Mä ilmeisesti pyydän liikaa mieheltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kjjölsaj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kjjölsaj

Vieras
Meillä on yksi lapsi, toinen tulossa. Mä hoidin tuon ensimmäisen lapsen ja kodin nurisematta kun mies oli töissä. En odottanut, että mies nukuttaa lasta illalla tms. Ajattelin, että koska mies on päivät töissä niin mä teen hommat sillä aikaa (siivoukset jne) ja hoidan lapsen vielä illallakin.

Välillä kävin töissä, mies oli kotona lapsen kanssa. Silti mä hoidin myös lasta ja kotia. Oli myös aika kun kävimme yhdessä töissä ja mä hoidin illalla lapsen ja kodin.

Nyt mä olen raskaana ja kipeä. En kertakaikkiaan pysty tekemään kaikkea vaikka olenkin kotona (sairaslomalla). Mutta mieheltä ei saa pyytää apua koska hän käy töissä. Koko päivä ollaan täällä riidelty ja mä alan päätyä siihen että en enää koskaan missään asiassa pyydä apua. Mutta eipä tarvitse odottaa mukavaa käytöstä minultakaan.

Ja vielä, mä hoidan mielelläni kodin ja lapset kun siihen kykenen. Mieluummin mä kotona olen ku töissä, enkä oleta että mies auttaa esim. siivoamisessa ja pyykkäyksessä KUN MÄ EN OLE KIPEÄ. Se vaan tuntuu pahalta, kun ei saa sanoa mistään ja pitäis asua paskan keskellä. Ja kummasti mieskin puhtaita vaatteita etsii vaikka ensin sanoo että miks teet kotitöitä kun olet kipeä. Ja mä en tiedä MITEN siitäkään saa sanoa, että apua tarvii. Kun mitään ei tapahdu ku valittaa huonoa oloa, mitään ei tapahdu ku nätisti pyytää. Sitten ku suutun niin johan tulee huutoa toiseltakin eikä sitten varsinkaan voi mitään tehdä ku mä vaan huudan.

Terveisiä vaan miehelle joka luultavasti tän lukee. On vissiin kivaa itkettää mua. Ihan ku mä tahallani olisin kipeä.

Öö, on teillä hieman siinä setvimistä. Miehesi on passattu piloille eikä tahdo luopua oikeuksistaan. ;) Tsemppiä, laita asiat järjestykseen, tilanne mutkistuu entisestään kun toinen syntyy. :hug:

koita pahalla kun ei hyvällä tehoa eli jätä sen pyykit suosiolla pesemättä ja tee vaan itelles ruokaa= osta jotain valmista itelles. Sitten istut soffalle ja avaat tv:n tai leikit lapses kanssa etkä ole kuulevinas miehes marinoita... Pitäs tepsiä =)

Olis pitäny alusta asti vuorotella iltahommat. Miehesi ei koe, että hänen täytyisi osallistua, kun et ole sitä vaatinut.
Meillä tehdään iltajutut vuoron perään tai yhdessä. Toinen antaa iltapalan, toinen kylvettää, toinen taas kuivaa ja pukee, toinen pesee vuorostaan hampaat ja sitten luetaan.
Sehän vie monesti jopa tunnin, ennenkuin lapsi on petissä. Kyllä se kuuluu miehellekin se homma.

Mies kyllä siis leikkii lapsen kanssa jne. Ja kun lapsi oli pieni, antoi mulle vapaa-aikaa paljonkin. Esimerkiksi käski kaupungille ja kampaajalle ja kaikkea sellaista. Normaalisti olenkin hyvin tyytyväinen mieheeni eikä mulla koskaan ennen ole ollut valittamista. Ja totta se on, että itse en ole vaatinut. Enkä aijo jatkossakaan vaatia kunhan olen taas "normaali". Mun mielestä kotihommat kuuluu sille joka on kotona. Nyt vaan ärsyttää, kun se ei ymmärrä että mun on hankala olla. Onneksi ei ole enää kauaa ennen kuin vauva syntyy...

Enpä olis uskonut, että valitan miehestäni joskus kaksplussalla tai yleensäkkään missään...

Alkuperäinen kirjoittaja kjjölsaj:
Mies kyllä siis leikkii lapsen kanssa jne. Ja kun lapsi oli pieni, antoi mulle vapaa-aikaa paljonkin. Esimerkiksi käski kaupungille ja kampaajalle ja kaikkea sellaista. Normaalisti olenkin hyvin tyytyväinen mieheeni eikä mulla koskaan ennen ole ollut valittamista. Ja totta se on, että itse en ole vaatinut. Enkä aijo jatkossakaan vaatia kunhan olen taas "normaali". Mun mielestä kotihommat kuuluu sille joka on kotona. Nyt vaan ärsyttää, kun se ei ymmärrä että mun on hankala olla. Onneksi ei ole enää kauaa ennen kuin vauva syntyy...

Enpä olis uskonut, että valitan miehestäni joskus kaksplussalla tai yleensäkkään missään...

Minusta on kyllä helpompaa olla töissä, kuin lapsen/lasten kanssa kotona. Kyllä siinä on jo tarpeeksi ohjelmaa päivällä sinulle. Ei ole mielestäni liikaa vaadittu kotihommia illalla mieheltä Mies on töissä 8h päivässä ja sinä? 16 tuntia?

Mä nyt kanssa raskauden takia sairaslomalla (nyt kolme viikkoo ollu), en oo kotia hoitanut eikä mieskään kauheesti, se mitä täällä on tehty on kaikki miehen tekemää (oon pessyt vessan pöntön et kivempi oksentaa). Eletään nyt vaan tässä kaaoksessa kai se joku päivä on taas koti järjestyksessä. Älä ressaa niin paljon, ei elämä kaadu pariin roskaan ja osta valmis ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kivarri:
Alkuperäinen kirjoittaja kjjölsaj:

Minusta on kyllä helpompaa olla töissä, kuin lapsen/lasten kanssa kotona. Kyllä siinä on jo tarpeeksi ohjelmaa päivällä sinulle. Ei ole mielestäni liikaa vaadittu kotihommia illalla mieheltä Mies on töissä 8h päivässä ja sinä? 16 tuntia?

En mä tee hommia sen jälkeen ku mies tulee kotiin :P Paitsi nukutan lapsen illalla. Ja minusta on helpompaa olla kotona. Ainaki yhden kanssa oli.

Muista, että olet sairauslomalla ja yritä levätä sen minkä voit. Helpommalla pääsette koko perhe, jos nyt voit ottaa rennommin ja hoitaa raskauden turvallisesti loppuun saakka.

Itselläni on erityislapsi ja tunnen monia keskos-erityislasten äitejä. Siksi olen huolissani, jos joku joutuu liian koville raskausaikana. Kyse on hyvin lyhyestä mutta erittäin merkittävästä ajasta.

Yhteistyössä