Mä olen niin kateellinen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeggyBundy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PeggyBundy

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
1 032
0
36
Huomenta vaan kaikille! Siis oon niin kateellinen niille joiden vauvat nukkuu syntymästä lähtien kunnon yöunet. Meidän poitsu on 6kk eikä ole vielä kertaakaan nukkunut kokonaista yötä...viime yö oli pohjanoteeraus. Heräs huutamaan jo puolen tunnin päästä kun oli nukahtanut maitopullolle(ei yleensä anneta sänkyyn)ja sitä ennen oli syönyt lautasellisen kaurapuuroa. Annettiin huutaa mutta loppujen lopuksi ei auttanut kun antaa tissiä. Siitä2 tuntia oli taas hereillä...yöllä söi vielä kaks pulloa maitoa ja tissit päälle...muu kun ei auttanut. Välillä huus tutti suussa....Oon niin väsynyt! Neuvolassa ehdotettiin omaa huonetta. No onneks tuo poika on oikea hymypoika muuten...en kyl jaksais muuten.

Voimia :hug:
Meillä esikoinen oli kanssa aivan kamala heräilijä, pahimmillaan puolen vuoden iässä heräsi 20 kertaa yössä!
Muuten oli tosi aurinkoinen tapaus ja päivisin nukkui, mutta ne yöt.... *huoks*
Kokeiltiin tosiaan vaikka mitä, helpotti vasta kun sai oman huoneen 10kk ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Missu:
Huomenta vaan kaikille! Siis oon niin kateellinen niille joiden vauvat nukkuu syntymästä lähtien kunnon yöunet. Meidän poitsu on 6kk eikä ole vielä kertaakaan nukkunut kokonaista yötä...viime yö oli pohjanoteeraus. Heräs huutamaan jo puolen tunnin päästä kun oli nukahtanut maitopullolle(ei yleensä anneta sänkyyn)ja sitä ennen oli syönyt lautasellisen kaurapuuroa. Annettiin huutaa mutta loppujen lopuksi ei auttanut kun antaa tissiä. Siitä2 tuntia oli taas hereillä...yöllä söi vielä kaks pulloa maitoa ja tissit päälle...muu kun ei auttanut. Välillä huus tutti suussa....Oon niin väsynyt! Neuvolassa ehdotettiin omaa huonetta. No onneks tuo poika on oikea hymypoika muuten...en kyl jaksais muuten.

Hehheh. Meillä poika 1.5v, eikä edelleenkään nuku öitään. Siihen sitten vielä kello 6 aamuherätykset töihin lähdön takia. Minä en enää edes odota, että nukkuisi. Ehkä joskus 5 vuoden päästä huomaan, että lapsi nukkui ensimmäisen yönsä putkeen. Ja lapsi on toisessa huoneessa meillä. Siirrettiin juurikin tämän nukkumisen takia. Ei auttanut.

Tiedän hyvin mistä puhut. Valvoin ensimmäiset 6kk ton tytön kanssa joka yö, ja jatku se vielä senkin jälkeen mutta oli jo ihanaa kun sai pari tuntia ees unta :/ Voi hitto sitä aikaa kun mietinkin, olin kun tsombie.

Olin vielä yksin sillon ja kyllä täytyy sanoo että koville otti mutta tässä sitä ollaan vaikkei ois uskonu.

Miekin oli... Olin ekan kanssa kaksistaan vauva-ajan ja valvoin yöt ja laihduin paljon. Ipana sairasteli aika paljon. Aattelin että jos selviin tästä hengistä niin huhhuijaa.. Jotenkin oli kateellinen ja katkerakin kun perheitä missä oli kumpikin vanhempi paikalla, oli siunattu kiltillä, hyvin nukkuvalla ja rauhallisella vauvalla :laugh:

Kaksi vuotiaana alkoi nukkumaan suurinpiirtein yöt. Nyt on jo unohtunut sen ajan rankkuus kun toinen tulossa ;)

Kyllä se siitä!

lapset nukkuu monesti samalla tavalla kuin vanhempansa ja uniongelmat periytyy, valitettavasti...
meillä kun mä nukun kuin tukki, niin lapsetkin on vajaa kaks kuukautta vanhoina päättäneet, että turha tota on yrittää edes kerran yössä saada hereille mihinkään syöttöhommiin, että nukutaan sitten vaan... =)

Täällä yksi kade myös. Välillä yöt menee 1-2 katkolla ja sitä pidän jo hyvänä yönä. Yleensä vain ei jää siihen. Tyttövauva välillä osaa nukahtaa itsekseenkin, mutta poikavauva pitää tyrmätä rinnalla täysin, ei osaa nukahtaa ilman. Kaksoset 9kk.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
lapset nukkuu monesti samalla tavalla kuin vanhempansa ja uniongelmat periytyy, valitettavasti...
meillä kun mä nukun kuin tukki, niin lapsetkin on vajaa kaks kuukautta vanhoina päättäneet, että turha tota on yrittää edes kerran yössä saada hereille mihinkään syöttöhommiin, että nukutaan sitten vaan... =)

Tämä on muuten tosi. Miksi meidän poika ei ottanut mallia hyvin nukkuvasta isästään :(...

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Miekin oli... Olin ekan kanssa kaksistaan vauva-ajan ja valvoin yöt ja laihduin paljon. Ipana sairasteli aika paljon. Aattelin että jos selviin tästä hengistä niin huhhuijaa.. Jotenkin oli kateellinen ja katkerakin kun perheitä missä oli kumpikin vanhempi paikalla, oli siunattu kiltillä, hyvin nukkuvalla ja rauhallisella vauvalla :laugh:

Kaksi vuotiaana alkoi nukkumaan suurinpiirtein yöt. Nyt on jo unohtunut sen ajan rankkuus kun toinen tulossa ;)

Kyllä se siitä!

Kait sitä ois jaksanu paremmin siinä toivossa että se vauva joskus nukkuu ja yleensä sit päivällä. Ois saanu sitten itekin ottaa tirsat mutta kun on toinen lapsi siinä joka ei nuku enään päikkäreitä niin voi hemmetti sitä oli epätoivonen.

Mä täällä yritän saada itsestäni sen verran irti et saisin yöpaidan vaihdettua. Pojan kanssa nukuttiin just aamupäiväunet mut just kun ehdin nukahtaa kunnolla niin poika heräs...kroppa on ihan jumissa. No täytyy lähteä vähän ulkoilemaan pidempien unien aikaan jos vaikka sit itse heräis. Onneks saa vähän tsemppiä teidän vastauksista ja kokemuksista. kiitos niistä! :flower:

Samanlainen on meidän esikoinen ku sun lapsi. Täyttää ihan kohta 2v ja nukutukset täyttä tuskaa ja yöllä herää väh. 2kertaa. Meidän pian 3kk vauva nukkuu paremmin kuin isoveli. Ja tää isompi ei kyl ole ongelmiaan mistään perinyt, mä ja mies nukutaan hyvin molemmat...

joo... täällä kans yks kateellinen.. tyttö reilu 10kk herää monta kertaa yössä.. ja siihe ei auta ku se pullo.. :|
Helppo se on nukkumaa laittaa.. mut mut ääh |O enkä raaskis millää viel alkaa toista huudattaan.. :/

meillä pätkä täytti viimekuussa 2v eikä se prkl nuku vielkää täysiä öitä, tai saattaa joskus nukkuu jopa pari-kolmeyötä yhdellä huudolla, mut sit se ottaa takasin ja valvoo 4 yötä.. huoh...
Isompi oli n.2,5v ku oppi yösä nukkumaan, tokihan se välillä heräilee edelleen, ikää reilu 5vee, miks ne ei voinu saada isäsä unen lahjoja, se nukkuu vaikka seisaallaan jos väsyttää..

Missu meillä neiti 8 kk tasan ja vielä ei ole kertaakaan täyttä yötä nukuttu. Yleensä syö 2 kertaa yössä ja parti kertaa pitää tuttia laittaa. Nyt on sitten mennyt ihan hulinaksi yöt, kun kovasti oppii uutta ja lisäksi vielä kipeenä ollaan oltu. Yksi yö heräsi ja leikki 3,5 tuntia putkeen. |O

Meillä tyttö täyttää 2v ja nyt alkanu nukkumaan öitä kokonaisina. Nuorempi poika 9kk ja herää kerran juomaan vettä, nyt unikoulun jälkeen. Eli mä huudatin vaan niin muutamassa yössä meni sitten ohi. Mutta tiedän mitä tuo on kun joutuu herämään monta kertaa yössä.

Mutta ehkä kannattas kokeilla siirtää omaan huoneeseen, oon kuullut sen mo illa auttavan. tietenkään ei välttämättä...

Meillä kans heräiltiin öisin, jos yleensä edes nukuttiin... Sitten tytöllä todettiin maitoallergia ja poistettiin kitarisat (n.9kk: iässä) niin sen jälkeen uni maistui. Heräilee edelleen yöllä, mutta ei enää läheskään joka yö. Korvalääkäri sanoi, että risat oli niin suuret että kun lapsi rentoutuu ja nukahtaa niin suuret risat tukkii hengitystiet. Voimia sulle!

Yhteistyössä