Mä en osaa olla äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadetanssi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadetanssi

Vieras
Tai olen omalla tavallani, mutta en esimerkiksi imettänyt kuin kolme kuukautta ja sekin oli yhtä tuskaa. En kamalasti nauti vauva-ajasta enkä ymmärrä miten jotkut sanovat että imetyshetki oli sellainen ihana kahdenkeskinen hetki.

Enemmän tykkään meistä perheenä, että kaikki ollaan yhdessä ja tehdään asioita. Heti jos pitäisi puhua muiden äitien kanssa lapsista alkaa ahdistaa.

En myöskään rytmitä kellon mukaan meidän arkeamme vaan silloin nukutaan kun nukuttaa ja syödään kun on nälkä.

Ehkä en vaan osaa :/

Sä oot hyvä ja paras sun lapselles!
Tuohon sanon että kun elämässä on rytmi niin hommat hoituu, se on tärkeä asia lapsen kannalta, vaikuttaa moneen asiaan, kasvuun ja kehitykseen esim.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Tuohon sanon että kun elämässä on rytmi niin hommat hoituu, se on tärkeä asia lapsen kannalta, vaikuttaa moneen asiaan, kasvuun ja kehitykseen esim.

Mutta en minä huudata lasta sängyssä tuntia että tämä nukkuisi koska minä olen niin päättänyt. Tai työnnä ruokaa suuhun silloin kun toisella ei ole nälkä. Miten se lasta auttaa?

Aika hyvin lapsi itse pitää omista rytmeistään kuitenkin.

mä en osaa vieläkään olla äiti ja muksu on viisi vuotta :(
en vaan koskaan halunnut lapsia,sitten tulin raskaaksi ja en halunnut aborttiakaan kun on jo yksi tehty nuoruudessa.
oonko mä sitten mikä jos lapsi on viisi vuotta ja en koe vieläkään itseäni äidiksi.
tuntuu et olen vaan lapsen kanssa kun on pakko.
vaikka kyllä rakastan lastani kovasti mutta en vaan aina jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Mutta en minä huudata lasta sängyssä tuntia että tämä nukkuisi koska minä olen niin päättänyt. Tai työnnä ruokaa suuhun silloin kun toisella ei ole nälkä. Miten se lasta auttaa?

Aika hyvin lapsi itse pitää omista rytmeistään kuitenkin.

jaa, onkohan tässä kyse provoilusta...

jos lapsellasi on ÄIDIN ja ISÄN lapsen parhaaksi asettama rytmi elämässä niin ei lapsen tarvii itkeä yhtään tai kun on ruoka-aika niin varmasti säännöllisin väliajoin ruoka maistuu.
VANHEMMAT luovat lapselle rytmin.

Riippu tosi paljon lapsen iästä, millaiset rytmien kuuluu olla. Jos vauva vielä ja tulee olemaan kotihoidossa, niin teillä on teidän rytmit ja muilla omansa. Tosin, kun lapsi kasvaa, niin se, että teillä pysyy oma rytmi joka päivä suht samana, auttaa lasta ennakoimaan ja näin tuntee olonsa turvalliseksi.

Ihan mielenkiinnosta kysyn ap:lta, millanen sun mielestä on hyvä äiti?

alotus on vähän kuin minun kirjoittama, samoja tunteita.. meillä ainakin alkanu pikkuhiljaa itsestään kehittyä jotain rytmiä; vauva alkanu herään samoihin aikoihin ja laittaan nukkuun samoihin aikoihin.. tottakai poikkeuksiakin tulee, eikä niistä piä välittää.

enkä minä osaa elää niin, että jokapäivä tehtäisiin asiat juuri samalla lailla, samassa järjestyksessä, samaan aikaan.. kai lapsikin kaipaa vaihtelua rutiinien rinnalle?

En osaa minäkään olla äiti.. :|

Mun mummoni joka on neljä lasta kasvattanut, sekä ollut pph sanoo että ei edelleenkään tiedä miten niitä lapsia pitäisi kasvattaa. Ja kaikki hänen lapsensa ovat ihan olleet enemmänkin kuin tyytyväisiä lapsuuteensa, ja eritysesti äitiinsä :)

Yhteistyössä