Mä kohta sulkeudun lasteni kans johonki bunkkeriin ja vietän siellä ajan kesään asti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iik

Vieras
Meillä 3 lasta ja KOKO talvena ei oo tervettä päivää nähty! Koko ajan vähintää yhdellä joku räkätauti, oksennustauti ja milloin mikäki tauti. Iha koko ajan. Itselläniki ollu 8 flunssaa tänä talvena. Tää on ihan käsittämätön talvi ollu, ei oo ikinä näin tautista ollu. Nyt nuorimmainen 8kk on taas räkätaudissa.Viime yönä ku sen kanssa valvoin ku itki, nii tuli mieleen että pitäis vissii sulkeutua johonki bunkkeriin ja pysyä sielä ettei enää tulis lisää tauteja. Vaikka kuinka käsiä pestään ja räkätautisia vältetään jne nii silti koko ajan on sairastettu. Oon ihan hajalla, eikö tää ikinä lopu? ONko muilla ollu tautinen talvi??

meil ihan sama homma. Ollaan oltu marraskuus viimex terveitä. Ja tänä aikana ei olla oltu päivääkää terveitä. Lekurissa kaikki mahd tutkittu ja kaikki ok.

meil ihan sama homma. Ollaan oltu marraskuus viimex terveitä. Ja tänä aikana ei olla oltu päivääkää terveitä. Lekurissa kaikki mahd tutkittu ja kaikki ok.

Meilläkin on sairastettu helmi-maaliskuu lähes koko ajan :-( Hygienia kunnossa, ulkoillaan sen mitä pakkasilta pystytään, syödään monipuolisesti ja lisäksi vielä maitohappobakteereja ja d-vitamiinia, mikään ei auta... Toisilla vaan on vastustuskyky heikompi.

Voih, tuo on niin tuttu tunne! Meillä on vuoden päivät oltu KOKO ajan kipeänä. Itse en enää ole edes jaksanut laskea flunssien ja vatsatautien määrää... En halua nykyää enää edes käydä missään, sillä aina on esim. kyläreissun jälkeen sellainen kuukauden sairastelukierre minulla ja lapsilla.

[QUOTE="aapee";23480578]No on kunnossa ruokavalio ja ulkoillaan 2 kertaa päivässä.[/QUOTE]

Mitä tarkoittaa, että on kunnossa? Lisäaineet pois ja pelkkää luomua? Sokerit minimissä? Ja deetä lapsille se 2,5 mikrog. painokila kohti? Ja itsellesi n. 100 mikrog. päivittäin? Ceetä gramma aamuin illoin (puoliintumisaika) ja omegat kunnossa sekä sinkki? Jos näin on, niin on todellinen ihme että sairastatte!

Me sairastettiin ennen AINA ja nykyään kun on nuo vitamiinit ja ruokavalio niin ei olla ikinä kipeitä, ei sitten millään... lapsen päiväkodissa oli ryhmä lähes kokonaan influenssassa hoitajia myöten eli joutui toiseen ryhmään väliaikaisesti hoitoon, silti vaan terveenä ollaan. On naapurit ollut vuoron perään norossa ja pihassa leikitty, mutta mikään ei tartu. Uskomatonta mutta totta, täytyy sanoa että mä jo toivon että tultais kipeiksi niin sais vaikka vähän levähtää siis töistä pois pari päivää... no se oli vitsi, mutta kuitenkin 2 vuotta mennyt täysin terveenä koko perhe.

[QUOTE="Milja";23483057]Ja deetä lapsille se 2,5 mikrog. painokila kohti? Ja itsellesi n. 100 mikrog. päivittäin? Ceetä gramma aamuin illoin (puoliintumisaika) ja omegat kunnossa sekä sinkki? Jos näin on, niin on todellinen ihme että sairastatte!

[/QUOTE]

Pakko kysyä, että kun mainitsit, että deetä lapsille SE 2,5 mikrog. painokiloa kohti, että mikä ihmeen SE? Onko tuo nyt taas jostain luontaistuotekaupan nettisivuilta poimittu totuus oikeasta d-vitamiinin määrästä :-) Näitä erilaisia annostusohjeitahan liikkuu pilvin pimein...

Hurjilta määriltä nuo mainitsemasi äkkiseltään näyttävät, mutta jos teillä on sairastumiset noilla vältetty, niin hieno homma!

[QUOTE="Milja";23483057]Mitä tarkoittaa, että on kunnossa? Lisäaineet pois ja pelkkää luomua? Sokerit minimissä? Ja deetä lapsille se 2,5 mikrog. painokila kohti? Ja itsellesi n. 100 mikrog. päivittäin? Ceetä gramma aamuin illoin (puoliintumisaika) ja omegat kunnossa sekä sinkki? Jos näin on, niin on todellinen ihme että sairastatte!

Me sairastettiin ennen AINA ja nykyään kun on nuo vitamiinit ja ruokavalio niin ei olla ikinä kipeitä, ei sitten millään... lapsen päiväkodissa oli ryhmä lähes kokonaan influenssassa hoitajia myöten eli joutui toiseen ryhmään väliaikaisesti hoitoon, silti vaan terveenä ollaan. On naapurit ollut vuoron perään norossa ja pihassa leikitty, mutta mikään ei tartu. Uskomatonta mutta totta, täytyy sanoa että mä jo toivon että tultais kipeiksi niin sais vaikka vähän levähtää siis töistä pois pari päivää... no se oli vitsi, mutta kuitenkin 2 vuotta mennyt täysin terveenä koko perhe.[/QUOTE]

Hitsi, minä olen ollut terveenä liki koko aikuisikäni ja lapsikin sairastaa vain vähän nuhaa silloin tällöin. Syömme tavallista ruokaa, lapsi saa D- ja Avitammina sekä omegakolmosia, minä syön vitamiineja silloin kuin muistan :) Ehkä olemme terästä?

Yhteistyössä