Mä en tajua fb:ssa noita vanhempia, kellä on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyrrr

Vieras
Lapsen kuva profiilikuvana! Tai julkiset tilapäivitykset ja kuvat. Täs kesän aikana taas saanu ihmetellä miten ihmiset on IDIOOTTEJA! Eikö ne tajua vaikka kuinka sanoo et ne kuvat joutuu taatusti pedofiilien käsiin. Kiva sit ku lauma viiskymppisiä äijiä runkkaa nico-petterin ja seppo-sinikan kuville ja jakaa pitkin maailmaa! Vittu!

No itse en lapsistani kuvia, mutta onko asiallisissa kuvissa mitään haittaa. Kyllä netti on täynnä lasten kuvia muutenkin. Miten lehdissä kuten kaksplus uskalletaan julkaista vauvoista kuvia?

Jo on hysteeristä meininkiä. Kannattaa muuten ostaa sille omalle seppo-sinikalle jo burka valmiiksi kun ihan missä vain kuka tahansa voi hänestä ottaa kuvan. Itse en usko, että kaikenmaailman laumat pedofiilejä jahtaa juuri minun pilttiäni ja haluaa runkata katsellen hänen naamaansa. Eiköhän sitä voi sitten vaikka Elloksen kuvaston ottaa tätä tarkoitusta varten... Eri asia on sitten jos jotain alaston kuvia laittaisi..

No jaa,,en usko että pedarit stalkkailee random ihmisten seiniä kuvan toivossa. Ja jos joku tuttu niin näkee livenäkin. Ja minkähän moisista kuvista edes kyse, ihan viattomia varmasti mutta riittää vainoharhaisen mamman pillastuttamaan,,,

No mulla on oma kuva profiilikuvana , mutta kyllä välillä laitan jotain perhekuviakin kavereille joissa on myös mun lapset kuvassa. Katson tietysti että kaikilla on vaatteet päällä ja "normikuvia" ei mitään nakuiluja. Eiköhän ne pedofiilit kuvansa löydä jotain muuta kautta jos lasten kuvia haluaa hakea..

Voisi sanoa että vanhemmat ovat sosiaalisen median käytössä itse infantiileja.
Lapsi ei voi päättää omasta yksityisyydestään joten vanhemmalla
on se vastuu missä lapsen kuvat ovat. Jos mulla olisi vauva niin
en todellakaan jakelisi sitä Internetissä. Facebook on julkinen paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja mää vaa;30169591:
Mun mielestä mulla ei ole oikeutta laittaa alaikäisistä lapsista kuvia nettiin. Aikuisistakin vain heidän luvallaan.

Näin minäkin mietin. Kun lapsi on tarpeeksi vanha, vähintään teini-ikäinen, niin sitten hänen luvallaan voin kuvia laittaa. Jos teini haluaa myöhemmin ne nakukuvat pois netistä, etteivät kaverit näe ja naureskele, niin eipä niitä kerran nettiin laitettuja kuvia saa pois.

Näin minäkin mietin. Kun lapsi on tarpeeksi vanha, vähintään teini-ikäinen, niin sitten hänen luvallaan voin kuvia laittaa. Jos teini haluaa myöhemmin ne nakukuvat pois netistä, etteivät kaverit näe ja naureskele, niin eipä niitä kerran nettiin laitettuja kuvia saa pois.
Juuri näin ajattelen.

Ja pedofiilit eivät liity mitenkään tähän. Niitä vastaan on muita keinoja ihan täällä todellisessa maailmassa.

Miten se fb on pahempi paikka kuin vaikka mainos jossa on saman lapsen kuva?
Mä en tunne yhtään äitiä joka ei laittaisi pienten lastensa kuvia faceen. Itse en ole alatonkuvia laittanut mutta uikkarikuvia kylläkin. Mut uikkarikuvia on vaikka Henkka Maukan kuvastossa niin että eiköhän ne pedofiilit ennemmin runkkaa sen lehden kanssa kun tietsikan.
Tosin profiilikuvana mulla on oma kuva.

Yhteistyössä