Mä nyt höpisen tänne... (naimisiin menosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teräskukkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Teräskukkia

Aktiivinen jäsen
02.01.2009
1 575
2
36
...kun ei voi kellekkään puhua IRL....

Me päätettiin miehen kanssa, että karataan salaa naimisiin. Eli pyh kaikki ensi kesän suunnitelmat häistä Rovaniemellä jne. Ja tässä nyt vaan pähkäillään, että koska ja miten. Päätettiin, ettei kerrota yhtään kenellekkään kaverille tai sukulaiselle mitään etukäteen. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa järkkään mitään, ja rahaakin siihen menee. Naimisiinmenossa on kuitenkin kyse koko loppuelämästä, ei yhdestä päivästä! Ja sen hääpäivänkin ajattelimme kyllä toteuttaa ikimuistoiseksi ja romanttiseksi!!!

Pitäis vaan päättää,. että koska. Nyt on RV 29+0, ja ehkä kandeis odottaa että lapsi syntyy, ja vaikka kenties talvella karata vklp? Vai? Sormuksen toki jo löysin, menis muutama viikko kun tilais sen. Ja maistraatin luvissa menis pari viikkoa...? Mutta jaksaako sitä sen ison mahan kanssa niin sitten romanttista vklp viettää?

Ja kellään mitään ehdotuksia? Maistraattiin ja vklp jossain sviitissä? Oih, haaveena poreamme ja huonepalvelu :heart:

Onko kellään mitään ajatuksia, ja onko kukaan karannut naimisiin???

jänskää :)

Muoks. ja ens keväänä/kesällä aiotaan ottaa lainaa ja alkaa taloa kyhäämään, joten ennen sitä olisi tarkoitus lyödä kättä päälle ja sitoutua virallisesti.

Me mietittiin samaa vaihtoehtoa, mutta lopulta päätettiin pitää häät (mikä sitten jälkikäteen ajateltuna oli meille paljon parempi vaihtoehto ja tyytyväisiä ollaan siihen ratkaisuun). :)

Mut mietittiin esim. ulkomaille lähtemistä ja siellä menemistä (toteuttaminen: vihkiminen osoittautui vain turhan hankalaksi. Ei jaksanut :D ) tai sit ihan vain maistraatissa käymistä ja täysin salaa homman hoitamista + siihen sitten yhdistettynä matkalle lähtö. Ja sit mietittiin myös pienimuotoisia yllätyshäitä eli olis ukon synttäreille kutsuttu lähipiiri ja pyydetty paikalle yllärinä vihkijä.

Ison mahan kanssa voi olla tukalaa tai sitten ei. Mulla ei ollut ku ei ollut niin älytöntä mahaakaan (kaverin mielestä tosin OLI iso). Mutta sormuksen koko voi kyllä muuttua raskauden jälkeen ja raskauden edetessäkin. Mulla ei mee sormukset ollenkaan enää sormiin.

Me ei kuuluta kirkkoon, joten ristiäisiä ei lapselle tule... Kylläkin nimenantojuhlat.

Ja homman idea tässä on se, että ei mitään juhlia... vaan tosiaan ihan kahdestaan ilman mitään hössötystä. Voishan sen tietty sitten "julkistaa" siellä nimenantojuhlissa, jos tässä ennen sitä päätetään se toteuttaa.

Maha vaan mietityttää, vaikka toisaalta, seksi on tällä hetkellä parempaa kuin pitkään aikaan! Ja mitäs muuta sitä nyt muka hääyönä puuhais??? :laugh:

No ehdottomasti ennen kuin vauva syntyy...ei puhettakaan että pystyis nautia mistään romanttisesta viikonlopusta synnytyksen jälkeen kun sitä ikävöis vain vauvaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No ehdottomasti ennen kuin vauva syntyy...ei puhettakaan että pystyis nautia mistään romanttisesta viikonlopusta synnytyksen jälkeen kun sitä ikävöis vain vauvaa =)

Se vain :)
Toi on kyllä varmaan niin totta. Kyllä ottaa päähän kun oon tässä kuukauden pähkäillyt ja suunnitellut ensi kesäksi häitä, kun olis voinut suunnitella tälle kesälle "karkureissua" :D
Mutta onhan tässä aikaa, miehellä koko heinäkuu lomaa.... Jospa sitä laittais paperit maistraattiin ja tilailis sormuksen? onkohan siinä jotain muuta mitä pitäs tehä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Se vain :)
Toi on kyllä varmaan niin totta. Kyllä ottaa päähän kun oon tässä kuukauden pähkäillyt ja suunnitellut ensi kesäksi häitä, kun olis voinut suunnitella tälle kesälle "karkureissua" :D
Mutta onhan tässä aikaa, miehellä koko heinäkuu lomaa.... Jospa sitä laittais paperit maistraattiin ja tilailis sormuksen? onkohan siinä jotain muuta mitä pitäs tehä...?

Kuulutuksissa menee kaiketi se parisen viikkoa niin hyvinhän sitä ehtii vielä vaikka heinäkuuksi naimisiin! Eipä kai siinä muuta pakollista ole kuin juuri tuo esteiden tutkinta... hotellin varaus, vaatteet, sormus, kukkakimppu, kampaus, pari todistajaa...mitä nyt itse haluat! Ja onnea jo etukäteen! =)

Hehe, no vaatteet ainaki pitää hommaa: kaikki juhlamekot ym mitä kaapista löytyy: ei toivoakaan saada niitä päälle. Lantiokin levennyt varmaan puolella! Ja pehva... Voi kamala :o Heh, onpahan syy lähteä shoppailemaan!!!

Maistraatista saa vissiin todistajat, jos hoitaa virka-aikana. Eli eiköhän se olis ihan joku pe-iltapäivä. Täytyypä laittaa paperit tällä viikolla vetämään, käydä tilaamassa sormus... ja sitten vaan jotain hotellia tms katteleen TRE seudulta heinäkuun lopulle :) Keksis vaan, että mikä olis ihana ja romanttinen paikka...
Häävalssit meinattiin hoitaa maistraatti-keikan jälkeen TRE keskustorin suihkulähteessä... Saas nähä onko pokkaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Hehe, no vaatteet ainaki pitää hommaa: kaikki juhlamekot ym mitä kaapista löytyy: ei toivoakaan saada niitä päälle. Lantiokin levennyt varmaan puolella! Ja pehva... Voi kamala :o Heh, onpahan syy lähteä shoppailemaan!!!

Maistraatista saa vissiin todistajat, jos hoitaa virka-aikana. Eli eiköhän se olis ihan joku pe-iltapäivä. Täytyypä laittaa paperit tällä viikolla vetämään, käydä tilaamassa sormus... ja sitten vaan jotain hotellia tms katteleen TRE seudulta heinäkuun lopulle :) Keksis vaan, että mikä olis ihana ja romanttinen paikka...
Häävalssit meinattiin hoitaa maistraatti-keikan jälkeen TRE keskustorin suihkulähteessä... Saas nähä onko pokkaa :D

Soita maistraattiin ettei niillä vaan ole jotain kesälomia tms heinäkuussa. Todistajat saa sieltä kunhan ilmoittaa etukäteen.

Ja todellakin olen myös sitä mieltä että ennen kun vauva syntyy niin, kannattaa naimisiin mennä, ns 'viimeiset hetket' nauttia täysillä kahdestaan olosta :)

Joku ihana hotelli, hyvät ruoat, poreammeessa loikoilu, oih... :flower:

Me odotettiin, kunnes vauva syntyi - luultiin, ettei ison mahan kanssa ole kiva juhlia/matkustaa. Jep jep: eipä ole enää ollut mahdollista karata naimisiin... Vauva on ns. helppo vauva, mutta ei sitä oikeesti voi jättää hoitoon ihan pienenä. Imetyskin on tosi sitovaa, vaikka kuinka sujuis hyvin. Ja vaikka kuinka saisitte vauvalle hoitajan ja pumppaisit sille maidot varastoon, teidän olis koko ajan sitä ikävä ja olisitte huolissanne miten se pärjää. Symbioosi vastasyntyneen kanssa on vahvempi kuin ikinä ennalta voit uskoa!

Oikeesti: maha on helpompi juhlakaveri kuin se ihan pieni vauva. Nauttikaa nyt kahdestaan jostain ihanasta viikonloppureissusta tmv. ja vihkimisestä maistraatissa. Jos olisin tajunnut, oltais menty naimisiin kun olin raskaana ja käyty yhdessä vaikka Tukholmassa tai Kööpenhaminassa. Nyt kun meillä on pieni vauva, on ajatukset ihan muualla! Vaikka ihanaahan vauvan kanssa tietty on :-)

Helsingissä voi käydä siviilivihkimyksessä myös Oikeustalolla, siellä on oikein kiva vihkisali, ja aikoja saa helpommin kuin maistraatista.

Ja vielä tämäkin: jos menette naimisiin ennen kuin vauva syntyy, ei tarvii tunnustaa isyyttä jne. Jos odotatte pitkäänkin, pitää hoitaa isyyden tunnustus ja huoltajuussopimuksen tekeminen (ei hoidu isyyden tunnustuksella, olet silti virallisesti yksinhuoltaja). Ja jos odottelee siis pitkään, on sopimukset hyvä olla tehtynä, jos vaikka sattuu jotain. Ei sellasta ole kiva ajatella, mutta ihan fiksua on hoitaa viralliset asiat kuntoon kun on vauva tulossa.

Juu, no täytyypä nyt pistää asia vireille... Enemmän vaan alkaa tuntua siltä, että järkevämpi tehdä se nyt mahan kanssa, kuin sitten tosiaan vaavin kanssa... Ens keväällekin vaikka venyttäis, olis se silti vielä niiiin pieni :saint:
Täytyypä nyt pistää keskustelu vireille kun mies tulee töistä. Perjantaina lähdetään parin viikon reissulle Rovaniemelle, anoppilaan - joten siellä ei kyllä naimisiin aleta menemään, mutta olispahan täällä sit luvat kunnossa ym kun tullaan takas. Toivottavasti vaan sais sormuksen heinäkuulle...

Kiitos vastanneille, kyllä tää nyt selkeytyi, että haluan hoitaa ton asian ennen lapsen syntymää, niin päästään kunnolla kahdestaan nauttimaan!! Viimeiset hetket kun meitä on vaan kaksi :p

Ja tosiaan varmaan jossain ihan täälläpäin vietettäis se vklp. Jos jollain ehdotuksia TRE tai lähialueet - otetaan mielellään vastaan :D

Me karattiin naimisiin ja tätä kavereiden häähössäystä katsoessa se oli kyllä paras päätös ikinä. Pitää vain miettiä että varmasti on sen tyyppinen ihminen joka kestää ilman tuota "päivää prinsessana", ettei jää sitten kaduttamaan - voihan toki isotkin bileet pitää jälkikäteen, mutta eihän se enää sitten ole sama.

Suosittelen joka tapauksessa ja kuten moni muukin on sanonut niin ennen lapsen syntymää, saatte keskittyä ihan toisiinne vain, niin kuin koko jutun tarkoitus onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Me karattiin naimisiin ja tätä kavereiden häähössäystä katsoessa se oli kyllä paras päätös ikinä. Pitää vain miettiä että varmasti on sen tyyppinen ihminen joka kestää ilman tuota "päivää prinsessana", ettei jää sitten kaduttamaan - voihan toki isotkin bileet pitää jälkikäteen, mutta eihän se enää sitten ole sama.

Suosittelen joka tapauksessa ja kuten moni muukin on sanonut niin ennen lapsen syntymää, saatte keskittyä ihan toisiinne vain, niin kuin koko jutun tarkoitus onkin.

Juu, no mä en oo kyllä sen tyyppinen ihminen, että tarttisin sen "päivän prinsessana"... Vaikka kyllä mä aion mieheni silmien iloksi kauniiksi laittautuakin... Sillä hänellehän mä se prinsessa haluan olla - en kenellekkään muulle! Ei ole tarvis esiintyä kenellekään.

Meillä ei anyway olis tullut mtn kirkkohäitä, isot bileet vaan, hyvää ruokaa ja ystäviä, jne. Mutta jotenkin tuntuu, että parempi näin. Meille sopivampaa keksiä jotain omaa hauskaa kahdestaan... Ei olla ennenkään samoja polkuja tallottu kuin kaikki muut :D

Miten teillä sukulaiset ja kaverit suhtautui asiaan kun karkasitte??

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Karatkaa nyt, kun se vielä ilman vauvaa onnistuu.
Peesi tähän!

joo, sit ku vauva syntyy ni on ihan muut asiat mielessä. meillä oli tarkoitus järkkää häät mut siirrettiin vuodella ku haluttiin keskittyä vauvaan. paremmin saatte nautittua kun ette mieti miten pieni pärjää kotona

Nonnis. Maistraatissa käytiin jättään paperit, eli naimaluvat hakuun! :laugh:
Pientä takapakkia tuli tosin... Mökkikaupat peruuntuivat kun ostajaehdokas ei saanutkaan lainaa. Eli eipä olekaan yhtään ylimääräistä rahaa karata naimisiin!!! |O Tiedä saadaanko tässä edes sormusta ostettua... Noh, pitää varmaan jättää homma elokuulle jos ei mistään irtoa rahaa... Ottaa vimmatusti päähän, mutta luvat haettiin silti - onhan ne 4kk voimassa, ja kai sitä jotain romanttista keksii ilmankin rahaa ja pääsiäismuna-sormuksella...? :headwall: :'( Saas nähä mitä tuleman pitää.

Pakko kirjoittaa nyt jatkoa...
Saatiin rahat kasaan, ja Kalevalan Aaria tilattu, varattiin aika maistraattiin ens torstaille, ja hääyöpaketti kylpylän sviitissä... :heart:

Eli viikon päästä sitten oikeesti "karataan" naimisiin!!! :D:D:D Pitäis vielä vaan keksiä, mitä pukee päälle ja miten ihmeessä ilmoittaa sukulaisille sitten jälkikäteen? Mietin, että otetaan jossain ns "hääkuva" ja lähetetään sitten tiedon kera postissa... heh, siinähän ihmettelevät. Mahtaa mummollani suu mennä entistä enemmän happamaksi, kun eilen jo marisi siitä kun meidän poikaa ei tulla kastamaan kirkkoon... :saint:

Mutta näin. Kyllä nyt on HYVÄ MIELI! Ja onnesta soikeena ollaan. Poikakin masussa jo potkii vimmatusti, isistä tuleekin ihan virallisesti isi, ilman mitään sossutädeille "tunnustamisia" :heart:

Kuulostaa ihanalta! Onnea kovasti =) Mulla itsellä on vähän samanlaiset haaveet eli haluaisin salaa naimisiin ja miehellekin olen siitä paljon puhunut, mutta mies taas empii, että olisi ehkä kuitenkin kiva pitää ihan oikeatkin hääjuhlat. Mä taas en missään nimessä halua hääjuhlia vähän kuin sinäkin tuossa kirjoitit ja kun mekään ei kuuluta kirkkoon eli joka tapauksessa maistraatissa käytäisiin.

Toivottavasti mekin saadaan jotakin aikaiseksi ennenkuin toinen lapsi syntyy marraskuussa. :D

Yhteistyössä