Mä en oikeasti ymmärrä ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuinka jotkut voivat käydä suihkussa VAIN joka toinen päivä tai jopa harvemmin? Myös helteillä? YÄK!! Meillä koko perhe käy joka ilta suihkussa, helleöinä aamullakin!! Ja näin teki lapsi myös silloin kun oli vauva. Ei se vauva mene rikki vedestä! Mikä ihmeen päähän pinttymä teillä on siitä,e ttä lapset, ja varsinkin vauvat, menevät pilalle vedestä? OUTOA ja YÖKÖTTÄVÄÄ!!

mä en ymmärrä miks toisten pitää kirjoittaa vastaukseksi jotain ilkeää, kun voisi olla kirjoittamatta mitään. varsinkin jos puututaan kirjoitusvirheisiin tai muuhun ihan epäolennaiseen.

peseydyn kun on tarve, samoin lapset jotaka uivat päivittän monta kertaa. hajuhaittoja meistä tuskin tulee, mutta yritän olla infoamatta jos joku päivä suihku jää väliin. :)

Se on hyvä keulia, jollei ole atoopikko. Kyllä varmasti menee iho rikki liiasta suihkuttelusta. Toisekseen: kaikki eivät hikoile kuin siat ja näin ollen haise rotanraadolle vaikkei joka päivä suihkussa kävisikään.

• Tykkää
Reactions: funny87
ei mulla oo ainakaan tarvetta käydä joka päivä suihkussa. sitäpaitsi se pilaa tukkaakin, jos sä oot joka päivä laittamassa shamppoota siihen.. enkä mä oo puhun lapsista mitään. puhun ihan itestäni.

käytkö ap talvellakin joka päivä suihkussa?? tuskinpa, joten HYI SUA!

Mä käyn väkisin suihkuttamassa itteni joka päivä, mutta lapsia en voi. Alkukesän helteillä käytin päivittäin ja edelleen tapellaan rikki menneen ihottuman takia. : / Mulla ne vähenee onneks kesällä niin paljon, että voi käydä pika suihkussa päivittäin, mutta noita lapsia en kiduta.

ei mulla oo ainakaan tarvetta käydä joka päivä suihkussa. sitäpaitsi se pilaa tukkaakin, jos sä oot joka päivä laittamassa shamppoota siihen.. enkä mä oo puhun lapsista mitään. puhun ihan itestäni.

käytkö ap talvellakin joka päivä suihkussa?? tuskinpa, joten HYI SUA!

Käyn joka päivä, kuten myös lapseni JOPA talvellakin! Ja käytämme shampoota joka päivä, sekä tietty hoitoainetta. Lisäksi noin kerran viikossa hiusnaamiot päähän. Mutta emme sorru markettikamaan (joka ehkä saattaakin pilata hiukset) vaan ostamme kaiken kampaamosta. Ja pesen myös ihoni joka päivä, kuten tyttärenikin. Jopa ihan pesesienellä. On kiva mennä puhtaana nukkumaan, en halua nukkua paskassa.

Mä käyn väkisin suihkuttamassa itteni joka päivä, mutta lapsia en voi. Alkukesän helteillä käytin päivittäin ja edelleen tapellaan rikki menneen ihottuman takia. : / Mulla ne vähenee onneks kesällä niin paljon, että voi käydä pika suihkussa päivittäin, mutta noita lapsia en kiduta.

Hikihän on huonoksi ihonhoidolle. Käytä siis suihkussa, mutta laita sen jälkeen aina hyvää rasvaa. Ei se suihkussa käymisen poistaminen mitään auta. Vanhan kansan juttuja, että ihottumat ym paranee kun elää paskassa! Hah!

[QUOTE="tööt";24274812]Se on hyvä keulia, jollei ole atoopikko. Kyllä varmasti menee iho rikki liiasta suihkuttelusta. Toisekseen: kaikki eivät hikoile kuin siat ja näin ollen haise rotanraadolle vaikkei joka päivä suihkussa kävisikään.[/QUOTE]

Peesi. Hei ap, ota tää mun iho niin katotaan kävisitkö joka päivä suihkussa. Käyn joka toinen päivä ja hyvin riittää.

[QUOTE="vieras";24274851]. On kiva mennä puhtaana nukkumaan, en halua nukkua paskassa.[/QUOTE]

ei se kuule sitä kato, sun täytyy vaihtaa myös petivaatteet joka päivä, muutenhan nukut ns. paskassa. tajuatko paljonko niissä petivaatteissa on likaa?? kiinnostaaa ihan tietää, paljonko teillä on vesilasku?

[QUOTE="vieras";24274817]Olisi kiva kuulla jokin perustelu sille miksi ette peseydy päivittäin? Ja opetatte lapsennekin siihen(mieti kuinka paljon esim. hiekkaa on lapsen päässä. Shampoopesu siis tarpeen melkein päivittäin).[/QUOTE]

No ensinnäkin kyllä meidän lasten päästä lähtee hiekka ilman shampootakin, en tosiaankaan pese noiden hiuksia joka päivä shampoolla!
Lapset käy suihkussa, jos on tarve, eli jos ovat likaantuneet, muuten eivät. Jos eivät ole likaantuneet, hampaiden ja pyllyjen pesut riittää (meillä ainakin on käsisuihku veskissä, sillä on kätevä pesutella pyllyt).

Itse menen suihkuun, jos olen hikoillut, tai jos olen muuten likaantunut tai jos vaikka tukkani on jostain syystä likaantunut. Hampaani ja alapääni pesen päivittäin.

En minä ole päivittäin niin likainen ja hikinen, että tarvitsisin suihkua. Enkä tosiaan haise pahalle.

Ihmiset hikoilee erilailla ja toiset haisee, vaikka olisivat tunti sitten käyneet suihkussakin. Toiset taas ei.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

[QUOTE="vieras";24274785]Kuinka jotkut voivat käydä suihkussa VAIN joka toinen päivä tai jopa harvemmin? Myös helteillä? YÄK!! Meillä koko perhe käy joka ilta suihkussa, helleöinä aamullakin!! Ja näin teki lapsi myös silloin kun oli vauva. Ei se vauva mene rikki vedestä! Mikä ihmeen päähän pinttymä teillä on siitä,e ttä lapset, ja varsinkin vauvat, menevät pilalle vedestä? OUTOA ja YÖKÖTTÄVÄÄ!![/QUOTE]

Kyllähän se on niin että ihmisen ymmärryskyky on rajallinen. Itse en ymmärrä kakstahtimoottorin toimintaperiaatetta (että miten helkutissa se voi toimia)ja sinä että tätä hankalaa asiaa. Minkäs sille voi?

• Tykkää
Reactions: Huspati Huta
Meille lääkäri suositteli, että pitäis kylvettää noi atoopikkolapset päivittäin, ja mun mielestä se on kyllä auttanutkin. Laitan kyllä reippaasti kylpyöljyä ja uitan muksut rasvassa kylvyn jälkeen, mut iho on pysynyt parempana.
Ite käyn pikasuihkussa lähes päivittäin, mutta tukkaani en kyllä pese, kuin n. joka kolmas päivä. Kuivuu ihan kammottavaksi rastaksi, jos useemmin pesen..

[QUOTE="tööt";24274812]Se on hyvä keulia, jollei ole atoopikko. Kyllä varmasti menee iho rikki liiasta suihkuttelusta. Toisekseen: kaikki eivät hikoile kuin siat ja näin ollen haise rotanraadolle vaikkei joka päivä suihkussa kävisikään.[/QUOTE]

Heh. Atoopikkojen hoito-ohjeisiin kuuluu hien ja lian suihkutteleminen iholta päivittäin.

[QUOTE="vieras";24274867]Hikihän on huonoksi ihonhoidolle. Käytä siis suihkussa, mutta laita sen jälkeen aina hyvää rasvaa. Ei se suihkussa käymisen poistaminen mitään auta. Vanhan kansan juttuja, että ihottumat ym paranee kun elää paskassa! Hah![/QUOTE]

Ei me eletä paskassa :D
Paha atoopinen ihottuma menee helvetin huonoon kuntoon jos sitä vedellä kuivattaa koko aika. Ja kun tuohon ei auta kuin kortisoni voide. Eikä sitä taas voi käyttää jatkuvasti. Ihan sillä mennään minkä ohjeen lääkäri antoi: EI suihkuun joka päivä, ellei aivan pakko.
Ehkä ne voi käydä, kelle normi rasva ihottumaan auttaa.

[QUOTE="mimi";24274877]Peesi. Hei ap, ota tää mun iho niin katotaan kävisitkö joka päivä suihkussa. Käyn joka toinen päivä ja hyvin riittää.[/QUOTE]

Hei, olen ap ja mulla on atooppinen iho, samoin tyttärelläni. Mutta silti käymme suihkussa! Hei, yymärrän iho-ongelmat! Mutta ne ei parane ollenkaan jos välttelet suihkua!

No ensinnäkin kyllä meidän lasten päästä lähtee hiekka ilman shampootakin, en tosiaankaan pese noiden hiuksia joka päivä shampoolla!
Lapset käy suihkussa, jos on tarve, eli jos ovat likaantuneet, muuten eivät. Jos eivät ole likaantuneet, hampaiden ja pyllyjen pesut riittää (meillä ainakin on käsisuihku veskissä, sillä on kätevä pesutella pyllyt).

Itse menen suihkuun, jos olen hikoillut, tai jos olen muuten likaantunut tai jos vaikka tukkani on jostain syystä likaantunut. Hampaani ja alapääni pesen päivittäin.

En minä ole päivittäin niin likainen ja hikinen, että tarvitsisin suihkua. Enkä tosiaan haise pahalle.

Ihmiset hikoilee erilailla ja toiset haisee, vaikka olisivat tunti sitten käyneet suihkussakin. Toiset taas ei.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

On vaikea ymmärtää. Ettekö urheile? Mä aiankin liikun joka päivä niin että hiki lentää. Ja todellakin menen suihkuun.

Meille lääkäri suositteli, että pitäis kylvettää noi atoopikkolapset päivittäin, ja mun mielestä se on kyllä auttanutkin. Laitan kyllä reippaasti kylpyöljyä ja uitan muksut rasvassa kylvyn jälkeen, mut iho on pysynyt parempana.
Ite käyn pikasuihkussa lähes päivittäin, mutta tukkaani en kyllä pese, kuin n. joka kolmas päivä. Kuivuu ihan kammottavaksi rastaksi, jos useemmin pesen..

Jännää, miten eri lääkäri antaa ihan eri ohjeet kuin toinen :) Meinaan kuten sanoinkin, niin meille lääkäri taas sanoi, ettei missään nimessä päivittäin suihkuun. :O

Yhteistyössä