Mä haluaisin neuloa likalle tälläsen mekon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Novita Oy - Neulemalli: Neulottu vauvan mekko (Muksuextra 2008)

Tekisin sen siis siiheksi ku likka täyttää 1. Mutta se on lokakuussa joten lyhyet hihat on ongelma. Voisko noita tehdä pitemmäksi? Miten?

Oon yrittäny ettiä jotain muuta pitkähihaista boleron ohjetta joka sopis ton mekon kans mutta en oo löytänyt mitään sopivaa. Oon myös koittanu ettiä kokonaan jotain muuta mekon ohjetta jossa ois pitkät hihat mutta ei vaan löydy mieleistä.
Toinen ongelma on lanka... Tota kotiväkeä ei saa enää ton värisenä ja just toi väri on mun mielestä hyvä. Mutta mistä mä löydän vastaavan langan ton värisenä?

Mä oon ohjeitten orja ja teen aina just niin ku ohjees sanotaan joten en osaa soveltaa yhtään.

En osaa neuvoa muuten, mutta tuonne mekon alle sopisi mielestäni selllainen reikäneulosbody, siis pitsimäisesti neulottu ohut puuvillabody pitkillä hihoilla. Ainakin lindexillä olen nähnyt. Valkoisena tai vaaleanpunaisena.

[QUOTE="akka";26757063]Teet vaan boleron hihat pidemmiksi mitä ohjeessa sanotaan, mittaat vaan hihan pituuden.Ei se vaikeaa ole.[/QUOTE]

Mutta eikö siitä hihansuusta sitte tuu hassun leveä?

Eikös tuon boleron voi tehdä pitkähihaisena? Neulot vain tytön koko kädenmitan hihaa mallin mukaan. Ja voisiko Kotiväen korvata Floricalla? Se on yhtä ohutta, mutta täysvillaista lankaa, joten talvea vasten hyvä valinta. Floricaa on myynnissä ainakin Anttilassa, värivalikoimaa en tosin muista.

Mä meinasin justiin tulla sanomaan että teet vaan ne hihat pitemmiksi ja plaaplaaplaa mutta sitte luin että olet ohjeiden orja etkä osaa soveltaa joten eikai tuosta neuvosta mitään iloa ole. Itse neulon melkein aina soveltaen, tosi harvoin teen orjallisesti ohjeen mukaan, ja paljon teen omasta päästä. Paidat, housut, mekot ja muut luonnistuu ilman mitään ohjeita.

Yhteistyössä