Mä oon "keksiny" uuden jauhelihakastikkeen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anni

Vieras
joku varmaan tehny näin iät ajat.. mutta siis kun ruskistan jauhelihan lisään lopuksi niiden sekaan jauhoja. sit teen pienen annoksen voi-vehnäjauho saoksella herkkukastiketta, ja isään lihat+vettä, saan siis kevyempää ja ihan yhtä maukasta kastiketta =) mii sou häpi

En kyllä ymmärtänyt ihan miten teet tuon.. Mä ruskistan ite eka jauhista, sit lisään sipulit ja vähä ennen kun lihan on ruskeita ni vehnäjauhoja. Ja ylimääräistä rasvaa en laita ollenkaan!
Rasvaa lähtee jauhiksesta sen verran!

häh? kuin se on kevyempää? en muutenkaan ymmärtänyt, miten toi helpottaa elämää, minä lisään jauhot lihojen sekaan ja sitten veden, helpommaks ei voi mennä...

kun mun ruskee kastike on perinteinen, missä voi ja jauhot ruskistetaan, lisätään vesi, ja (lopuksi lihat, jos tekee lihasoosii. ) kaadan jauhelihan yrjölöltsit kyllä pois

Mä en tunne ruskeaa kastiketta vaan paiskaan chilimaustettua tomaattimurskaa jauhelihan joukkoon. Toimii myös lasagnessa ja makaroonilaatikossa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Mäkään en ymmärtänyt. :ashamed:

Mutta mä teen niin, että ruskistettujen lihojen sekaan laitan veteen sekoitetut venhäjauhot. Ei tule paakkuja eikä rasvaa. :p

Eikä kyllä ruskeata kastikettakaan ellet ole ekaksi ruskistanut niitä jauhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Mäkään en ymmärtänyt. :ashamed:

Mutta mä teen niin, että ruskistettujen lihojen sekaan laitan veteen sekoitetut venhäjauhot. Ei tule paakkuja eikä rasvaa. :p

Eikä kyllä ruskeata kastikettakaan ellet ole ekaksi ruskistanut niitä jauhoja.

No joo, eipä niin. Saan sen värin (paljon parjatusta) lihaliemikuutiosta. ;)

Tosin enpä mä väriä syö vaan herkkua ruokaa. ;)

Yhteistyössä