Mä en nyt oikein ymmärrä.. (hoitopaikoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vali vali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vali vali

Vieras
hain kahdelle lapselleni hoitopaikkaa keväällä. Vaatimuksena ei ollut niinkään ajankohta, vaan se että lapset saavat olla samassa ryhmässä koska pienempi on vasta 2v ja ajattelin että olisi turvallisempi aloitus kun on isosisko mukana.

No tuli sitten päätös pari kk sitten ja sama päiväkoti, mutta eri ryhmät. ajattelin sillon että ei sitten vissiin ole sellasia ryhmiä, joten ei voi mitään.

Nyt kun hoidon aloitus lähestyy, tutustuin hoitopaikan sivuihin ja siellähän onkin kaksi ryhmää joista toiseen molemmat ikänsä puolesta sopisivat.

Voihan tietty olla niin että ei ole tilaa mutta silti jotenkin ottaa aivoon kun ei kerran ollut niin kamala kiire saada sitä hoitopaikkaa. :/

Hyvä vaan että ovat eriryhmissä. Pienempi saattaa liikaa ripustautua isompaan. Sisaruksille tekee ihan hyvää olla vähän erillään; onhan siellä kuitenkin kokotalonkin yhteisiä juttuja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä vaan että ovat eriryhmissä. Pienempi saattaa liikaa ripustautua isompaan. Sisaruksille tekee ihan hyvää olla vähän erillään; onhan siellä kuitenkin kokotalonkin yhteisiä juttuja

Peesi. Omat ryhmät, omat kaverit.
Ja näin isommalle ei tule sitä oloa, että pitää päiväkodissakin vahtia pienempää.

Kyllä ne useimmiten mieluummin laittaa lapset eri ryhmiin, jos vaan mahdollista, ja yleensä lapsi sopeutuu kuitenkin yllättävät hyvin päiväkotiin. Mutta toki kaikki on yksilllistä, ja toisilla ottaa hiukan enemmän aikaa. Mut vanhempaa lasta ajatellen fiksua joka tapauksessa, ettei pikkusisarus roiku koko ajan hänen mukana vaan hän saa keskittyä omiin juttuihin.

No soita sinne tai kun ootte tutustumassa, niin kysy vastaavalta hoitajalta voisitteko alkaa jonottaa siihen toiseen ryhmään? Miksi muuten laitat niin pienen päiväkotiin, jos kerran aloitusajankohdallakaan ei ole väliä? Itse suosin tuota samaan ryhmään laittamista.

No soita sinne tai kun ootte tutustumassa, niin kysy vastaavalta hoitajalta voisitteko alkaa jonottaa siihen toiseen ryhmään? Miksi muuten laitat niin pienen päiväkotiin, jos kerran aloitusajankohdallakaan ei ole väliä? Itse suosin tuota samaan ryhmään laittamista.

Miksi suosit?

Meillä oli kuopus 2 v 4 kk kun aloitti hoidossa ja esikoinen 4 -v ja eri ryhmissä olivat. Esikoiselle oli kiva kun sai ihan omia kavereita. Ja pienemmällä oli kiva kun sai olla pienten ryhmässä, missä vähempi lapsia ja enempi hoitajia. Ulkoilivat yhtä aikaa ja koko talon lauluhetket oli yhdessä ja pari kertaa hakivat isomman pienten ryhmään pikkusiskon kaveriksi kun kuopuksella oli ikävä. Eli ihan hyvin meni omissa ryhmissä.

Oon menossa töihin, mutta ajankohta ei oo niin justiinsa, eli sitten kun saan hoitopaikan. ja siksi meen töihin että neljä ja puoli vuotta kotona riittää mulle todellakin. :)

Meillä ainakin lapset viihtyvät tosi hyvin samassa ryhmässä. Eivät tappele keskenään ja molemmat ovat löytäneet omia kavereitaan sekä myös yhteisiä.

Ja vanhemmat tykkäävät, kun tarvitsee hoitaa asioita vain yksien aikuisten kanssa, kaikki retket ja menot on aina samaan aikaan jne.

Samaa mieltä kuin useimmat kommentoijat -- eri ryhmät on todellakin ihan ok. Meillä lasten ikäero 2,5 vuotta, joten kummallekin oman ikäisten ryhmä oli kivempi.

Ei minusta 2-vuotias ole enää mitenkään liian pieni ja avuton muutenkaan.

Miksi suosit?

Mielestäni lapset saavat turvaa toisistaan päivän aikana, ja ovat muutenkin kuin paita ja peppu, parhaat kaverit ja aina yhdessä, vaikka muitakin kavereita on, niin en raaski noita erottaakaan päivän ajaksi. Lisäksi meillä pienemmän sanavarasto on vielä aika suppea, niin isompi voi toimia tulkkina alkuun hänelle. Meillä lapset menevät perhepäivähoitoon samaan ryhmään.

Mulla kans pojat menee hoitoon, 5-ja 2-vuotiaat pojat. Eri ryhmiin joutuvat, mikä vähän hirvittää, mutta toisaalta isompi on jo niin iso, että mielellään leikkii toisten samanikäisten kanssa.
Ja 2-vuotiaalla saattaapi olla kivemmat leikit siellä muiden pienten kanssa.. Toivon ainakin niin..:)
Ja pienempikin saa ehkä omia kavereita. :)

Toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Yhteistyössä