Mä olen NIIIIIIIIN väsynyt tähän!!! :´(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamppelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pamppelsson

Aktiivinen jäsen
12.06.2006
20 482
6
38
Mulla hajoaa pää ton meidän pian 10kk täyttävän lapsen kanssa. Niin paljon, kun häntä (ja esikoistakin, tietty ) rakastan, niin mä olen jut nyt niin korviani myöten täynnä tätä "haluan tutustua maailmaan koskemalla kaikkeen ja ymmärtämättä kieltoja".
Mä en käsitä, miten lapsi voi olla noin vilkas.. Ihan jatkuvasti tekemässä jotain kiellettyä.. Jos ei tyhjennä kukkaruukkua, cd-kaappia, dvd-kaappia, syö kissanruokaa, syö lehtiä, kuitteja tms niin eikös hän ole tyhjentämässä kissan pottaa, keittiön roskista tai kirjahyllyä. Tai heittele valokuvia.
Kyllähän mä TIEDÄN, että tää on ohimenevä vaihe niin mä olen nyt niin väsynyt, kyllästynyt, kypsä ja kaikkea. En vaan jaksa :'(
Välillä tuntuu että voisin ottaa luurin käteem ja soittaa pomolle että mun hoitovapaa loppuu NYT ja palaan töihin.. Mutta eihän tota pientä, silti niin ihanaa, ihmistä halua mihinkään hoitoonkaan viedä.
Huoh.
Ja kyllä. Tiesin tämän vaiheen tulevan eteen jo silloin, kun aloimme vauvaa suunnittelemaan. Tiesin, että jossain vaiheessa hetkittäin väsyn tähän kaikkeen.
Tiesin myös, että lapset antavat enemmän kun ottavat ja senpä takia noita muruja niin paljon rakastankin :heart:

Onneksi se menee ohi :hug:. Meillä nuo vaiheet meni helposti, kun kaikki mihin ei saanut koskea oli nostettu niin ylös ettei lapsi ylettynyt.
Ja hei, ei 10 kk ikäisen lapsen edes kuulu ymmärtää minkäänlaisia kieltoja :)

Mutta ajattele kun muutama kuukausi sitten se ei päässy vielä ite liikkeelle ja joku muu -sinä- joutui kantamaan ja nostamaan sen kaiken tutkittavan luo. Nyt sä voit joskus todeta että hitot, tyhjentäkööt kukaruukun, siivoan myöhemin, kun tuo on hiljaa ja tyytyväinen :saint:
Mun mielestä siis rasittavin vaike oli se juri enen liikeelle lähtöä, kun oli jo huomanu että mailmassa on vaika mitä kiva, mutta ei päässy sen luo viellä ite, kokoajan ritinä ja rätinää....

:hug:
Lohduttavaa että on muitakin "väsyneitä".. Mulla menossa rv 19 ja elämäni kamalin pahoinvointi :x viikossa ehkä kaks päivää etten kokoajan oksuile.. Kaiken kruunaa tuo armainen 4vee jolla todella "ärsyttävä" uhma menossa. Jollei tyhjennä ja harjoittele mun meikkipussilla ja rasvoilla (pesi makkarin lattian nivealla) :kieh: niin jahtaa ja kiusaa kissoja.. Kuitenkin niin ihanaa, kun illalla ottaa kaulasta kiinni ja sanoo että "äiti minä rakastan sinua niin paljon että menee pää pyörryksiin" :heart:

Meillä on sama vaihe menossa :( Välillä tulee tosiaan niin väsynyt ja toivoton olo kun saa juosta ympäriinsä vaan lapsen perässä. Kyllästyttää ja väsyttää tää kaikki :( Huudan lapselle ihan liikaa kun ei mitään usko. En vaan jaksa.

Ja te olette kyllä oikeassa. Ei ton ikäisen pitäisikään ymmärtää kieltoja, ja totta sekin, että se sylivauva-vaihe vasta hankala olikin.

Mutta miksi noissa ei ole sellaista ON / OFF- nappulaa? :saint:

:hug: Täällä vuosikkaan väsynyt ja onnellinen äiti. Mulla just hävisi tuo haluan palata töihin fiilis, kun söpöilee tuo taaperoinen päivä päivältä enemmän jos temppuileekin. Ja sanoi muutama päivä sitten ensimmäisen kerran "äitiiii" :heart: :heart: Että kyllä se taas paistaa risukasaankin, voimia vaan kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiutiu:
:hug:
Lohduttavaa että on muitakin "väsyneitä".. Mulla menossa rv 19 ja elämäni kamalin pahoinvointi :x viikossa ehkä kaks päivää etten kokoajan oksuile.. Kaiken kruunaa tuo armainen 4vee jolla todella "ärsyttävä" uhma menossa. Jollei tyhjennä ja harjoittele mun meikkipussilla ja rasvoilla (pesi makkarin lattian nivealla) :kieh: niin jahtaa ja kiusaa kissoja.. Kuitenkin niin ihanaa, kun illalla ottaa kaulasta kiinni ja sanoo että "äiti minä rakastan sinua niin paljon että menee pää pyörryksiin" :heart:

Mulla kans tän kaiken kruunaa pahaa uhmaa läpikäyvä 4,5vuotias :kieh:
Eli harvinaisen tuttu fiilis!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ja te olette kyllä oikeassa. Ei ton ikäisen pitäisikään ymmärtää kieltoja, ja totta sekin, että se sylivauva-vaihe vasta hankala olikin.

Mutta miksi noissa ei ole sellaista ON / OFF- nappulaa? :saint:

Sattuu niitä suunnitteluvirheitä "ylemmilläkin" tahoilla,,, :D

Nosta vaan suosiolla KAIKKI semmonen pois, mihin et halua sen vintiön koskevan. Toki sen joutuu myöhemmin sitten tuomaan esille, että niitä ei pidellä, mutta kun aikaa vähän kuluu, on ees toivoa, että sana menee perille =)

Ja se mikä tässä tietty kiristää hermoja entisestään on se, että meillä on remontti menossa täällä ja sehän tarkoittaa että täällä on kaikki paikat ihan mullin mallin ja tavaraa on enemmän kun laki sallii, myös sellaisia mihin neiti ei tod. saa koskea..
Huoh. Ehkä tää yliväsymys helpottaa vähän jo sitten kun toi hiton remppa on valmis!

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Nosta vaan suosiolla KAIKKI semmonen pois, mihin et halua sen vintiön koskevan. Toki sen joutuu myöhemmin sitten tuomaan esille, että niitä ei pidellä, mutta kun aikaa vähän kuluu, on ees toivoa, että sana menee perille =)

Meillä on tässä läävässä niin vähän säilytystilaa, ettei ole mitään paikkoja mihin nostaa noi kamat..
Uus systeemi noille cd- ja dvd-levyille on kyllä hankinassa, ja ton lattialla seisovan palmun heivaan kyllä ihan just pihalle. Kissakin ruokailee normaalisti keittiön apupöydällä, mut keittiörempan vuoks sen kipot on just sopivasti neidin reitin varrella :kieh:
Ruuvasin just veskin oveen hakasen, joka pitää oven niin paljon auki, että kissa pääsee potalle mutta että tyttö ei pääse sinne, joten ehkä se kissan potta saa olla rauhassa jatkossa.

Kyllähän tämä tästä, jossain vaiheessa :xmas:

Kuulostaa siltä että olet unohtanut tehdä lapsiperhesaneerauksen. Ota miehes kanssa ensi viikonloppuna tehtäväksi laittaa pois lapsen ulottuvilta KAIKKI mihin ei saa koskea. Jos lapsen ulottuvilla on kukkamultaa, saa syyttää vain itseään. Lapsikin voi paremmin, kun saa tutustua maailmaan ilman jatkuvaa naputusta ei saa ei saa ei saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Onneksi se menee ohi :hug:. Meillä nuo vaiheet meni helposti, kun kaikki mihin ei saanut koskea oli nostettu niin ylös ettei lapsi ylettynyt.
Ja hei, ei 10 kk ikäisen lapsen edes kuulu ymmärtää minkäänlaisia kieltoja :)

meneekö? Mun poika on 1v 2kk ja siitä asti kun silmät aamulla aukeaa siihen asti kuin menee nukkumaan, on tutkimassa jotain. Välissä päikkärit:D Hänessä on vain 2 asentoa - on ja off

muoks. niin ja kaikki posliinit on kaapissa toistaseks, ehkä jjoskus taas voi pitää kynttilää sohvapöydällä

En tiedä olenko paha ihminen, mutta meidän esikoinen oppi olla koskematta tiettyihin asioihin melko nopeasti. Esim cd hylly oli sellainen, koska se on korkea ja kapea, eli vaarallinen, kuten myös stereot ja telkkari, koska sterkoissa äänenvoimakkuusnappia kääntämällä niistä voi saada melko vaaralliset. Kaikkea muuta sai ja saa koskea. Esim kirjahyllyä aikoinaan tutkiskeli. Opetin "selaamaan" sivuja repimisen sijaan ja sitten kun kirjat oli "luettu" leikinomaisesti pistettiin ne takaisin hyllyyn.

Tämä kaikki vaati toistoa toiston perään, mutta vajaassa parissa kuukaudessa tiesi tasan tarkkaan mihin sai koskea ja mihin ei. Ja metodi oli siis, että aina kun meni cd telineen tai sterkkojen lähelle, kävin poimimassa lapsen pois ja selitin miksi niihin ei saa koskea. Sitten ohjasin lapsen tekemään jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa siltä että olet unohtanut tehdä lapsiperhesaneerauksen. Ota miehes kanssa ensi viikonloppuna tehtäväksi laittaa pois lapsen ulottuvilta KAIKKI mihin ei saa koskea. Jos lapsen ulottuvilla on kukkamultaa, saa syyttää vain itseään. Lapsikin voi paremmin, kun saa tutustua maailmaan ilman jatkuvaa naputusta ei saa ei saa ei saa.

Ei ole unohtunut, vaan päätimme olla tekemättä. Kuten esikoisen aikana.
Joten ihan itseäänhän tässä saa vaan syyttää :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieraskin:
En tiedä olenko paha ihminen, mutta meidän esikoinen oppi olla koskematta tiettyihin asioihin melko nopeasti. Esim cd hylly oli sellainen, koska se on korkea ja kapea, eli vaarallinen, kuten myös stereot ja telkkari, koska sterkoissa äänenvoimakkuusnappia kääntämällä niistä voi saada melko vaaralliset. Kaikkea muuta sai ja saa koskea. Esim kirjahyllyä aikoinaan tutkiskeli. Opetin "selaamaan" sivuja repimisen sijaan ja sitten kun kirjat oli "luettu" leikinomaisesti pistettiin ne takaisin hyllyyn.

Tämä kaikki vaati toistoa toiston perään, mutta vajaassa parissa kuukaudessa tiesi tasan tarkkaan mihin sai koskea ja mihin ei. Ja metodi oli siis, että aina kun meni cd telineen tai sterkkojen lähelle, kävin poimimassa lapsen pois ja selitin miksi niihin ei saa koskea. Sitten ohjasin lapsen tekemään jotain muuta.

Näin olen minäkin toiminut. Toivottavasti tuottaa jossain vaiheessa tulosta :laugh:
Esikoisen kans ei koskaan ollut tällaisia ongelmia, hän oli paljon, paljon rauhallisempi tapaus (oi niitä aikoja, nykyään hän menee pää edellä joka paikkaan! )

Meillä ei auta tuo. Otan muksun pois telkkaria hakkaamasta joka päivä varmaan 50 kertaa ja sanon :"ei saa, se menee rikki" ja ohjaan huomion johonkin leluun. Tai no ehkä tämä joskus auttaa, parisen kuukautta on tätä näpeltelyvaihetta nyt takana.

Meillä taas kyllästyi 1-2 viikossa menemästä kun annoin vain mennä ja tehdä tuhojaan, sitten meni innostus ohi ja tavarat sai olla rauhassa siitä lähtien. Eiköhän ne vaiheet ohi mene kaikilla, kielsi tai ei :)

Yhteistyössä