Mä oon äärettömän lapsellinen ja typerä näitten ajatusteni kanssa!!! (Kummiudesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sissi:
Kuten jo kirjoitin, miehen siskon ja hänen miehensä, sekä anopin puheista olen ymmärtänyt harvinaisen selväksi, että meidän tehtävämme on ostaa lahjoja, huomioida lasta sillä tavoin ja näyttää lahjoilla, että lapsi on meillekin tärkeä.

Emme ole käyneet nyt hetkeen tuolla miehen siskon luona, ja kylläpäs tuli jo anopilta kiukkuista puhelua... Ja sanoi muun muassa, että "annoitte viimeksi jouluna vaatteita lahjaksi, **** (lapsen nimi) on ehtinyt jo kasvaa niistä yli....... koko on nyt se ja se..."
Mikä perkele me ollaan sitä vaatettamaan "jatkuvasti", ja saa kai meilläkin käydä kylässä :headwall:

No älkää hyvät ihmiset vaatettako! En minäkään mistään tilauksesta rupeaisi sukulaislasten (edes niiden kummilasten) vaatetuksista vastaamaan. Jos tulee olo että noita lahjoja tosissaan noin odotetaan niin sitten vaan pienennettäisiin niitä antamisia. Jos siis ilmeisesti olette jouluksi antaneet niitä vaatteita enemmän ja vähemmän niin seuraavaksi kerraksi vaikka pelkkä h&m:n paita/body tai joku edullinen lelu. Kyllä ne lapsia ilahduttaa sen mitä tarvii.

Ja muutenkaan niitä lahjoja ei ole edes mikään pakko ostaa, voi vaikka lähettää pelkän kortin.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Kuten jo kirjoitin, miehen siskon ja hänen miehensä, sekä anopin puheista olen ymmärtänyt harvinaisen selväksi, että meidän tehtävämme on ostaa lahjoja, huomioida lasta sillä tavoin ja näyttää lahjoilla, että lapsi on meillekin tärkeä.

Emme ole käyneet nyt hetkeen tuolla miehen siskon luona, ja kylläpäs tuli jo anopilta kiukkuista puhelua... Ja sanoi muun muassa, että "annoitte viimeksi jouluna vaatteita lahjaksi, **** (lapsen nimi) on ehtinyt jo kasvaa niistä yli....... koko on nyt se ja se..."
Mikä perkele me ollaan sitä vaatettamaan "jatkuvasti", ja saa kai meilläkin käydä kylässä :headwall:

No älkää hyvät ihmiset vaatettako! En minäkään mistään tilauksesta rupeaisi sukulaislasten (edes niiden kummilasten) vaatetuksista vastaamaan. Jos tulee olo että noita lahjoja tosissaan noin odotetaan niin sitten vaan pienennettäisiin niitä antamisia. Jos siis ilmeisesti olette jouluksi antaneet niitä vaatteita enemmän ja vähemmän niin seuraavaksi kerraksi vaikka pelkkä h&m:n paita/body tai joku edullinen lelu. Kyllä ne lapsia ilahduttaa sen mitä tarvii.

Ja muutenkaan niitä lahjoja ei ole edes mikään pakko ostaa, voi vaikka lähettää pelkän kortin.

Jouluna annettiin housut+paita. Sitä ennen vietiin synnärille pikkuinen lahja, samoin kun vauva pääsi kotiin ja siellä käytiin katsomassa lasta. Odotusaikana annoin yhden ns. odotuslahjan.

En mä aiokaan enää antaa lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mä ainakin kaikkia siskon lapsia kohtelen samalla lailla olin kummi tai en. Välillä turhan paljon arvostettu koko kummius.. Yhtä rakkaita ne kaikki on =)

Siskollani on kolme jo isoa tyttöä, joista yksi on kummityttöni. Minulle tämä kummityttö on ehdottomasti heistä rakkain ja häneen on läheisimmät välit.

Jotkut elävät niin oman napansa ympärillä, että toisten tunteiden huomioiminen unohtuu. Valitettavan yleistä tuntuu olevan. :( Kuitenkin jokainen ihminen on arvokas ja ihana omana itsenään - olipa lapsia tai ei. Jos eivät huolineet sinua kummiksi, yritä hyväksyä asia ja sinulla on vapaus pitää etäisyyttä heihin jos haluat! Sinulla on oma elämäsi ja teet itse päätöksesi. :)

hyvänen aika. Jokaisella on oikeus valita ketä haluaa lapsensa kummeiksi. Nämä puolitutut voivat olla hyviä ja rakkaita ystäviä. Ei ystävyys vaadi pitkää tuntemista. Minusta sisaruus ei ole mikään syy valita kummiksi. Kummit voi valita, sukulaisia ei!

Nää kummiasiat on kummallisia. Mä esim. otin aika tehokkaasti itteeni kun en tullut kutsutuksi ystäväpariskunnan, joiden kummipoika meidän esikoinen on, ristiäisiin. Kummiksi en odottanutkaan pääseväni mutta jotenkin olin ajatellut että meidät kutsuttaisiin ristiäisiin mut ristiäisistä luin sit vasta facebookista ja tuntui aika ikävältä. Tyhmäähän se on ottaa itteensä tuollaisesta mut minkäs teet. Samoin mua jäi ihmetyttämään että miks miehen veljenpojalle ei tullut miehen puolelta yhtään kummia vaikka miehellä on paljon sisaruksia. Sen sijaan tämän veljenvaimon ainoa veli ja tyttöystävä olivat ainoat kummit.

Jos te olette jo lahja-automaatteja niin ei siihen enää kummiutta tarvitse sekoittaa... :p

No viiitsi vitsi... :whistle:

Mä olisin luultavasti vain iloinen, ettei tarvitse kummiksi ryhtyä. Mut joo, jos he saavat lisää lapsia niin uskon, että teidänkin aikanne koittaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Nää kummiasiat on kummallisia. Mä esim. otin aika tehokkaasti itteeni kun en tullut kutsutuksi ystäväpariskunnan, joiden kummipoika meidän esikoinen on, ristiäisiin. Kummiksi en odottanutkaan pääseväni mutta jotenkin olin ajatellut että meidät kutsuttaisiin ristiäisiin mut ristiäisistä luin sit vasta facebookista ja tuntui aika ikävältä. Tyhmäähän se on ottaa itteensä tuollaisesta mut minkäs teet. Samoin mua jäi ihmetyttämään että miks miehen veljenpojalle ei tullut miehen puolelta yhtään kummia vaikka miehellä on paljon sisaruksia. Sen sijaan tämän veljenvaimon ainoa veli ja tyttöystävä olivat ainoat kummit.

Älä nyt tollasesta ota nokkiis. On ihan yleinen tapa, että ristiäisiin kutsutaan vain lähisukulaisia sekä kummit. Ei mekään olla kutsuttu ystäviä ristiäisiin vaikka olis olleet kuinka rakkaita ja läheisiä, jos eivät ole kastettavan lapsen kummeja. Ja ei ole meitäkään kutsuttu sellaisiin ristiäisiin, jossa emme itse ole kummeja. Eikä olla edes odotettu kutsua. Ystävien lapsia päästään katsomaan ihan niin usein kun halutaan muutoinkin. :)

En usko, että enää suostuisimme kummeiksi.
Se olisi jo vähän enemmän vähättelevää - luultavasti olisimme sitten kahdestaan sen tokan lapsen kummeja. Että ikään kuin ekalle kaikki parhaat tyypit ja sitten tokalle ns. "ihan sama ketkä." Toivottavasti eivät pyydä meitä, jos toisen lapsen saavat. Mulla meni jotenkin niin maku. En pystyis olemaan täysillä mukana kummiudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä:
ne halus kypsempiä ihmisiä lapsensa kummiksi?

:laugh: Jos se siitä ois kiinni, niin... No, en sano mitään. :whistle:
Niin, ja eivät ole itsekään järin fiksua sakkia.
Mutta hyvä havainto sinulta, onnittelut! Olet varmaan itsekin tyytyväinen nokkeluuteesi. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jospa ne tekee vielä lapsia ja halusivat säästää teidän toisen lapsen sukulaiskummeiksi...

Niin, tiedä sitten. Voihan asia olla niinkin. :)
Tuntuu vain hassulta, että pyysivät paria puolituttua meidän sijasta. Että ikään kuin me olisimme sitten niitä viimeisiä vaihtoehtoja - jos niitäkään sitten tuleville lapsille, kun ekallekin lapselle haalittiin mahdollisimman paljon kummeja.

Jospa he haluavat kaikille lapsilleen yhdet "hyvät" kummit ja muut voikin sitten olla "ei niin hyviä".

En pyytänyt ainoaa veljeäni esikoisen kummiksi, koska halusin odottaa josko saisimme poikalapsen. Saimme, joten hän on keskimmäisen kummi. Parasta ystäväänikin pyysin vasta kakkosen kummiksi, koska esikoiselle löytyi KAKSI kummia miehen puolen suvusta.

Yleisesti, minusta 2 kummia riittää/lapsi. Jos on useampia, niin sehän on ihan sama ketä ne on. Tuskin kukaan edes itse haluaa olla kovin aktiivinen kummi, jos on kuusi muutakin. Meillä ainakin on ajatuksena, että yksi on semmoinen, joka on jatkuvasti mukana elämässä, ja hekin tietävät sen. Pidämme itsekin heihin päin aktiivisesti yhteyttä.

Minä en kyllä voi käsittää miten joku voi loukkaantua siitä ettei pyydetä kummiksi. Se on aina vanhempien oma päätös ketä kummeiksi kutsutaan. Ei se että sinä olet ostellut lahjoja paljon pakota vanhempia valitsemaan sinua kummiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Minä en kyllä voi käsittää miten joku voi loukkaantua siitä ettei pyydetä kummiksi. Se on aina vanhempien oma päätös ketä kummeiksi kutsutaan. Ei se että sinä olet ostellut lahjoja paljon pakota vanhempia valitsemaan sinua kummiksi.

Tässä aika samaa mieltä kyllä. Ja jos kerran olette ne yhdet lahjat ostaneet/juhla niin ei siinä nyt mun mielestä vielä voi kokea olevansa mikään lahja-automaatti.

Me valittiin kummit niin että minä valitsin 2 ja mies 2. Itse olin aluksi ehdottomasti sitä mieltä ettei ole mitään järkeä kutsua sukulaisia kummeiksi kun hehän ovat jo enoja ja tätejä. Kuitenkin mieheni halusi siskonsa joten itsekin sitten valitsin pikkuveljeni.

Multa jäi todella hyviä ystäviä ulkopuolelle kuten myös siskoni. Eipä käynyt mielessäkään että heidän mielikseen olis pitänyt kummiksi kutsua :o Eikä se ollut mikään "kummeiksi pääsevät vaan paremmat ihmiset/sisarukset".

Puolisen vuotta tunteneetkin voivat olla hyviä ystäviä jo, ehkä he odotusaikana olivat tukena jne erityisesti josta syystä haluttiin lapsen kummeiksi. Tai ehkä he ovat jotain lisäkekummeja.

Jos teillä on jo sukulaisside lapseen niin eikö se ole jotain kummiutta tärkeämpi syy pitää yhteyttä? :o

Yhteistyössä