Mä oon niin tohkeissani :D. Potta-asiaa ja kysymyskin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
Eeva täyttää ensi la 1v. Pottahistoria tämä: kun oli 7kk aloin koittaan potalle. Ei tuloksia, siirsin eteenpäin. Kun reilu 10kk panin uuestaan. Siitä lähtien takana monta pissaa ja nyt jo 5 päivää peräkkäin pisujen lisäksi kakka potassa :o :D :) :flower: :wave: jeeeee!!!!!
Ihan mieletöntä.
Tänään tyttö nurisi aamupalapöydässä äitiiii äitii ja naamal ilme et jokin vinossa. Ensin en noteerannu ku ainahan pienet kitisee ja mul oli puuronlaitto kesken ja just kävi pisul potalla.
Kohta menin ku jatkoi äitirutinaa. Kysyin: haluatko potalle? Eeva vastas :"hö"(=kyllä ) . Mentiin ja kakkas ja pissas :)

Kysymys kuuluu nyt, että joko n.1v voi oppia vaipasta pois jos vasta juuri oppinut potalle? Onko tää joku ohimenevä juttu vai voinko jo kesällä josai vaihees ottaa pikkuhousulinjaa ja koittaa opettaa täysin kuivaksi? :attn:
Ei tod kiire, mutta kun toinen tykkää pottailla ja ei näemmä halua kakkia vaippaan niin mikäs siinä sitten.

sehän on hyvä että menee noin "helposti" tuo pottaan siirtyminen :D
*kauhulla odotan tuota vaihetta*
itellä nyt ei ole tuosta mitään kokemusta mutta ehkä lapsikin tajuaa että on kivempi tehdä sinne pottaan kun vaippaan (tuntuu mahdollisesti aika kummalta kun tekee tarpeet vaippaan ja tuntuukin varmasti inhottavalta)
kyllä mä ainakin hymyssäsuin lähtisin kokeilemaan sitä kuivaksi opettelua,ja kesähän on sinänsä hyvä aika

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Eeva täyttää ensi la 1v. Pottahistoria tämä: kun oli 7kk aloin koittaan potalle. Ei tuloksia, siirsin eteenpäin. Kun reilu 10kk panin uuestaan. Siitä lähtien takana monta pissaa ja nyt jo 5 päivää peräkkäin pisujen lisäksi kakka potassa :o :D :) :flower: :wave: jeeeee!!!!!
Ihan mieletöntä.
Tänään tyttö nurisi aamupalapöydässä äitiiii äitii ja naamal ilme et jokin vinossa. Ensin en noteerannu ku ainahan pienet kitisee ja mul oli puuronlaitto kesken ja just kävi pisul potalla.
Kohta menin ku jatkoi äitirutinaa. Kysyin: haluatko potalle? Eeva vastas :"hö"(=kyllä ) . Mentiin ja kakkas ja pissas :)

Kysymys kuuluu nyt, että joko n.1v voi oppia vaipasta pois jos vasta juuri oppinut potalle? Onko tää joku ohimenevä juttu vai voinko jo kesällä josai vaihees ottaa pikkuhousulinjaa ja koittaa opettaa täysin kuivaksi? :attn:
Ei tod kiire, mutta kun toinen tykkää pottailla ja ei näemmä halua kakkia vaippaan niin mikäs siinä sitten.

Voi oppia tossa vaiheessa, se on yksilöllistä. Vaikka pakkiakin voi tulla.

niinjuu kun joutuu itse kuitenkin huolehtia siitä potalla käymisestä kun pieni ei välttämättä muista.
meillä poika on itseasiassa tänään 9kk ja ajattelin että ostaisin potan valmiiksi.
oon niin lahopää että unohtaisin koko harjottelun :laugh:
Onko ne semmoset pottatuolit mistään kotosin?vai onko parempi semmone "tavallinen" potta??

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
niinjuu kun joutuu itse kuitenkin huolehtia siitä potalla käymisestä kun pieni ei välttämättä muista.
meillä poika on itseasiassa tänään 9kk ja ajattelin että ostaisin potan valmiiksi.
oon niin lahopää että unohtaisin koko harjottelun :laugh:
Onko ne semmoset pottatuolit mistään kotosin?vai onko parempi semmone "tavallinen" potta??

Meillä on Baby Björnin pottatuoli ja tosi hyvä kun on selkänojaa ja käsinojaa jos meinaa pikkuisena vielä horjua. :wave:

Meidän 1v. (juuri täytti) on pottaillut jo pari kuukautta. Kakka tulee melkein aina pottaa, kun sen voi ennakoida ähinästä.. Pissatkin tulee usein, kunhan vaan äiti jaksaa raahata tarpeeksi tiheästi potalle, erityisesti heti unien ja ruokailujen jälkeen. Eiköhän se ole ihan hyvä, että harjoittelu aloitetaan aikaisin, kunhan ei missään nimessä väkisin.

Meillä on pottatuoli ja on kyllä mahtava, kun on niin tukeva.. siinä jaksaa hyvin lueskella kirjan tai pari=)

Voi oppia meidän kuopus oppi päivä kuivaksi 1v 3kk iässä ei siis enään pidetty vaippaa edes varulta.
Pottailu aloitettiin noin 10kk iässä ei halunnut istua uusi yritys kuukauden päästä ei kiinnostanut vieläkään, mutta noin 1v. suostui istumaan ja tulosta alkoi tulla heti.
Neuvolan puolitoista vuotis tarkastuksessa terveydenhoitaja alkoi väittämään ettei tuon ikäinen hallistse rakkoa. Minä siihen vain sanoin että en tiedä hallitseeko vai ei mutta ilman vaippaa on useampi kuukausi menty ja vahinkoja ei ole sattunut :D

Alkuperäinen kirjoittaja vilmis:
Meidän 1v. (juuri täytti) on pottaillut jo pari kuukautta. Kakka tulee melkein aina pottaa, kun sen voi ennakoida ähinästä.. Pissatkin tulee usein, kunhan vaan äiti jaksaa raahata tarpeeksi tiheästi potalle, erityisesti heti unien ja ruokailujen jälkeen. Eiköhän se ole ihan hyvä, että harjoittelu aloitetaan aikaisin, kunhan ei missään nimessä väkisin.

Meillä on pottatuoli ja on kyllä mahtava, kun on niin tukeva.. siinä jaksaa hyvin lueskella kirjan tai pari=)

Jep se on kyl tukeva ja hyvä se tuoli :wave: . Ja juu mä en ainakaan pakota. Jos tulis takapakkia niin sit tulee ja koittaa myöhemmin jatkaa. Mut nyt menee hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja vilmis:

Jep se on kyl tukeva ja hyvä se tuoli :wave: . Ja juu mä en ainakaan pakota. Jos tulis takapakkia niin sit tulee ja koittaa myöhemmin jatkaa. Mut nyt menee hyvin :)

jep,eli käyn tommosen baby björnin tuolin ostamassa,kun niitä tavallisia pottia oon kattellu niin ei ne ainakaan näytä siltä että niissä pysyis tuommonen alle vuoden ikänen.ja onhans e ihan uus asento missä sitten istutaan niin voi olla ottuttelemista siinäkin.
saa nähdä mitä poika tuumaa :D

meilläkin alkoi vauva kakkaan jo 8 kuukauden ikäisenä pottaan.
aluksi kun ei osannut sanoa, tuli mun jalkoja vasten äkiseen ja siitä tiesin viedä potalle.
nyt 1v ja 3 kk:tta sanoo monesti että kakka jos kakattaa, mutta joskus vielä tekee vaippaan.
pissan laittaa pottaan jos sattuu potalla oleen, mutta sitä ei mitenkään ilmoita.
kait se oppis kokonaan, kun viitsis alkaa vaivautuun, että vie säännöllisesti.
mutta tällä hetkellä mulle riittää että käy kakan laittaan pottaan.

Vau, onpa teidän taaperot varhain oppineet pottailun jujua! Meidän 1v.4kk ei suostu potalle, vauhtia riittää koko ajan.......Välillä kokeiltiin, mutta laitettiin vielä potta sivuun, kun ei pikkuherraa kiinnostanut. Ehtiihän tuota vielä. :). Onko teillä muuten muita lapsosia, eli kun meillä ainakin kiirettä 5- hengen perheessä, niin ettei aina potalle ehtisikään, vaikka huomaisikin ähinästä isomman hädän olevan kyseessä.

Mun tyttö oppi sekä päivä että yö kuivaksi n. 1vee =)
Tyttö oli kyllä ollutkin innokas pottailija 6kk lähtien, 9kk ikäisenä oli jo suht aina kuiva ja puhdas vaippa =)

Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
Tyttö oli kyllä ollutkin innokas pottailija 6kk lähtien, 9kk ikäisenä oli jo suht aina kuiva ja puhdas vaippa =)

nyt mulla on 1v1kk poitsu, jota ei pottahommat kiinnosta yhtään ;)
Eli lapsikohtaisia juttujahan nämä on.

Meillä neiti 1v9kk ja nyt vasta tehnyt ekat pari pissaa pottuun, kakkaa ei ole tullut vielä kertaakaan...Alotettiin harjoittelu n.vuoden ikäisenä... Eikä millään kiireellä mennä nytkään eteenpäin omaa tahtia kyllä se jossain vaiheessa kuivaksi oppii!!!!

meillä 1v iässä kiinnosti mutta nyt on 1v 4kk vuoden kun kävelee jo reippaasti ja potalla istuminen on yhtä tuskaa, helpompaa on hämätä äitiä ja antaa kävellä ilman vaippaa, pottaistunnan jälkeen ja kakkia lattialle.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän poitsu oli 1vee kun jätettiin päivävaippa pois, kävi tosi helposti, vuoden päästä oli kuiva kokonaan, vaipat poiis vaan!!!

Herra isä, vuosi meni ennen kuin kuiva. En voi ymmärtää. Miksi tehdä tommosta sirkusta lapsen kanssa vuosi ennen kuin onnistuu täysin ilman vaippoja. Miksi ei odottaa ikään, jolloin lapsi pystyy kunnolla asian ymmärtämään. Meillä just 2v oppi täysin kuivaksi neljässä päivässä. Kahet pissavahingot ja neljät kakat mutta neljän päivän jälkeen homma pelaa eikä vaippoja tarvi edes yöllä. Eikö kannata odottaa ikää jolloin lapsi on kypsä??

Alkuperäinen kirjoittaja taukkiäiti:

meillä 1v iässä kiinnosti mutta nyt on 1v 4kk vuoden kun kävelee jo reippaasti ja potalla istuminen on yhtä tuskaa, helpompaa on hämätä äitiä ja antaa kävellä ilman vaippaa, pottaistunnan jälkeen ja kakkia lattialle.. :D

Tosiaan lapsikohtaista, vauhdikkaille pikkutaaperoille, sellaisille ikiliikkujille, potalla paikoillaan olo on lähes mahdotonta. Kylppärissä seisaalteen pissiminen on kyllä tosi " isojen" poikien juttu. Mutta potta on tylsä. Hauskasti kirjoitit... :)

Uusimmat

Yhteistyössä