Mä en ymmärrä miten ne luottotiedot tosta noin vaan yhtäkkiä menee! :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä olen ollut täysi-ikäinen tasan 10 vuotta ja heti 18v täytettyäni sain ensimmäisenä maksaa yhteensä 1300€ puhelinlaskuja. Omaa tyhmyyttä kun avasin liittymät kavereille.

Aina en ole maksanut laskuja ajallaan, on tullut huomautuslaskuja ja pari perintälaskuakin, mutta ne laskut on paniikissa maksettu pois. "Millä rahalla?", te kysytte. No niillä säästöillä mitä kertyy joka kuukausi 50€ lisää. Ja ne puhelinlaskut maksoin autokoulurahoilla.

Tuhlailen välillä holtittomasti ja elän yli varojen, mutta luottotiedot on kunnossa.

[QUOTE="vieras";27558048]Msain ensimmäisenä maksaa yhteensä 1300€ puhelinlaskuja. Omaa tyhmyyttä kun avasin liittymät kavereille.

[/QUOTE]

Minua kiinnostaisi tietää, miksi ihmeessä joku avaa kaverilleen liittymän omalla nimellään? Miksi kaverit eivät itse avanneet nimillään? Miten hekysyivät ja perustelivat asiaa?

• Tykkää
Reactions: lissukka. ja Eedla
[QUOTE="sasa";27558088]Minua kiinnostaisi tietää, miksi ihmeessä joku avaa kaverilleen liittymän omalla nimellään? Miksi kaverit eivät itse avanneet nimillään? Miten hekysyivät ja perustelivat asiaa?[/QUOTE]

Olivat vielä alaikäisiä ja minä olin täysi-ikäinen. Vannoivat ja vakuuttivat että maksavat laskut ja muistaakseni maksoivat etukäteen jonkun verran.

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Olipa kallis oppitunti, toivottavasti raha-asiat on jatkossa paremmin hoidossa. Eletään suu säkkiä myöten eli käteen jäävällä tulolla on elettävä ja velkoja ei oteta. Opiskelet ja hankit ammatin, niin kituutus on väliaikaista.

Minäkään en ymmärrä, miten ne voi lähteä. Saa kyllä oikeasti olla todella saamaton. Niitä laskuja ja niiden eräpäiviä saa niin helposti sovittua.

no mulla meni luottotiedot niin, että mun äiti tilaili mun selän takana mun tiedoilla osamaksulla tavaraa mm. hobby hallista, netanttilasta jne, otti jonkun pienlainan mun nimiin ja avas pari kännykkäliittymää. Laskut hän jätti maksamatta, ja mä sain tietää näistä veloista vasta kun itse muutin kaupungista toiseen, ja osoitteenmuutoksen jälkeisen postisiirron myötä ne kaikki perintäkirjeet alkoivatkin tulla mulle mutsin oman osoitteen sijaan. Silloin olis pitänyt maksaa kerralla n. 10000€ kahden viikon kuluessa, eikä mulla tietenkään 20-vuotiaana sellaisia rahoja ollut. Äitini oli jo jättänyt niin pitkään osamaksut maksamatta, että neuvotteluvaraa ei enää saanut. Kukaan ulosotossa, perintätoimistoissa tai edes pankeissa ei usko etten ole itse aiheuttanut noita, varsinkin kun kaikki velat on juuri yleisimpiä rästilaskuiksi jääviä velkoja. Samoin mun on jo vuosia ollut hankalaa löytää vuokra-asuntoja, nykyään kun yksityisetkin pystyvät luottotiedot tarkistamaan. Mun tarina kuulostaa varmasti niin keksityltä tekosyyltä, ettei kovin moni halua velkaiselle valehtelijalle asuntoa vuokrata.

[QUOTE="Vieras";27558353]Miss teki varmaan rikosilmoituksen äidistään?[/QUOTE]
Miss... Piggy?
miss-piggy.png

Yhteistyössä