Mä olen niin kyllästynyt läskeihini :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lihava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lihava

Vieras
Olo on aivan kauhea, tuntuu että mahaläskit painaa joka paikkaan, kaksoisleuka on ihan valtava ja että olen maailman lihavin ihminen. Siis todella paha olo, henkisesti ja fyysisesti. Haluaisin vain nopeasti edes tuosta vatsasta eroon, että olisi helpompi olla, mutta kun niin ei vaan tapahdu :(

Olen 158cm pitkä, ja lähtöpainoni oli 122kg keväällä. Olihan mun olo silloinkin hankala, mutta musta tuntuu että tällä hetkellä se on vielä hankalampi. Ja nyt mä painan 105kg.

Ahdistaa kun laihtuminen tapahtuu niin hitaasti ja tällä hetkellä musta tuntuu etten ole laihtunut yhtään vaan että olen edelleen yhtä suuri kuin projektin alussakin. En jaksa enää olla lihava, haluan vain mahdollisimman nopeasti tuon valtavan mahan ja leuan pois :( Auttaako, jos alan käymään kuntosalilla ja uimahallilla useamman kerran viikossa? Pussikeittodieetille en haluaisi milläään alkaa, se laukaisee mun ahmimishäiriön takuuvarmasti.

Kyllähän sinä jotakin olet oikeen tehnyt kun olet liki 20kg saanu pudotettua. Jatka samaan malliin ja anna painon pikkuhiljaa tippua. Vuoden päästä olet jo eri ihminen! Tsemppiä sulle!

..toivon, että itsekkin saisin pudotettua 20kg.. tuntuu kaukaiselta haaveelta ja valtavalta työmaalta, jossa sinä olet jo onnistunut!

En tiedä mikä läskiahdistus muhun on nyt iskenyt. Olen nyt kuitekin "hoikempi" kuin mitä olen ollut viimeiseen neljään vuoteen, mutta silti tuntuu että olo on ihan kauhea. Siis kauheampi kuin mitä se oli isommassa painossa.
Sekin ahdistaaa, kun lukee netistä muiden lihavien laihdutustarinoita, miten ne on laihtuneet 30kg puolessa vuodessa -ja mulla tuntuu menevän tuohon määrään tuplasti pitempään. Miksi mä en voi laihtua yhtä nopeasti kuin kaikki muut mun kokoiset? :(

Järki taas koittaa sanoa että ollaan yksilöitä kaikki ja pääasia on, että suunta ei ole ainakaan ylöspäin, mutta ei se paljoa lohduta näinä hetkinä kun läskiahdistus on ihan valtava.

Sinulla on hyvä alku jo.

jos sinulla on aikaa niin suosittelisin kuntosalia ja kevyttä jumppaa.
menet paikkakuntasi salille, jossa on Personal trainer palvelu.

muutama kerta heidän palveluitaan, saat ruokavalio-ohjeet ja sinun tarpeisiisi tehdyn kuntosali ohjelman

itse ylipainoisena uskaltauduin salille treinerin kanssa.
oli mukava aloittaa kuntoilu, kun oli henkilö siellä seurana ja vahti vieressä, että teen liikkeet oikein

Tosi hyvä alkuhan sinulla on jo, ja jos keväästä olet laihtunut 20 kg, on se jo tosi paljon. Heitän sinulle ajatuksen pohdittavaksi: haluatko läskeistä nopeasti eroon vai haluatko olla loppuelämäsi hoikka? Ensimmäinen tarkoittaa tiukkaa laihdutuskuuria, toinen elämäntapaa. Itse sain apua ahmimiseen ja aika hyvät eväät loppuelämäksi Optimal performancen Oikotie optimaaliin laihdutusryhmästä. Tästä on myös kirja, mutta itse en ole niin kurinalainen että jaksaisin kirjasta poimia kaikki ne hyvät tavat mitkä tuolta sain. Tossa opetellaan yksi hyvä tapa kerrallaan uusia elämäntapoja, silloin ne jää helpommmin tavaksi kuin jos yrittäisi muuttaa koko elämän kerralla. Itse olen nyt laihduttanut vasta 15 kg, vielä olisi 32kg tiputettavaa. Olen antanut itselleni 3 vuotta aikaa, 2 vuotta on vielä jäljellä.

Nyt vähän kärsivällisyyttä! On vain terveellistä laihduttaa hitaasti, nopeast tulokset ei yleensä ole pysyviä. Jos olet kerännyt läskisi useammassa vuodessa niin siihen saakin mennä useampi vuosi että saat ne pois. Pysyvät elämäntapamuutokset kehiin ja muista iloita pienistä onnistumisista :)

Painonpudotuksesi etenee todella hyvin jos keväästä on jo tippunut 20 kg. Onneksi olkoon! Ei kaikilla riittäisi sisua tuollaiseen saavutukseen.

Tuollainen kiloihin masentuminen on hyvin yleistä. Kannattaa miettiä sitä, miten paljon on jo saanut aikaan sen sijaan, että murehtii niitä jäljellä olevia kiloja. Ajattele sitä jo pudottamaasi määrää: sehän on 40 voipakettia tai 20 maitopurkkia! Niin paljon ylimääräistä olet kantanut mukanasi ja nyt olet sen verran kevyempi.

Minä suosittelisin Kiloklubiin liittymistä tai ainaki foorumin lukemista. Sieltä saat hyviä neuvoja ja vertaistukea matkallesi. Ajatukset, joita nyt pyörittelet päässäsi, ovat varmasti tuttuja monelle.

Tosi hyvin oot laihtunut ja mitä hitaammin laihtuu, sitä varmemmin saa painon pysymään. :) Se tavoitepainon pitäminen on monelle vaikeinta. Tärkeintä on pysyvät muutokset ravitsemuksessa. Jatka samaan malliin ja jos tuntuu, että paino jämähtää niin käy esim. ravitsemusterapeutilla hakemassa ohjeita. Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sitäsitten.;30358781:
SItä sitten että monet eivät ymmärrä mitä kehossa tapahtuu, ja se sitten yllättää kun on ensin kuivattanut itsensä ja yhdessä viikonlopussa tulee 7kg takaisin kun syö suolaista ja ottaa pari sidukkaa.

Jaa, no mä en juo koskaan sidukoita enkä mitään muitakaan alkoholijuomia. Mutta joo, tämähän on ihan tyypillistä palstaa taas. Ensin huudetaan "vitun läski, laihduta" ja sitten kun on saanut pudotettua jo jokusen kilon alkaa huuto "vitun läski, etkö tajua et ne kilot tulee takas kuitenki, painu vaan takas sinne sohvalle suklaan ja sipsipussin kanssa" :laugh:

Jaa, no mä en juo koskaan sidukoita enkä mitään muitakaan alkoholijuomia. Mutta joo, tämähän on ihan tyypillistä palstaa taas. Ensin huudetaan "vitun läski, laihduta" ja sitten kun on saanut pudotettua jo jokusen kilon alkaa huuto "vitun läski, etkö tajua et ne kilot tulee takas kuitenki, painu vaan takas sinne sohvalle suklaan ja sipsipussin kanssa" :laugh:

Siis hyvä alku ja tsemppiä!! Mun mielestä vaan kannattaa tosiaan pitää mielessä ne faktat, painijat pystyy vetään 12kg 2 päivässä painoa pois rasva% muuttumatta mihinkään suuntaan..

Ei sitten tule niin pahana yllätyksenä jos jossain vaiheessa tuleekin muutama kilo takaisin kun tietää mistä se johtuu!

Ja sulla on oikein hyvä nopeus, sitäpaitsi kun nesteet on hävinnyt niin varmasti peilissä näkyy hyvin.

Oikeesti?! 158 cm ja yli 100 kg? Minkä ikäinen olet? Missä ajassa kilot ovat tulleet? Tuolla yli 40 painoindeksillä (sairaalloinen lihavuus) saa kyllä jo apua terveyskeskuksesta laihduttamiseen, ei tuossa pelkät pussikeitot auta terveellisessä laihduttamisessa. Olisiko ohjatusta laihdutusryhmästä apua? Onko rasva-, sokeri ym- verikokeet katsottu? Hae nyt hyvä ihminen apua itsellesi, en usko, että itsenäisesti pystyt muuttamaan ruokailutottumuksiasi terveellä ja pysyvällä tavalla!

[QUOTE="Gemma";30358860]Oikeesti?! 158 cm ja yli 100 kg? Minkä ikäinen olet? Missä ajassa kilot ovat tulleet? Tuolla yli 40 painoindeksillä (sairaalloinen lihavuus) saa kyllä jo apua terveyskeskuksesta laihduttamiseen, ei tuossa pelkät pussikeitot auta terveellisessä laihduttamisessa. Olisiko ohjatusta laihdutusryhmästä apua? Onko rasva-, sokeri ym- verikokeet katsottu? Hae nyt hyvä ihminen apua itsellesi, en usko, että itsenäisesti pystyt muuttamaan ruokailutottumuksiasi terveellä ja pysyvällä tavalla![/QUOTE]

Ja aina löytyy näitä idiootteja, jotka kannustamisen ja tukemisen sijaan hyökkäävät päälle kuin korppikotkat haaskalle.

Aloittaja: Sulla on mennyt aivan loistavasti! Jatka samaan malliin. Vertaistukea löytyy netistä erilaisilta foorumeilta, Kiloklubi mainittiinkin jo. Oli tuossa edellisessä sen verran järjen hiventä, että myös terveyskeskuksen henkilökunta tai vaikka kuntosalin personal trainer auttaa myös tarvittaessa. Yksin ei tarvitse olla, rohkeasti vain apua ja tukea hakemaan.

Onhan siinä vielä kahden ihmisen massa jäljellä, joten kyllähän siinä pari vuotta menee ennen kuin normaalipainossa on, vaikka kuinka tarkalla ruokavaliolla olisi ja liikuntaa harrastaisi. Oleellisin asia laihtumisessa on ruokavalio, koska niin suurta määrää likuntaa et pysty lisäämään, että paino sillä putoaisi, jos samalla ylensyöt.

Pussikeittodieettiin ei pidä tietenkään ryhtyä, koska sellaista et pysty lopun elämääsi pitämään, ja dieettisi loppuessa entisiin syömisiin palatessasi paino nousee entiselleen. Sinun siis pitää aloittaa sellainen ruokavalio, jolla voit olla lopun elämääsi. Paino putoaa sitten pikkuhiljaa, puolisen kiloa viikossa.

Yhteistyössä