Mä olen läski,mutta en saa vai laihdutettua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en enää jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä en enää jaksa

Vieras
Olen samarin kiukkuinen ja todella ahdistunut ja masentunut. En jaksa tehdä mitään ja elämänilo on menny. En halua käydä missään ihmisten ilmoilla. Olen läskieni vanki. Miksi en onnistu? Ei minkään näköistä itsekuria ole.
Olen aloittanut usein ja kolme neljä vkoa menee hyvin,mut sit tulee totaali repsahtaminen ja sit en enää välitä mistää mitää, antaa mennä tyyliin vaa. Vihaan itseäni. Oen täällä enään vain lasteni takia vaikka mietinkin kuinka paljon onnellisempia he voisivat olla jos äiti olisi normipainoinen.
Olet oikea jätesäkki. Mitä ihmettä teen?

unohda laihdutus, elä terveellisesti. Yksinkertaista. Viljatuotteet täysjyvänä, paljon vihanneksia ja hedelmiä, kalaruokia jne. Ulkona liikkumista lasten kanssa. Älä odota sen painon tippuvan vaan odota saavasi hyvä olo ja se paino sitten ehkä tippuu kuin itsestään siinä sivussa :)

Jos vaan pääsisit sen verran alkuun että saisit kiloja pudotettua, se antaa motivaatiota etkä enää halua möhliä ja saada kadotettuja kiloja takas. Aloita pienillä tavoitteilla, vaikka 5 kiloa ja sit joku palkinto. ja itseäni auttoi vanha kunnon itseinho, mäkään en saanut laihdutettua mut tarpeks kauan kun soimin itseäni niin sisuunnuin ja päätin etten perkele luovuta ennenkuin laihdun tai oon haudassa. Joskus repsahdin, mut seuraavana päivänä aloitin alusta. Nyt BMI 20.

Mulla on teoria joka ehkä saattaa pitää paikkaansa. Eli ne jotka menevät tietyn BMIn yli eli ovat sairaanloisen lihavia,niin heidän kroppa ei enää toimi samanlailla normaalisti kuin ns. normipainoisilla. Eli aina kun syöt jotain (ihan mitä vaan-vaikka ihan normisti) niin insuliinit vetää sekaisin ja lähes kaikki hiilarit tallentuu kroppaan läskiksi. Eli kun on "mennyt tietyn rajan yli" niin sen jälkeen on vaikeata enää laihtua.

Ratkaisu tähän on tämä vhh-dieetti. Eli pois jätetään: peruna,riisi,valkoiset jauhot, sokeri eli kaikki mikä nostaa insut korkeelle. Tällöin kroppa ei toimi hiilaripoltolla vaan enrgiaa otetaan niistä rasvoista. Protskut pitää nälän veke.

Olen itse kokeillut ja kokenut ja todennut täömän. Kun pääsen tiettyyn "moodiin" hiilareiden karsimisen jälkeen niin polttolaitos käynnistyy ja laihtuminen on tosi iisiä. Parasta tossa VHH:ssa on se että saa syödä ihan törkeen paljon ja usein. Ei oo nälkä-ei.

Jos tykkäät pihvistä, pekonista, kanasta,kalasta,kasviksista ja salaateista niin tää on just sun juttu!

Kokeile! Saatat yllättyä positiivisesti.

Niin minäkin olen, läskisika. Suerkeinta on, että tiedän, että vaikka saisin laihdutettuakin niin lihon taas takaisin. Laihdutus on helppoa, se ei ole että pysyisin siinä painossa.
Mitä useammin olen laihduttanut, sen läskimpi musta loppujen lopuksi on tullut.

Yhteistyössä