Mä en pääse millään tästä ukkosen pelosta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grace
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Grace

Aktiivinen jäsen
21.07.2007
6 911
3
38
Mä väitän että mummoni on aiheuttanyt tämän pelon mulle kun vietin kesälomia mummolassa ja hän pelkäsi ukkosta.
Siirteli meitä pikkusiskon kanssa pois jos oltiin ukonilmalla pistorasioiden läheltä ja peitti pyyhkeellä naamaa ettei nähtäisi salamoita :o Joo mä muistan tuon.

Ja sitten se kauhee häslääminen ja juoksu navettaa ottamaan kaikki systeemit pois päältä kun ukkosti kyllä ne varmaan on mut tavallaan opettanut pelkäämään ukkosta.
Olen urheasti koittanut olla mahdollisimman tyyni lasten nähden ja ei mua päivällä niin pelota jos ukonilma tulee mut yöt on jotain kauheita. En nuku silmällistäkään :'(

Ja monet tykkää ukkosesta mun siskonikin hän ei ole traumatisoitunut :p
mut mä olen ihan hövelö :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mäkin pelkään ukkosta. Ja menen ihan veltoksi ja voimattomaksi kun ukkonen on tulossa.

Juu mulla alkaa sydän pampattamaan ja sellainen kylmä hiki nousee iholle. Se on karmea tunne kun salama ja se jyrinä on ohi ja sit odottaa kauhulla sitä seuraavaa salamaa mihin se iskee, iskeekö lähelle vai kohille :/

Ukkonen iskee aika harvoin ihmiseen. Kuinka suuri todennäköisyys on tulla ukkosen iskemäksi? Ja jos tulisi, niin sehän tarkoittaisi, ettei se ollut ehkä sattuma. Siis jos ajatellaan tällä meidän maaimankuvalla.

Mä olin kaverilla joskus, kun niiden talon viereiseen puuhun iski salama ja hyppäsi siitä metrin verran talon seinään. Me katottiin telkkaria ja kuului tosi iso pamaus ja tietty teevee meni rikki. Sähkökatkaisijat pomppas seinistä ja vähän mustui ja vintillä jotkut johdot vähän kärytti. Sen jälkeen en ole jostain syystä pelännyt ukkosta, mutta mun kaverille taisi käydä päinvastoin.

Ajattele, että ukkonen on jännittävä näytös, jonka Taivaan Isä järjestää. :hug:
Ja rukoilkaa sun miehen kanssa, että olisitte turvassa.

:hug: Mitä sä niinku siinä pelkäät? Että jotain sattuu? En halua mitenkään väheksyä tuota pelkoa, ymmärtää vain.

Mä rakastan ukkosta, siksi mun on ehkä vähän vaikea käsittää mikä siinä pelottaa. Menen mieluiten ulos katsomaan salamoita ja kuuntelemaan jyrinöitä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ukkonen iskee aika harvoin ihmiseen. Kuinka suuri todennäköisyys on tulla ukkosen iskemäksi? Ja jos tulisi, niin sehän tarkoittaisi, ettei se ollut ehkä sattuma. Siis jos ajatellaan tällä meidän maaimankuvalla.

Mä olin kaverilla joskus, kun niiden talon viereiseen puuhun iski salama ja hyppäsi siitä metrin verran talon seinään. Me katottiin telkkaria ja kuului tosi iso pamaus ja tietty teevee meni rikki. Sähkökatkaisijat pomppas seinistä ja vähän mustui ja vintillä jotkut johdot vähän kärytti. Sen jälkeen en ole jostain syystä pelännyt ukkosta, mutta mun kaverille taisi käydä päinvastoin.

Ajattele, että ukkonen on jännittävä näytös, jonka Taivaan Isä järjestää. :hug:
Ja rukoilkaa sun miehen kanssa, että olisitte turvassa.

Niin kyllä mä tiedän että jos ukkonen minuun osuu tai taloon niin sitten se osuu ei sille mitään voi, mut se pelko vaan jäytää jos kuitenkin :/
Kauheeta jos mä olisin tuon kokenut niin se olisi ollut ihan kauheeta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
:hug: Mitä sä niinku siinä pelkäät? Että jotain sattuu? En halua mitenkään väheksyä tuota pelkoa, ymmärtää vain.

Mä rakastan ukkosta, siksi mun on ehkä vähän vaikea käsittää mikä siinä pelottaa. Menen mieluiten ulos katsomaan salamoita ja kuuntelemaan jyrinöitä :heart:

Se arvaamattomuus se salaman väri ja välkkyminen ja hirveä ääni yhdistettynä yön pimeyteen :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Niin kyllä mä tiedän että jos ukkonen minuun osuu tai taloon niin sitten se osuu ei sille mitään voi, mut se pelko vaan jäytää jos kuitenkin :/
Kauheeta jos mä olisin tuon kokenut niin se olisi ollut ihan kauheeta!!

Mä taas ajattelin, että ei oikein ton kummempaa tapahtunut... Olin näet luullut, että jos ukkonen iskee, koko talo saa kauheat tärskyt ja sähköiskut ja että kaikki talossa kuolee.

Älä pelkää, Taivaan isä pitää huolen ja tietää minkä verran päiviä meillä on.

mä oon aivan kauhusta kankeana. Mun poikaan varmaan tarttuu tää kans kun mä revin myös kaikki piuhat irti, ikkunat kiinni ja töpselien edestä kamat pois, sekä antennipiuhat pihalle. Vanha talo, vanhat avolinjat... Kaupungissa ei pelota yhtään.
Sydän takoo ja kermalikööriä kuluu vaikka muuten harvoin mitään juon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
mä oon aivan kauhusta kankeana. Mun poikaan varmaan tarttuu tää kans kun mä revin myös kaikki piuhat irti, ikkunat kiinni ja töpselien edestä kamat pois, sekä antennipiuhat pihalle. Vanha talo, vanhat avolinjat... Kaupungissa ei pelota yhtään.

Sehän on ihan hyvä vetää ne piuhat irti, niin ei sit mee kaikki rikki.

Pitäsköhän minunkin kokeilla :p :kieh:

Se arvaamattomuus se salaman väri ja välkkyminen ja hirveä ääni yhdistettynä yön pimeyteen :'(

Mulla on paha korkeanpaikankammo, ja voin jotenkin kuvitella mille se tuntuu kun järki puhuu muuta kuin miltä tuntuu. Olis ihana päästä turhista peloista joskus.

Pitäsköhän minunkin kokeilla :p :kieh:

Jos se auttaa. :)

Sehän on ihan hyvä vetää ne piuhat irti, niin ei sit mee kaikki rikki.

Pakko. Vaikka ukkonen olis 10km päässä niin meillä räpsyy sähköt eikä sekään ole hyvä. Piikikästä virtaa. Esim. jääkaappeja tuntuu näillä seuduilla hajoilevan. Niitä kun ei vedellä seinästä irti.

Mulla on paha korkeanpaikankammo, ja voin jotenkin kuvitella mille se tuntuu kun järki puhuu muuta kuin miltä tuntuu. Olis ihana päästä turhista peloista joskus.

Eiköhän niihin auta pelon kohtaaminen ja uudelleen opettelu miten siihen suhtautua. Luulisin, mutta jotenkin karseeta jos se tarkottaisi yksin olemista vaikka mökillä ja yöllä pitäisi mennä ulos katselemaan ja jankkaamaan itselleen että ei tarvi pelätä ei tarvi pelätä :/

Hei! Viuhahda talon ympäri ukkosessa! B)

Mahtaa naapurit ihmetellä jos ovat ihailemassa ukkosta kun tää rouva juoksee taloa ympäri :laugh:

No ne ajattelis vaan, että kyseessä on Taivaan Isän järjestämä jännittävä näytös.

Täällä toinen joka rakastaa ukkosta. Jos oikein kunnon ukkonen iskee niin siinä suorastaa mykistyy hämmästellessä luontoäitiä :)
Oon koko kesän odottanut kunnon ukkosmyräkkää, mut eipä oo näkynyt (kuulunut on, parin jyrinän verran). Ja yöllä se ukonilma mahtavin onkin, kun salamat näkee todella upeasti. Ja pihalla pakko pällistellä aina ukkosella. Jos mun kohtalo on niin päättänyt että salama sen lopettaa ni antaa mennä vaan :D

Yhteistyössä