Mä oon laihduttanu ja lihonu ja laihduttanu ja lihonu ja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekaisin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sekaisin..

Vieras
Ollu niin tuhannella dietillä, että mulla ei ole enää mitään käsitystä, kuinka pitäisi syödä terveellisesti!?

Siis mitä oikeasti kannattaa vältää, mitä voi syödä surutta jne. mä oon ihan ulalla. Mulla on vaan aikojen saatossa karsiutunu ruokavaliosta niin paljon pois, että en osaa syödä enää "normaalisti".

Kymmenen kiloa pitäis vielä pudottaa ja nyt viimeisen kuurin mässyvaiheen hiipuessa päätin, että nyt otan ne tervelliset elämäntavat käyttöön.

Kertokaa kuinka pitäis syödä? Mä oon kiloklubissa, mutta se on niin hidasta kokeilla kaikkea, joten jos joku vois vähän auttaa alkuun.

Voinko juoda rasvatonta piimää? Entä syödä karjalanpiirakkaa? Entä hedelmiä ja onko se maks 1/pv?

Niin ja vielä sekin, että minkälaisia määriä voi syödä, että on ihan ok? Ku mulla meni siihen jo, että aloin puolittamaan ruispalaa ja sen söin aamupalaksi, voilla ja juustolla ja joskus puolitin jopa neljään osaan.
Nyt oon mässänny jonkin aikaa, niin saatan syödä vaikka 6 palaa aamupalaksi. Mikä on sellainen hyvä?
Kertokaa vaikka mikä on teidän omasta mielestänne hyvä aamupala, sellainen suht terveellinen, mut siis lähinnä tavallinen..

Alkuperäinen kirjoittaja piiraka:
syö karjalanpiirakkaa, juo piimää. Hedelmät on 1/viikko.
Pekonia saat syödä. Vältä myös kuituja.

Onpas huikaisevan terveellistä!

Ap, liityppä kiloklubiin :) Se on täysin ilmainen, joka laskee sinulle sopivat kalorimäärät. Siellä voit seurata edistymistäsi sekä tarkkailla, mikä menee vikaan ruokailussasi :) Ihan vinkkinä: älä ota laihdutusta kuurina vaan elämäntapamuutoksena.

Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
just just... Tervettä! Terve!

Mitähän tarkoitat?

Ja ihan totta, mustakin tuntuu, ettei oo ihan tervettä enää. Mut en tiedä, millä saisin pään kuosiin.
Voiko esim. ravitsemusterapeutilla kaydä kunnallisella? Siis, että onko niitä ihan tk:ssa, vai pitääkö mennä johonkin yksityiselle?
Ja pääseekö niille tällainen tavallinen, allargiaton jne..

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Onpas huikaisevan terveellistä!

Ap, liityppä kiloklubiin :) Se on täysin ilmainen, joka laskee sinulle sopivat kalorimäärät. Siellä voit seurata edistymistäsi sekä tarkkailla, mikä menee vikaan ruokailussasi :) Ihan vinkkinä: älä ota laihdutusta kuurina vaan elämäntapamuutoksena.

No mä oon siellä jo, mutta kun se on niin tuskaisen hidasta, ennen kun oppii, niin ajattelin, että jos joku vois vähän auttaa alkuun..

Siis mä voisin ihan tosis uskoa tän.. Tai melkein jo uskoin..

Siis en mäkään ymmärrä, miten mä oon menny ihan sekaisin! Mulla on ihan ihme kammo jotain juttuja kohtaan, esim. hedelmiä, vaikka eikö ne oikeasti oo terveellisiä? Vai onko? Tykkään siis esim. päärynän mausta, mutta alan aina miettiin, että siinä on hirveästi kaloreita ja sokeria ja sit otan vaan ihan pienen palan. Salaattia syön paljon, ja kasviksia siis ylipäätään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis en mäkään ymmärrä, miten mä oon menny ihan sekaisin! Mulla on ihan ihme kammo jotain juttuja kohtaan, esim. hedelmiä, vaikka eikö ne oikeasti oo terveellisiä? Vai onko? Tykkään siis esim. päärynän mausta, mutta alan aina miettiin, että siinä on hirveästi kaloreita ja sokeria ja sit otan vaan ihan pienen palan. Salaattia syön paljon, ja kasviksia siis ylipäätään.

Hae apua psyykenongelmiisi

Alkuperäinen kirjoittaja Kipuli:
Mä oon kiloklubissa, mutta se on niin hidasta kokeilla kaikkea, joten jos joku vois vähän auttaa alkuun

Jos alat vetämään kituutuskuuria nyt ja sen jälkeen alat syömään normaalisti, niin kaikki ne laihdutetut kilot tulevat takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Apu:

Mistä? Jos soitan mielenterveystoimistoon ja sanon, että mä oon ihan sekaisin syömisitä, niin eiköhän ne naura mut pellolle!

Mistä? Jos soitan mielenterveystoimistoon ja sanon, että mä oon ihan sekaisin syömisitä, niin eiköhän ne naura mut pellolle!

No sitten varaat ajan ravintoneuvojalle.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

No sitten varaat ajan ravintoneuvojalle.

No mähän yritin jo kysyä, että pääseekö sinne tällaisten ongelmien kanssa ja onko niitä kunnallisella, vai pitääkö mennä yksityiselle ja onkohan se sit hirveän kallista?

Musta vähän alkaa tuntua, että mä en saa apua täältä.

Ettekö te kukaan tiedä, mikä olisi esim. terveellinen aamupala!? Jos vaikka unohdettais se laihdutus nyt..

Suosittelen sinulle hakeutumista ravitsemusterapeutille! Sieltä saat oikeaa tietoa :) Netistäkin toki löytyy paljon, mutta aikaa menee kauan selvittä, mikä on totta ja mikä ei. Mielipiteitä ja kokemuksia on niin monenlaisia! Kiloklubiin kuuluvana suosittelen sinua syömään riisipiirakan sijasta ennemmin ruisleipää (runsaskuituista sellaista ) . Hedelmiä kannattaa kyllä syödä päivittäin, mutta ei tietysti kilokaupalla :) Minä syön päivässä yleensä kaksi eri hedelmää. Lue sieltä kiloklubista Patrik Borgin artikkeleita ja vastauksia foorumin viesteihin, niin saat paljon hyödyllistä tietoa!

Minä syön aamupalaksi runsaskuituista leipää, päällä floran kevyttä margariinia (margariinin ei välttämättä tarvitse olla kevyt-tuote, pääasia on, että tyydyttymättömien rasvojen määrä on hyvä, tästä löydät lisätietoa kiloklubin foorumin vanhoista viesteistä ). Lisäksi leivän päälle laitan tomaattia tai kurkkua, mitä nyt tuoretta jääkaapissa on, avokadokin käy =) se sisältää paljon hyviä rasvoja. Lisäksi syön aamulla aina jonkun hedelmän ja juon vettä (ja kahvia, mikä ei ehkä niin suositeltavaa, mutta juonkin vain sen yhden kupin päivässä ). Tiedän, että oma aamiaiseni on vielä liian vajaa, enemmän suositeltaisiin, mutta opettelen vielä kunnon aamiaisen syöntiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen sinulle hakeutumista ravitsemusterapeutille! Sieltä saat oikeaa tietoa :) Netistäkin toki löytyy paljon, mutta aikaa menee kauan selvittä, mikä on totta ja mikä ei. Mielipiteitä ja kokemuksia on niin monenlaisia! Kiloklubiin kuuluvana suosittelen sinua syömään riisipiirakan sijasta ennemmin ruisleipää (runsaskuituista sellaista ) . Hedelmiä kannattaa kyllä syödä päivittäin, mutta ei tietysti kilokaupalla :) Minä syön päivässä yleensä kaksi eri hedelmää. Lue sieltä kiloklubista Patrik Borgin artikkeleita ja vastauksia foorumin viesteihin, niin saat paljon hyödyllistä tietoa!

No mä nyt vuoden vaihteessa havahduin siihen, että nyt on kaikki vinksin vonksin. Mulle on joka kuurista jääny jotain, hedelmiä vältin joskus, joskus rasvaa, joskus käytin paljon maitotuotteita, joskus karppasin (ja senkin ihan väärin) jne.

Ja nyt oon yhtäkkiä tilanteessa, että en oikeasti enää ymmärrä ruuan päälle. Enkä määristä. Mulla on ihan sekaisin kaikki kylläisyyssingnaalit jne.

mutta ottaako ne kuitenkaan ravitsemusterapeutille tällaisen takia?

Joo, ja sen oon huomannu, että netistä löytyy jos jonkinlaista ja tuo kiloklubi on hyvä, mutt hirveästi höttöä. Mä luen monta artikkelia ja saan jotain hyvin pientä tietoa. Annokset yms. pitää kaikki vaan kokeilla. Turhaudun aina kun yritän. :( Alkaa tuntua toivottomalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mä nyt vuoden vaihteessa havahduin siihen, että nyt on kaikki vinksin vonksin. Mulle on joka kuurista jääny jotain, hedelmiä vältin joskus, joskus rasvaa, joskus käytin paljon maitotuotteita, joskus karppasin (ja senkin ihan väärin) jne.

Ja nyt oon yhtäkkiä tilanteessa, että en oikeasti enää ymmärrä ruuan päälle. Enkä määristä. Mulla on ihan sekaisin kaikki kylläisyyssingnaalit jne.

mutta ottaako ne kuitenkaan ravitsemusterapeutille tällaisen takia?

Joo, ja sen oon huomannu, että netistä löytyy jos jonkinlaista ja tuo kiloklubi on hyvä, mutt hirveästi höttöä. Mä luen monta artikkelia ja saan jotain hyvin pientä tietoa. Annokset yms. pitää kaikki vaan kokeilla. Turhaudun aina kun yritän. :( Alkaa tuntua toivottomalta.

Juuri tuollaisten takia ne ottaa sinut ravitsemusterapeutille. Kiloklubi on oikeastaan täynnä tietoa, jota pitää vain osata itsekin pureskella.