Mä muuten tein sen TAAS...kiellettyä syömistä raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mä sain neuvolasta ohjeet syödä niitä! Siis jos ummetusta. Mä tykkään niitä syödä muutenkin kyllä. Mutta mun vaavini onkin viime vuoden mallia joten neuvot siksi erilaisia varmaan ;) :D

Oikeesti :o . Ihan uskomatonta. Toisaalta tottakai myös lohdullista kun oikeesti tuntuu että aina vaan syö jotain kiellettyä vaikka kuinka koittais varoa.

Joo, munkin mielestä aika hullua koska monesta paikasta olen kuullut että ne ovat kiellettyjä. Kun kysyin tätä neuvolan terveydenhoitajalta, niin hän sanoi että senkun syöt vaan. :o

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mikä niissä porkkanoissa oikeen on? Tai siis, miks NE on kiellettyä?

Korkean A-vitamiinipitoisuuden takia. Kuulemma max puoli kiloa viikossa saa syödä porkkanaa... näin sanottiin mulle neuvolassa ja tästä myös osa palstalaisista oli kuullut.

Osa taas on sitä mieltä että tuo on vahvasti liioittelua ja että porkkanan karoteeni ei muutu kuin tarvittaessa A-vitamiiniksi...tai jotain :snotty: .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä jo säikähin jotta olet menny syömään raakoja porkkanoita! Huh, onneksi oli vain pellavansiemeniä. :D

Mulla oli keskiviikkona neuvola ja terskari ihan oikeesti kysyi että olenko nyt pystynyt hillitsemään porkkanan syöntiä :D . Tupakoinnista ei kyllä kysynyt mitään B)

Alkuperäinen kirjoittaja virpia:
pellavansiemenissä on kadium-ja syaanivetykertymiä.Ainakin kadium aiheuttaa sikiön kasvun hidastumaa syaanivedystä ei tietoa

Minkähän kokoiseksi tämä sikiö olis kasvanut ilman pellavansiemeniä B) :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä jo säikähin jotta olet menny syömään raakoja porkkanoita! Huh, onneksi oli vain pellavansiemeniä. :D

Mulla oli keskiviikkona neuvola ja terskari ihan oikeesti kysyi että olenko nyt pystynyt hillitsemään porkkanan syöntiä :D . Tupakoinnista ei kyllä kysynyt mitään B)

Hihhiihhiii :D Kohta meitä kehoitetaan varmaan juomaan, tupakoimaan ja elämään muutenki epäsiveellisessti ja heittään kaikki terveelliset ruuat ja tavat nurkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mikä niissä porkkanoissa oikeen on? Tai siis, miks NE on kiellettyä?

Korkean A-vitamiinipitoisuuden takia. Kuulemma max puoli kiloa viikossa saa syödä porkkanaa... näin sanottiin mulle neuvolassa ja tästä myös osa palstalaisista oli kuullut.

Osa taas on sitä mieltä että tuo on vahvasti liioittelua ja että porkkanan karoteeni ei muutu kuin tarvittaessa A-vitamiiniksi...tai jotain :snotty: .

Ja mun kuulemma pitäisi th:n mukaan syödä koko raskauden vaan porkkanaa ja puolukkaa jottei tulisi liian isoa vauvaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja virpia:
pellavansiemenissä on kadium-ja syaanivetykertymiä.Ainakin kadium aiheuttaa sikiön kasvun hidastumaa syaanivedystä ei tietoa

Minkähän kokoiseksi tämä sikiö olis kasvanut ilman pellavansiemeniä B) :xmas:

Mä mietin kuule ihan samaa :whistle: Mä söin pellavansiemeniä melkein joka aamu puuron kanssa ja synnytys jouduttiin käynnistämään kun poika niin iso. rv 39 4210g ja 52cm. Jätkä kasvoi ihan loppuvaiheilla n. puoli kiloa viikossa :snotty: Ne oli varmaan jotain geenimuunneltuja siemeniä :D

Yhteistyössä