Mä olen onnellinen asuessani tällaisessa pikkukaupungissa jossa n. 25000 asukasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen asukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnellinen asukas

Vieras
Löytyykö muita onnellisia pikkukaupunkien asukkeja? täällä on hyvä asua lapsen kanssa omakotitalossa parin kilometrin päässä keskustasta. Lähellä koulut,kaupat,ravintolat yms en kaipaa isompaan kaupunkiin.

En olisi onnellinen pikkukaupungissa, koska siellä tuppaa kaikki tietämään (kyttäämään) toisten asiat, erilaisuus on vaikeampaa sietää ja juorut kulkee nopeammin kuin sähköpostit. Kokemusta on. Isoon kaupunkiin ja isoon ihmismäärään mahtuu paljon enemmän, ja enemmän myös mukavia ihmisiä.
Ihmismassoilla harvemmin on empatiaa, mutta yksilöillä ainakin täällä Helsingissä on.

[QUOTE="eräs";29320070]En olisi onnellinen pikkukaupungissa, koska siellä tuppaa kaikki tietämään (kyttäämään) toisten asiat, erilaisuus on vaikeampaa sietää ja juorut kulkee nopeammin kuin sähköpostit. Kokemusta on. Isoon kaupunkiin ja isoon ihmismäärään mahtuu paljon enemmän, ja enemmän myös mukavia ihmisiä.
Ihmismassoilla harvemmin on empatiaa, mutta yksilöillä ainakin täällä Helsingissä on.[/QUOTE]

Niin ollaan me ihmiset erilaisia mulle tulee aina päänsärky kun tulen Helsinkiin siellä minusta liikaa ihmisiä. En minäkään tykkää asua esim n. 2000 asukkaan paikkakunnalla mutta tämä sopivan suuri.

En tykkäisi yhtään. Isossa kaupungissa saa olla anonyymimpi. Ja täälläkin voi asua parin kilometrin päässä keskustasta omakotitalossa rauhallisen kadun varrella, bonuksena alle kilometrin päässä "lähikauppana" iso kauppakeskus.

En lähtis luokittelemaan niin, että pienillä paikkakunnilla asuu mukavia ihmisiä ja suurilla kylmiä sekä ikäviä ihmisiä. Jokainen on mitä on, ei se asuinpaikkaa katso.

Kyllä sitä ihmiset otetaan ihan eri tavalla huomioon mitä kauemmas Helsingistä mennään.

Helsingissä ihmiset kävelevät naama norsunvitulla lasittunein katsein ketään väistämättä suoraan eteenpäin, ketään ei huomioida, ketään ei auteta, kenellekkään ei puhuta, mutta auta armias jos olet hetkenkään tientukkona moisen zombin edessä niin johan alkaa huutaminen ja räyhääminen.

tässä hiljattain juttelin yhden hesassa asuvan ranskalaisen jantterin kanssa ja hän oikein ihmetteli, miten mahtavia ja auttavaisia naapureita hällä on ottaen huomioon että etukäteen hänelle oli kerrottu että suomalsiset on umpimielisiä tuppisuita

Kyllä sitä ihmiset otetaan ihan eri tavalla huomioon mitä kauemmas Helsingistä mennään.

Helsingissä ihmiset kävelevät naama norsunvitulla lasittunein katsein ketään väistämättä suoraan eteenpäin, ketään ei huomioida, ketään ei auteta, kenellekkään ei puhuta, mutta auta armias jos olet hetkenkään tientukkona moisen zombin edessä niin johan alkaa huutaminen ja räyhääminen.

Nikkisi perusteella et asu täällä, joten miten voit arvioida tilanteen näin?

Olen joutunut siellä viettämään aikaa paljonkin, valitettavasti.

Syntyperäiset Helsinkiläiset eivät välttämättä tätä kaikkea huomaa, negatiivisyyteenkin tottuu ja alkaa pitämään sitä normaalina.

Noh, en ole syntyperäinen, mutta vuodesta 2002 lähtien Helsingissä asunut (9 kk tuli asuttua muualla). Jos jotain on tippunut (esim. hanska tai tutti) on minulle tultu se tuomaan, kun en ole itse huomannut. Ihmiset ovat antaneet paikkojaan kaupan jonossa, päästetään suojatietä ylittämään pysäyttämällä auto, pidetään ovea auki, nostetaan vaunut junaan, neuvotaan minne mennä jos eksynyt yms. Sellaista arjen huomaavaisuutta ventovieraita kohtaan.

Kannattaa ottaa huomioon, että aika harva keskustassa liikkuva on paikkakuntalainen. Se voi olla toinen pohojalaanen se siellä Forumissa tuuppiva ja äyskivä ihminen.

Minä taas tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat muuttaneet jostain kaukaa pikkukylistä Helsinkiin nimenomaan siksi, että siellä pikkukylässä heitä on syrjitty, vihattu ja kiusattu esimerkiksi homoseksuaalisuuden vuoksi. Joten tuntuu niitä ikäviä ihmisiä löytyvän muualtakin kuin Helsingistä...

Mitä isompi kaupunki, sitä todennäköisemmin löytyy myös hyviä ihmisiä. Kaksikymmentä kusipäätä voi pilata elämän 10000 asukkaan kaupungissa, kun taas vaikka Helsingissä ne kaksikymmentä kusipäätä hukkuvat ihmismassaan.

• Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä