Mä oon ihan neuvoton tässä maitoasiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöllö

Vieras
Lapsi täyttää kohta 2v. joten apteekin maitoa ei saa enää kelakorvauksella. No, lapsi on silti maitoallerginen, juo omaa maitoa tuttipullosta. Olen yrittänyt antaa mukista, lasista, pillillä, mistä vaan kuin tuttipullosta. Ei kelpaa. Samoin olen yrittänyt tarjota kaupan soijaa, riisijuomaa...ei tod.kelpaa!
Miten tästä eteenpäin? Varaa ei ole ostaa apteekin maitoa normaaliin hintaan. Lopetanko vaan kylmästi tuttipullon, kun maidot loppuu ja annan tarpeeksi kalkkia tabletteina?

no mä jouduin tekemään meidän maitoallergikkojen kanssa niin kun lopettivat rintamaidon 1-vuotiaana.Pilko Kalsiumtabletti pieniksi palasiksi.Kalkkichew käy 1v alkaen ja lapset tykkäävät mausta(appelsiini tai banaani).

Tabletteja sit, jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Meilläkin on lapsi ottanut kalkin tabletteina 1,5-vuotiaasta lähtien, vaikkei ole edes allerginen. Ei vaan huoli maitoa juomaksi. Ruuan joukossa menee vähän, se vaan ei riitä. Joten tablettia otetaan joka päivä :)

Mitä tuttipulloon tulee, niin 2v. ei tosiaan mun mielestä tarvi sitä. Juoko vettä lasista tai ollenkaan? Siihen pitäis opetella sentään, maito ei ole mikään pakollinen juttu.

ei meilläkään reilu 2v suostu juomaan kunnolla maitoa muusta kun tuttipullosta :ashamed: veden kanssa mukin käyttö sujuu hyvin, mut maidot lentää pitkin seiniä(ei käytä enää nokkamukia), joten olen luovuttanu hetkeksi :ashamed: ei kai se sit koulussa enää tuttipulloa käytä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
ei meilläkään reilu 2v suostu juomaan kunnolla maitoa muusta kun tuttipullosta :ashamed: veden kanssa mukin käyttö sujuu hyvin, mut maidot lentää pitkin seiniä(ei käytä enää nokkamukia), joten olen luovuttanu hetkeksi :ashamed: ei kai se sit koulussa enää tuttipulloa käytä :whistle:

Täällä sama homma..2v3kk poikani ei suostu juomaan maitoa muuten kuin tuttipullosta. Vettä ja mehua juo sujuvasti mukista, mutta ei maitoa. Edelleen on siis tuttipullo käytössä 2 kertaa päivässä (2dl päivällä ja 2 dl illalla). Syö paljon juustoa ja raejuustoa päivittäin, joten en ole huolissani kalkin saannista. Luotan siihen, että kouluun mennessä tuttipullo on jäänyt pois käytöstä. :)

että leikkasin tuttipullosta tutin poikki ja näytin että sitä ei voi enään käyttää!! Ja jos ei ois kelvannut maito sit hetkeen ni mitä sitten kyl se jossain vaiheessa alkaa maistumaan!

Alkuperäinen kirjoittaja mäpä tein niin:
että leikkasin tuttipullosta tutin poikki ja näytin että sitä ei voi enään käyttää!! Ja jos ei ois kelvannut maito sit hetkeen ni mitä sitten kyl se jossain vaiheessa alkaa maistumaan!

No toi voi olla ihan hyvä vinkki pullon käytön lopettamiseen. Vaan ei se maito kaikille maistu!

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja mäpä tein niin:

No toi voi olla ihan hyvä vinkki pullon käytön lopettamiseen. Vaan ei se maito kaikille maistu!

no sit on ilman ja korvaa sen jollain muulla!