Mä olen ruvennut miettimään seuraavaa (sisustusasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mankell

Aktiivinen jäsen
19.04.2004
5 095
0
36
Olen aika varovaisesti sisustanut kotiamme, lukenut alan lehtiä ja onpa meille sisustussuunnittelijakin pintoja suunnitellut. Mutta näyttää silti väljulta, vaalealta, ei vielä"omalta". (Kyseessä siis uusi omakotitalo.)

Nyt on tullut fiilis, että jospa sisustaiskin ihan tunnepohjalta... Fiilisten mukaan. Reippaammin ja rohkeammin. Syteen tai saveen....

MEnettääköhän tässä vaan rahat ja tulee varastoon lisää roinaa, vai antaisko palaa.....

Onko kukaan muu ollut ensin varovainen siustamisessa ja sitten alkanutkin toteuttaa ihan hullujakin ideoita? Mihin jouduit?

No seinämaalit on ainakin "turvallisia" ratkaisuja, ne kun saa helposti piiloon jos alkaa tökkiä :) Ja tekstiileissäkin on aina olemassa takaportti, että jos alkaa tympiä niin vaihtaa toisenlaiseen.

mutta ihan oman maun mukaan ja mielestäni meillä on kodikasta ja osin myös tyylikästä ja viihtyisää. Olen mielestäni onnistunut värivalinnoissa, jotka nimenomaan tekevät kodikkaan tunnun. En pidä isosta tavaramäärästä, eikä miehenikään pidä, joten siinä olemme samoilla linjoilla, että myös puhdasta kaunista lattiapintaa saa olla näkyvissä. Loppusilaus itsellemme läheisillä aiheilla olevilla sisustus ja koriste-esineillä, sekä valokuvilla ja tauluilla.

Yksi erikoisuus on meidän olohuoneen pöytä. Se on lasinen ovaalin muotoinen, ja lasi on makaavan leijonan selän päällä. Mielestäni kaunis, muttei liian huomiota herättävä.

Hyviä ideoita juuri Sinun kotisi sisustukseen !

Mä olen aina sisustanut mutu-pohjalta, ja meidän sisustus onkin vaihtunut aika useasti. Tarpeettomia tavaroita olen sitten lahjoitellut pois... sohvat, kirjahyllyn ja stereot nyt esimerkiksi. Rahaa on kyllä palanut, mutta en mä osaisi olla sisustelemattakaan :D Sitten mä olen kyllä myös semmoinen, että värkkäilen vanhoista jutuista uutta, esim. verhoja olen voinut tuunailla päähänpistojeni mukaan. Viimeksi tuunasin keltaisen pikkumaljakon ja siihen sopivan tuikkulampun mustiksi. Ja nyt uusi harrastus on entisöinti, vanhaa puusohvaa tuolla autotallissa puhdistelen ja kohta pääsen ehkä jo hiomaankin sitä. Sitten vain uutta pintaa, köökistä pari kaappia pois, ja soffa niiden tilalle :D

Annahan palaa vaan, tee kodistanne ihan oman näköisenne. Jos liikaa tuijottaa sisustuslehtiä, niin eihän se ole omannäköistä ollenkaan.

Mä elän fiilispohjalla mieluiten. Sisustus on mulla täysin impulsiivista touhua. Ihan kiva on kodista tullut, eikä rahaa ole liiemmin mennyt materiaaleihin.

Jos pelkää epäonnistuvansa niin kannattaa suunnitella huonekokonaisuus kerrallaan. Pistää paperille ihan kaikki mitä meinaa muuttaa, eikä vain ostaa suin päin erilaisia- ja erityylisiä asioita.

Minä pidän valkoisista seinistä, koska muilla tavoilla tulee aina väriä. Petroolinsiniset portaat eivät kuitenkaan vieläkään harmita.

Irtohuput, verhot, tyynyt, kangastaulut ovat turvallisia hullutella. Toki maalin päälle voi aina maalata uudelleen.

on myös ongelma, talo rakenteilla.. Ideoita pursuaa, mut en oikein osaa vetää yhtenäistä linjaa huoneisiin.. Siis, ymmärrättekö, en haluaisi mitään sillisalaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos pelkää epäonnistuvansa niin kannattaa suunnitella huonekokonaisuus kerrallaan. Pistää paperille ihan kaikki mitä meinaa muuttaa, eikä vain ostaa suin päin erilaisia- ja erityylisiä asioita.

Hmm...hyvä idea. :) Toimin niin kuin suunnittelija itse, mutta ideat omasta päästä, hullutkin ja oman näköiset, mutta ostaminen maltilla.

Ps. tilasin jo kankaita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä en ole sisustanut ollenkaan :D

Eiks nyt ole sun ei-palsta päivä :kieh:

Ei nyt, kun olin monta päivää peräkkäin pois, eli säännöt joustavat :D Mun lenkki meni pilalle, tuli oikein heikko olo, en voinut mennä edes uimaan, mutta sittemmin kyllä piristyin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
No seinämaalit on ainakin "turvallisia" ratkaisuja, ne kun saa helposti piiloon jos alkaa tökkiä :) Ja tekstiileissäkin on aina olemassa takaportti, että jos alkaa tympiä niin vaihtaa toisenlaiseen.

Näitä minäkin suosittelen. Seinien maalaaminen ja tekstiilit muuttavat jo kummasti ilmettä. Lisää persoonallisuutta saa tietenkin myös erilaisilla koriste-esineillä, valaisimilla ym.. Verhoja ja sohvatyynyjä on helppo vaihtaa sitten jos alkaa kyllästyä niin ettei tarvitse koko omaisuuttakaan tuhlata!

Isommissa hankinnoissa olen itse kuitenkin aika varovainen ja pyrin ostamaan sellaista joka kestää pitkään eikä ala kyllästyttää.

Yhteistyössä