mä en tajua....... hampaista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
miten te jaksatte ja ennen kaikkea miten nää pennut jaksaa tätä hampaiden tuloa, kukaan ei nuku, yhtä hammasta tehdään 3-6kk kerrallaan, siinä välissä vähintään kolme flunssaa, olen itsekin sh ja silti hirvittää tää suppojen ja mixtuuran antaminen jatkuvalla syötöllä, koko ajan mennyt kipulääke väh. x1/pv!,
Jos et anna, huutaa 2-4 tuntia ensin alkuyöstä ja pitkin yötä, mulla kolmivuorotyö ja maailman lyhin pinna ja tiedän, ettei lapsi tee sitä tahallaan! Ainakaan vielä, on vasta 11kk ja VASTA 2 hammasta alhaalla, yläkulmavampyyri tuloillaan täl hetkel! Onko kenenkään lapsella ollut näin hidas ja TUSKALLINEN TAHTI? Kavereiden 10kk ikäisillä on koko yla- ja alarivi niiltä osin, kuin kuuluukin ja tuli tuosta vaan, huokaus.....

Onni ja suuri sellainen on se, että mä palasin duuniin, mies hoitovapaalla, joten yhdessä hoidetaan nää hommat ja mies mielellään just nää iltapuuhat, kun mulla kärähtää nanosekunnissa. Eikö tätä hammasprosessia voi MITENKÄÄN auttaa?? Lääkettä menee, hoh hoijaa... Nyt on mennyt ynistessä, heiluessa, pyöriessä, hikoillessa, kitistessä, pystyyn änkeemisessä toista tuntia, lapsi niin väsynyt, et silmät päässä pyörii, kuten mullakin...

Kun mä tiedän, ettei siihen tulotahtiin voi vaikuttaa, mutta kun tämä refluksilapsi ei ole nukkunut koskaan ikinä melkein milloinkaan.......... elokuussa, kun siirrettiin omaan huoneeseen taisi nukkua 3 vkoa...
Juuri ne älykkäät kommentit "mitäs teit lapsen" voit työntää sinne minne aurinko ei paista.

Tuokin on niin yksilöllistä. Toisten vauvat vaan ottaa kaiken raskaammin. Meidän kuopuksella oli tosi pitkään vain 4 hammasta. Vasta nyt kun ikää n 1.5v, on alkanut tulla lisää hampaita ihan jatkuvalla syötöllä MUTTA ei kaveri tunnu niistä olevan moksiskaan. Kertaakan en ole lääkettä joutunut antamaan. Aina hampata pestessä huomaa et jaaa tääl on tällanenkin.

Hurjaltajhan tuo kuulostaa jos noin pitkään pitää JOKA päivä antaa särkylääkettä, mutta ehkä se on lieventävä asianhaara, että vain 1krt vrk.

Se on pahimmillaan ihan hirveää touhua. :( Esikoiselle hampaat vaan tulla poksahteli eikä niitten vuoksi valvottu varmaan ainoatakaan yötä. Mutta kuopus, voi luoja... parin tunnin yöunilla kuukaudesta toiseen, kun hampaat tuskallisesti yksi kerrallaan ilmestyivät. Lapsi nukkui ekan kokonaisen yön 2v1kk iässä kun viimeinenkin hammas tuli läpi. Särkylääke ei paljonkaan auttanut, teho lakkasi kuitenkin aamuyöstä ja sitten sitä valvottiin...

kokeiltu on, etten anna yöksi suppoa ja onko se sitten ok, et mä olen heräämäs töihin klo 5.10, lapsi huutaa, minä oon epätoivoinen ja miesparka siinä yrittää hoitaa homman jotenkin hallintaan... kun selkeästihän lapseen sattuu!
tosiaan vasta kolmas hammas, kaluaa suutaan ihan raivoisasti, tutti käytössä vain unitilanteissa ja äskenkin voimalla puri aina vaan sitä muoviosaa jatkuvasti ja just painoin ihan tarkoituksella alkuillasta vähän ientä, että tulis se kulmahammas läpi, kun sitten läpi tultuaan on aina hetkeks helpottanut... HUOKAUS, kun ajattelen, kuinka monta hammasta vielä on ihmisellä tuloillaan :) pieni asia, tiedän, mutta just nyttapetilla, kun miehellä satunnainen työvuoro tänä iltana, mulla aamulla duunia, maito ei kelvannut ja senkin, minkä joi,ykäsi sinne sänkyyn, voi elämä... uskallanko sanoa, et taisi nukahtaa....

Meillä oli myös tytöllä ihan samanlaista kuin teillä ja itse olen samanlainen luonteeltani kuin sinä. Minäkin olen sairaanhoitaja:) Meillä hampaat alkoivat puhjeta 2,5kk iässä ja tyttö vinkui ja kitisi kaikki yöt särkylääkkeestä huolimatta, samaan aikaa oli myös syömälakossa... Eli hampaat vaivasivat aikalailla. Onneksi meillä oli 16 hammasta jo 10kk iässä:) Mutta joo, otti koville, nyt muisto vain!

Yhteistyössä