Mä menetän järkeni!! (tilitys miehestä..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justiina

Vieras
Mies ei tajua joitain asioita sitten millään!!

Eilen sanoin isännelle, että huomenna kaipaisin sitten omaa aikaa iltapäivällä sen jälkeen kun olen siivonnut. Mies sanoi mutisematta, että Joo käy...

Tänään sitten päivällä sanoin, että lähden käymään iltapäivällä 60km päässä kaverini luona (lähempänä ei ole)... Mies veti kauheat pultit ja sanoi, ettei taida onnistua! Että mun pitäisi ilmottaa pidemmistä reissuista vähän aikasemmin!

Asiasta tuli kauhea riita ja mies vetosi siihen, että minun pitää päästä kostamaan kun hän aina lähtee niin lyhyellä varotusajalla!! Ei jumankauta! >:(

Miksen MINÄ voi lähteä samalla tavalla lyhyellä varotusajalla niin kuin hänkin?!
Mua ärsyttää, kun mun pitää raportoida vähintäänkin 2päivää ennen lähtöajankohtaa miehelle, että olen lähdössä yli 20kilometrin päähän!!

Ja minä nyt olenkin muka lähdössä vain kostoreissulle?!? Ajatteliko hän että lähden meidän tienristeykseen seisomaan puoleksitunniksi ja tulen takasin?!

Mä saan milloin minäkin ajankohtana ilmoituksia mieheltä, että lähtee jonkun kaverin kanssa ostoksille jonnekkin 100kilometrin päähän. Ihan 15minuutin "varotusajalla", enkä sano asiassa vastaan ja sanon että mene vaan...

Ukko humputtelee päivät pitkät jossakin ja saattaa tulla illalla vasta kotiin takasin, niin enkö mä hitto voi joskus lähteä jonnekin ilman kauheata melua/ihmettylyä/riitelyä asiasta!

Kuulostaa ihan minun mieheltäni. En käsitä, miten ihmeessä hän vetää aina tuon kosto-kortin esiin. Eihän siitä mistään kostosta ole kysymys, vaan molempien vapaudesta toimia samalla tavalla. Jos kyse olisi kostosta, niin silloinhan mies tunnustaisi, että on toiminut törkeällä tavalla puolisoaan kohtaan.

Tota mä ihmettelen, miks mies saa aina lähteä mihin tykkää ja riittää kun se ilmoittaa että "meen nyt moi" , mutta naisen pitää anoa lupa vaikka haluais mennä vaan kauppaan ilman lasta / lapsia ?
Miks äiti on enemmän vastuussa lapsista kuin isä ?

Onks miehet teinipoikia heti kun perheeseen tulee lapsi, ja sit vaimosta tulee äiti, eikä teinipojan tartte mitään mitä se ei halua ?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Tota mä ihmettelen, miks mies saa aina lähteä mihin tykkää ja riittää kun se ilmoittaa että "meen nyt moi" , mutta naisen pitää anoa lupa vaikka haluais mennä vaan kauppaan ilman lasta / lapsia ?

Onks miehet teinipoikia heti kun perheeseen tulee lapsi, ja sit vaimosta tulee äiti, eikä teinipojan tartte mitään mitä se ei halua ?

Valitettavasti suurin osa miehistä on näitä vastuuttomia hulttioita, jotka kuvittelevat saavansa jatkaa poikamieselämää vielä perheellisenäkin. Harmi, ettei sitä voi tietää varmasti ennen perheen perustamista. Olisin muuten harkinnut kaksi kertaa, kenen kanssa niitä lapsia alan tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Tappelin mieheni kanssa juuri samasta asiasta. Tai siis samaa asiaa minä ihmettelin ja niin paljon alkoi harmittaa, että ihan itkin. Ja mieheni siis kyllä antaa minulle omaa aikaa ja viettää kotona suurimman osan ajastaan...

Mutta tosiaan tuo vastuu-kysymys minua ottaa päähän. Nainen pyörittää arkea ja jos nainen haluaa omaa aikaa, tulee mies siksi aikaa ikään kuin töihin vahtimaan lasta. Ja kun äiti palaa, mies voi ottaa sen jälkeen taas pojan roolin ja elellä ilman sen kummempia murehtimatta. Ja jos mies on lapsen kanssa kotona, miksi silloinkin asiat menee noin suurin piirtein putkeen? Eli miehen annetaan hoitaa lapsi joten kuten, ei sen nyt niin väliä mitä syövät ja milloin, kunhan vain pysyvät hengissä sen aikaa, että äiti palaa.

Mies tosiaan voi sen suurempia murehtimatta lähteä ovesta ulos ja huikata moikka mennessään. Äidiltä tämä harvemmin onnistuu :( Äidin tarvitsee aina erikseen ottaa se oma aika, ja silloinkin mies ottaa vain hetkeksi jonkinlaisen vastuun lapsista... Ja kun äiti tosiaan palaa, mies ikään kuin huokaa helpotuksesta... Saa taas olla oma laiska itsensä, joka kuluttaa energiaa ja aivotyötään vain siihen, kun miettii menisikö sählyyn vai golffiin...

Ja juu, rakastan kyllä miestäni ja hyvä isä tuo on. Mutta tuo vastuuasettelu menee kyllä vielä useimmissa kodeissa miehen ja naisen välillä ihan epätasa-arvoisesti.

Näitä samoja mietteitä mullakin on monesti ollut. Ja varsinkin jos on perheessä vauva ja kun nainen on jossain yksin niin heti kysytään missäs vauva on. Mies taas saa olla ihan missä vaan niin ei siltä samaa kysytä.

Yhteistyössä