Mä luen synnytystarionoita kuin kertomuksia keskiaikaisista kidutuksista, miksi haluatte kertoa täällä kaikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tais olla joku jadal jonka jutun luin just, mikä ajaa ihmisen kertomaan tuollaista, kun ei se kenellekään merkitse mitään ja me muut vaan tirkistellään. Mut kiva, pankaa vielä kuvia mukaan, mieluiten ennen ja jälkeen niin voi oikein sisäistää asian.

No mikäs siinä jos haluaa synnytyksensä jakaa muiden kanssa. Mä tykkään lukea noita synnytystarinoita =) Ne kun on kaikki niin erilaisia ja lopputulos (melkein aina) onnellinen.
Uusi pieni ihminen syntyy, mikäs sen kauniinpaa :heart:

No yleensä kun tutustuu uusiin ihmisiin, tai siis äiteihin niin synnytyksiinhän se juttu sitten aina lopulta päätyy. Musta ainakin on kiva kuulla/lukea toistenkin synnytyksistä.

Mä tykkään myös lukea niitä eikä haittaisi yhtään vaikka olisi kuviakin mukana.

Nyt tulikin mieleen se kuvasarja mikä oli täällä: kotisynnytys missä vauva tuli perätilassa ulos. Aivan ihana se kuva mistä pienet varpaat pilkottivat vasta ja loput vauvasta vielä mahassa :heart: :heart: :heart: Aah, vauvakuume on kyllä mulla krooninen :snotty:

Ei se ole niin kauheaa miltä kuulostaa. Musta toi jadalin synnytys kuulosti helpolta. Musta niitä on kiva lukea.

(omani kesti 24 h, ponnitusvaihe 55 min, istukan käsinirrotus ja kaavinta siihen päälle, 3 l verenhukka ja minusta kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja helposti)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tais olla joku jadal jonka jutun luin just, mikä ajaa ihmisen kertomaan tuollaista, kun ei se kenellekään merkitse mitään ja me muut vaan tirkistellään. Mut kiva, pankaa vielä kuvia mukaan, mieluiten ennen ja jälkeen niin voi oikein sisäistää asian.

Miksi sinä luet niitä?

Raskausaikana mäkin niitä luin kauhun ja ilon sekaisilla fiiliksillä. Ei niitä herkkisten kannata lukea, ja kyylähän se Jada otsikossaa varoitteli, että sisältää synnytyskertomuksen..=)

Ei todellakaan kannata uskoa kaikkea, monet tykkää "vähän" värittää niitä juttuja. Mulle kerrottiin toinen toistaan kamalampia kauhutarinoita synnytyksistä, kun odotin esikoistani. Jännä juttu, että sitten kun odotin toista, ei niitä kauhutarinoita enää kerrottukaan :D

lue niitä jos kerran pahaa tekee. :O Sehän on muuten ihan normaali osa elämää josta on sitten kiva vaihtaa kokemuksia. Kun se toisinaan on hyvinkin raaka kokemus kaikessa hienoudessaan on naisilla aika vähän paikkoja tai ihmisiä joiden kanssa purkaa nämä kokemukset. Palsta on turvallinen paikka jakaa kokemuksia ja jokainen on tietysti vastuussa siitä mitä haluaa lukea.

Ei todellakaan kannata uskoa kaikkea, monet tykkää "vähän" värittää niitä juttuja. Mulle kerrottiin toinen toistaan kamalampia kauhutarinoita synnytyksistä, kun odotin esikoistani. Jännä juttu, että sitten kun odotin toista, ei niitä kauhutarinoita enää kerrottukaan :D

jotkut värittää runsaastikin...
itse kerroin aika pelkistetyn version....

No mikä on kenenkin raakaa... Joillekin perseen repeäminen on kauhian luonnollista ja joillekin se on kidutusta ja kauhua.

Minusta noita kertomuksia on mukava lukea ja monesti niistä huomaa miten monella onkaan samanlainen tilanne kuin itsellä :) Tarinoita elävästä elämästä=)

En mä ainakaan Jadalia tunne, vaikka olisi laittanutkin ennen ja jälkeen kuvat en olisi kaupungilla tuntenut :saint: :xmas:

Huomaa ihan selvästi että sinä et ole vielä synnyttänyt (olettaen että olet nainen, jos olet mies niin et sitä tule ikinä ymmärtämäänkään valitettavasti).. Odota vaan kunhan ensimmäisen pihalle pukkaat niin haluat sen jonkun kanssa jakaa (ei välttämättä palstalla kaikkien kanssa mutta jollekin kuitenkin haluat siitä kertoa, se on täysin luonnollista).

Mulla ainakin oli kauhea tarve kertoa mun synnytyksestä, jopa monta vuotta esikoisen syntymän jälkeen. Etenkin humalassa jaksoin tilittää siitä, ja mun (jopa miespuoliset) ystävät ihan kiltisti kuunteli vaikka niitä ei todellakaan kiinnostanut. Se on vaan sellanen tarve purkaa ja käydä läpi sitä asiaa, ja kun ei sitä voi kokoajan kotonakaan jauhaa niin miksei sitä sais purkaa vaikka tänne? Eihän kenenkään ole pakko lukea jos ei kiinnosta tai halua tietää. Mä ainakin tykkään lukea muiden synnytystarinoita, tulee niin omat muistot mieleen :) Ja kyllä se on just niin kauheaa, jopa pahempaa, miltä kuullostaa mutta senkin monet kokee niin eri tavalla. Ja aika kultaa muistot... paitsi multa! Nimim. en helvetissä enää ikinä synnytä!

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

jotkut värittää runsaastikin...
itse kerroin aika pelkistetyn version....

No en juuri sua tarkoittanutkaan, vaan ihan yleisesti :) Kun tosi monet tykkää nimenomaan pelotella esikoistaan odottavaa :|

jos sua ei kiinnosta ni miks ihmeessä käyt lukemassa???? ja toisille se voi olla teraputtista jakaa kokemuksia varsinkin raskaan ja vaikean synnytyksen jälkeen...joten ei ole sulta pois jos joku näitä synnytyskertomuksia tänne kirjottelee!