Mä en vieläkään tiedä mikä musta tulee "isona"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ikää kohta 35. Aikanani ammattiin piskelin ja sen alan töitäkin tein. Sen jälkeen työpaikat ja alat vaihtuneet muutamaan kertaan. Vieläkään en tiedä mitä oikeastaan haluaisin tehdä. Kaivoin netistä niitä ammatinvalintatestejä. Vastauksissa luki että selkeästi kiinnostuksia vastaavaa ammattia ei ole. Älkää kysykö mikä mua kiinnostaa... niillä asioilla ei liene paljon merkitystä työmarkkinoilla.

Samassa veneessä ollaan. Ikää nyt 28v. Eniten noissa ammatinvalintatesteissä ärsyttää juuri tuo kiinnostuksien kysely. No voi helvetti, eihän minulla olisi koko ammatinvalintaongelmaa, jos tietäisin mikä mua kiinnostaa.

Noh alottakaa sitten siitä, mistä ette pidä. Se ehkä helpompi lista laatia. Jos laitatte tänne sellaista listaa, voin heitellä ammatteja, joissa inhokkijuttuja ei olis?

mulla on hiukan samaa ongelmaa. olen toki vasta 24 ja hiukan on jo ajatusta mokä musta saatta tulla, mutat kirjoitan tänne teille muutaman vinkin miskä itse luin jostakin.

mitkä aineet sinusta olivat mukiavia jo koulussa, missä pärjäsit hyvin ilman kovia ponnistluja..
itselläni oli, käsityä, kuvis ja köksä...

sitten mietin muutamia mahdollisesti kiinnostavia aloja ja kysyin läheisiltäni, niiltä jotka tuntevat mut hyvin niin missä niistä ne näkisivät mut töissä...?

viellä kolmas rajaava oli kuink atärkeä palkan suuruus tai päivätyö/ vuorotyö asia mulel on?..

Noh alottakaa sitten siitä, mistä ette pidä. Se ehkä helpompi lista laatia. Jos laitatte tänne sellaista listaa, voin heitellä ammatteja, joissa inhokkijuttuja ei olis?
Oletkohan paikalla...? Eli inhoan asiakaspalvelua. Ja kiirettä. Yllätyksiä. En halua suurta vastuuta. En halua keksiä ja kehittää, ratkoa ongelmia. En tajua matikkaa, fysiikkaa, tietokoneita. Tykkään historiasta mutta en politiikasta. En pidä lapsista enkä vanhuksista.
Tykkään rutiineista. Pidän enemmän itsenäisestä työstä kuin ryhmätyöstä.
Saisko noista jotain irti?

Yhteistyössä