Mä en voi ymmärtää noita meijän yksiä naapureita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miimiäinen

Vieras
Niillä on 5 lasta, joista 2 on alle kouluikäsiä ja 3 ala-aste ikäsiä. Noi monena päivänä viikolla tulee lapsineen kotiin vasta 23-24 aikaan yöstä :o Ekaluokkalainen, joka on mun tytön kanssa samalla luokalla, on tosi usein pois koulusta ja juoksentelee tuolla pihoilla päivät pitkät.
Ne 2 nuorinta koululaista hoitaa noita pienempiä, jotka on ainakin pariin otteeseen meinannu juosta autojen alle :/ Tosi läheltä piti tilanteita ollu!

Onko toi nyt ihan normaalia toimintaa? Ite saa aina sydän kurkussa kattoo, kun ne pienet säntäilee ties miten tossa pihalla ja isosiskot koittaa saada lapset pidettyy "kurissa".

Ja ennen kun kukaan sanoo, että mitä mä kyttään naapureitani ja hanki elämä, niin mä väkisinkin nään noita juttuja ulkoillessani ja illalla röökillä ollessani :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Niillä on 5 lasta, joista 2 on alle kouluikäsiä ja 3 ala-aste ikäsiä. Noi monena päivänä viikolla tulee lapsineen kotiin vasta 23-24 aikaan yöstä :o Ekaluokkalainen, joka on mun tytön kanssa samalla luokalla, on tosi usein pois koulusta ja juoksentelee tuolla pihoilla päivät pitkät.
Ne 2 nuorinta koululaista hoitaa noita pienempiä, jotka on ainakin pariin otteeseen meinannu juosta autojen alle :/ Tosi läheltä piti tilanteita ollu!

Onko toi nyt ihan normaalia toimintaa? Ite saa aina sydän kurkussa kattoo, kun ne pienet säntäilee ties miten tossa pihalla ja isosiskot koittaa saada lapset pidettyy "kurissa".

Ja ennen kun kukaan sanoo, että mitä mä kyttään naapureitani ja hanki elämä, niin mä väkisinkin nään noita juttuja ulkoillessani ja illalla röökillä ollessani :whistle:

Meidän naapurissa meno oli aikanaan tämän tyyppistä. Pikkuhiljaa minulle selvisi, että äiti oli vakavasti sairas, eikä todellakaan kyennyt huolehtimaan lapsista. Äiti kuolikin varsin pian.

Minä ehkä ensin puhuisin opettajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja oooo:
Missäpäin tää perhe on ? Näkyykö vanhempia ollenkaan ? Onko kyseessä kerrostalo vai omakotitaloalue ?

Kerrostalossa asutaan ja vanhempia näkyy juuri sillon, kun nään noiden tulevan yöllä kotiin. Kyllähän toi äiti välillä lasten kanssa kaupassa käy, mutta isää en edes tietäis, ellen röökillä öiseen aikaan kävis
:|

Alkuperäinen kirjoittaja entä:
jos ne on töissä illalla ja lapset hoidossa?

Ei ne ole töissä :/ Ja vaikka oliskin, en silti näkis järkevänä valvottaa noin pieniä lapsia noi myöhään. Klo 8 alkaa koulu kuitenkin tolla ekaluokkalaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
onko niillä 4 tyttöä ja yks poika ? Kuulostaa niin "tutulta" perheeltä ?

Itse asiassa en oo yhen lapsen sukupuolesta ihan varma. Koululaiset on kuitenkin varmasti tyttöjä.

Voitko paikkakunnan sanoa tai edes läänin ?

Helsinki

No sitten on kysessä eri perhe, kun nämä asuu pohjoisempana. Mutta näköjään on varmaan useampikin perhe joissa lapsista ei huolehdita kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
no kuulostaako tuo sinusta yhtään normaalilta kun tollasta kyselet? minusta ei. ota yhteyttä last.suojeluun

No musta ei normaalia! Tuntuu vaan jotenkin tyhmältä soitella toisten kotiintuloajoista ja lasten ulkoilutavoista :ashamed: En oikeesti ite tiiä onko toi hyvä syy soitella. Oon kauheen arka puuttumaan muiden asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaippavuoresta päivää:
Jos oisin sinä niin oisin menny sinne naapuriin jo sanomaan asiasta, että sua huolettaa vähän kun lapset sillä lailla ponkkoilee tuolla pitkin ettei satu mitään.

En tiiä puhuuko noi vanhemmat suomea kuinka hyvin. Lasten oon nähny ainakin opettajan ja äidin välistä keskustelua tulkkaavan.

Soita ihmeessa lastensuojeluun. Kyllä tuohon tulisi puuttua! Opiskelen itse sosiaalityötä ja pienemmistäkin asioista on tehtyn lastensuojeluilmoitus - ja ihan aiheesta :(

Yhteistyössä