten ku nää valvomiaset joskus loppuu, ei kiitos enää..

Meidän poika on syntynyt elokuun lopulla, ja nyt on iskenyt pieni haikeus, nytkö tätä vauvaelämää läpikäydään viimeistä kertaa?
Lapsiluku on kuitenkin täynnä, eikä enenpää vauvoja tule.

Totta, elämää on monelaista. Ja muutkin ajat kuin vauva-ajat ovat aivan ihania. Meillä nyt 2 lasta ja tähän taitaa jäädä. Haluan, että voimme tehdä perheenä seikkailuja, joita vauvan mukana olo aina rajoittaa. Ihan jo visiitti vesipuistoon lasten kanssa jää aina vähän rajalliseksi kun on vauva matkassa. Maltan tuskin odottaa aikoja, että voidaan tehdä ihan kaikkea yhdessä kun kaikkien taidot ja ikä riittää samoihin juttuihin. Vauva-ajat on toki olleet molemmat ihania. Mutta aikansa kutakin.

Voi kun mäkin osaisin luopua tästä kroonisesta vauvakuumeesta. :snotty: Kuopus on jo iso, täyttää jo 3v ja mulla on niin järjettömän hirveän karmea vauvakuume ettei ole tosikaan. :snotty: Nään jo uniakin että olen raskaana tai että meillä on vauva. :ashamed:

mä ihan oikeesti itkin ainakin ekan puol vuotta just sen takia ku ajattelin että viimeistä kertaa näin ja viimeistä kertaa noin.. mut nyt on jotenki katse edessäpäin, ei taustapeilissä.. :) toivottavasti tää tunne jatkuu sittenkin kun joskus yöt nukutaan hyvin.. ettei aika taas kultaa muistoja :snotty:

eiköhän teidän perheessä sitä vauva-arkea ole elettykin jo aika paljon verrattuna moneen muuhun perheeseen :D mun piti tehdä tuo sama päätös kahden vauvan jälkeen... tosin en koskaan sano en koskaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
eiköhän teidän perheessä sitä vauva-arkea ole elettykin jo aika paljon verrattuna moneen muuhun perheeseen :D mun piti tehdä tuo sama päätös kahden vauvan jälkeen... tosin en koskaan sano en koskaan =)

juu, kyllä :) Muuten VOI OLLA että P tulee kans mukaan lauantaina.. jos tilanne on sellainen että pääsee.. se jotain puhui että vois vaikka lähteä..

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

juu, kyllä :) Muuten VOI OLLA että P tulee kans mukaan lauantaina.. jos tilanne on sellainen että pääsee.. se jotain puhui että vois vaikka lähteä..

ok, kuulostaa hyvältä :D mutta kynttilät ei oo vieläkään tulleet :o

Mä olen päättänyt etten päätä ennen mitään raskautta, tai raskauden aikana, että tää oli nyt sitten tässä. Siitä tulisi yksi itkujuhla. Parempi siis että pidän takaportin auki vaan, ja jätän vauvat tekemättä sitten kun tuntuu siltä. Kai. Ellei niitä nyt ala ilmaantumaan jotain kymmentä, tai kahtakymmentä.. Sitt pitänee jo ottaa itseään niskasta. :ashamed:

Yhteistyössä