Mä oon ihan burnoutin partaalla kai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hampaat irvessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hampaat irvessä

Vieras
En saa enää työstäni mitään nautintoa, vaikka aina ennen olen suorastaan rakastanut sitä ja mennyt mielelläni töihin. Nyt joudun pakottamaan sinne itseni joka aamu, ja työpäivät menee sen kanssa kamppaillessa, etten lähtisi kesken päivän jonkun tekosyyn varjolla pois :( Mä oon ihan loppu, henkisesti, en jaksa.

Toivon että sairastuisin jotenkin fyysisesti, että saisin hetken lomaa. Henkisen väsymyksen takia en saikkua mene pyytämään, kun saikkulappu pitää viedä esimiehelle. En halua pomojen tietävän miten loppu olen.

Hei! Hae ihmeessä apua. Kertomasi asiat ovat ihan selvä merkki siitä, että tarvitset vähintään sairaslomaa ja ehkä keskusteluapuakin. Ei sitä tarvitse hävetä. Jos sinulla on ammattitaitoiset esimiehet, he osaavat suhtautua väsymykseesi kuin mihin tahansa sairauteen, vaikka tiedän, että se voi olla tabu monellla työpaikalla. Ajattele itseäsi ja omaa jaksamistasi. Tsemppiä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja MamiMansikka:
Hei! Hae ihmeessä apua. Kertomasi asiat ovat ihan selvä merkki siitä, että tarvitset vähintään sairaslomaa ja ehkä keskusteluapuakin. Ei sitä tarvitse hävetä. Jos sinulla on ammattitaitoiset esimiehet, he osaavat suhtautua väsymykseesi kuin mihin tahansa sairauteen, vaikka tiedän, että se voi olla tabu monellla työpaikalla. Ajattele itseäsi ja omaa jaksamistasi. Tsemppiä! :hug:

Mä olen pelkkä sijainen, joten mun työt tuolla loppuis siihen paikkaan :( Enkä oo yhtään varma onko mulla varaa menettää tuota työtä kaikesta huolimatta. En tiedä, ahdistaa ja itkettää ja väsyttää.

Kun ois joku muu syy sairalomalle, joku "hyväksyttävämpi" ja fyysisempi :/

Onko sulla vielä sijaisuutta pitkään jäljellä? Voithan käydä lääkärillä, ja pyytää, jos hän määräisi jotain lääkettä ensiavuksi ahdistukseen. Ja sanot, että et halua sairaslomaa. Mutta toisaalta, oli syy mikä tahansa, mielestäni työnantajalla ei ole oikeutta lopettaa työsuhdettasi sairasloman aikana.

Onhan sitä, hamaan tulevaan.. siis työsuhdetta. Lääkkeetkin auttaa vasta noin kolmen kk:n kuluttua, joten ihan pika-apua ei niistä saa. Pitää kuitenkin harkita asiaa.

ihan selvästi.Ja sun olisi nyt kyllä syytä mennä lääkäriin pitkittyneestä burn outista voi päätyä kokonaan työkyvyttömäksi joten todellakin sullä on varaa jäädä tosta paikasta pois ja saada itsesi kuntoon ja uuteen työpaikkaan uuteen vireeseen.Pohjalla on vaan niin vaikea nähdä,tulee tietyllä tavalla näköalattomaksi.

ei kai se ihme oo että burnis iskee kun jaksamisen rajoillakin laitat duunin sun oman hyvinvoinnin edelle. Niillä ei siellä töissä oo mitään perustelua jättää sua ilman duunia jatkossa sen takia että sä puurrat siellä ittes tainnoksiin. Sairasloma ei riitä irtisanomisen tai sopparin purkamisen perusteeksi.

joku tossa sanoikin ihan oikein, että jos hoidat itsesi ajoissa kuntoon, sinulla on mahdollisesti vielä pitkä työura edessä. Mutta hoitamattomana burnout vie pohjalle ja sieltä on aina vaikeampi nousta. Hoitoalalla on kuitenkin töitä tietääkseni niin paljon, että varmasti sieltä sullekin tulevaisuudessa paikka riittää.

Tiedän, että rankka päätös, mutta ole terveesti itsekäs ja hoida nyt itsesi. Rohkeasti vaan apua hakemaan. :heart:

Yhteistyössä