Mä en kestä iltavuoroja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pysty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei pysty

Vieras
Aloitin työt vähän aikaa sitten, ja niin sanoin kuinka mulle käy mitkä vuorot tahansa.. Mutta mä en millään kestä kuitenkaan iltavuoroja!! Vien lapsen aamulla hoitoon tosi väsyneenä, nukun kotona pari tuntia ja kärvistelen että pääsen lähtemään töihin, tulen kotiin kun lapsi nukkuu, herään taas aikasin aamulla jne jne.. Enhän mä näe lastani milloinkaan! Sydän verellä vien lapsen hoitoon ja itkua tihrustan lapsen sängyn vierellä kun on niin ikävä.. Lapsikin aamulla takertuu aina syliin ja sanoo kun on ollut ikävä! Pakko mun on pyytää itselleni aamuvuoroja ja iltavuoroja todella vähän, ei mun pälli kestä olla lapsestani niin paljon erossa.. Miten te muut kestätte tai selviätte iltavuoroista?

Miks sä viet lapsen aamulla hoitoon jos itse menet vasta iltavuoroon? Siinähän sulla olisi aikaa olla sen lapsen kanssa?

Kuinka usein sulla on iltavuoroja?

Itse teen 3-vuorotyötä hoitoalalla. Iltavuoroja listasta riippuen 1-3 viikossa. Itse nautin työn vaihtelevuudesta. En kestäisi tehdä pelkkää aamuvuoroa.

Mä en kanssa suostuis tekemään iltavuoroja..siis toisilla voi olla pakko, jos ei muuta työtä tarjolla. Mun työssäni on monia eri kohteita ja vuoroja aamusta yöhön, toisissa kohteissa vuorot 11-12h, en suostunut myöskään niitä tekemään..eli olen nyt kahdessa eri kohteessa ja teen normaalia päivävuoroa ja hyvänä plussana myös v.loput vapaita. Haluan olla lapseni kanssa mahdollisimman paljon, kotiin en kuitenkaan voinut rahallisista syistä jäädä...joten näillä mennään...juttele esimiehesi kanssa vuoroistasi...:)

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Miks sä viet lapsen aamulla hoitoon jos itse menet vasta iltavuoroon? Siinähän sulla olisi aikaa olla sen lapsen kanssa?

Itse teen 3-vuorotyötä hoitoalalla. Iltavuoroja listasta riippuen 1-3 viikossa. Itse nautin työn vaihtelevuudesta. En kestäisi tehdä pelkkää aamuvuoroa.

Lapsella menee herkästi rytmi sekaisin, joten ihan sen takia vien lapsen aamuun. Ja mulla myös itselläni menee rytmi herkästi sekaisin! Tässä sitä istutaan ja olo ois kun hakatulla, odotan että pääsis sinne töihin lähtemään 3 tunnin päästä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja *:

Lapsella menee herkästi rytmi sekaisin, joten ihan sen takia vien lapsen aamuun. Ja mulla myös itselläni menee rytmi herkästi sekaisin! Tässä sitä istutaan ja olo ois kun hakatulla, odotan että pääsis sinne töihin lähtemään 3 tunnin päästä...

Juu, siis ja iltavuoroja on nyt 3 peräkkäin, loppuvat kaikki klo 24. sit on pari aamua (halleluja) ja vapaita, sit alkaa koko viikonlopun kestävä iltavuoro ryysinki, listoja ei oo tehty pitemmälle...

jos lapsi ei joudu oleen hoidossa pisempään kuin normaalipäivinäkään niin veisin myöhemmin hoitoon. lounaalle vaikka tai päiväunien jälkeen. tuohon rytmiin oppii eikä se lasta vahingoita. saatte olla yhdessä. ota rennommin tai vaihda työtä jos tuntuu ylivoimaiselta. ei ole kenenkään etu jos äiti on väsynyt ja tympääntynyt elämäänsä

Pitäiskö munkin sit vaihtaa että veisin lapsen vasta myöhemmin hoitajalle.. Siel on kyl niin paljon pienempiä että päiväuni aika on "pyhitetty" klo 14 asti. Ja sit kun veisin sen jälkeen niin sit on leikkikaverit jo lähdössä kotiin ja mun muksu töröttää yksinään! Lapsi kyl tykkää olla ihan tosi paljon hoidossa ja leikkiä kavereiden kanssa..

Mä olen tehnyt iltavuoroja jo 13 vuotta. Tosin lapset on nykysin koulussa päivisin. Viikolla minulla on aina vapaapäiviä ja viikonloput olen töissä. Vapaapäivinä pidin lapset kotona ja työpäivinä tarhassa. Hyvin sitä jaksaa. Nykyisin aamulla laitan lapset kouluun ja menen takasin nukkumaan muutamaksi tunniksi. Sit teen ruoat illaksi ja siivoilen ja pesen pyykkiä. Lapset kerkee tulla koulusta ennenkuin lähden töihin ja sitten tulenkin töistä 03.00 viimestään. Vapaapäivät vietän lasten kanssa kokonaan. Silloin en siivoile tai pyykkää.
Tämä toimii meillä hyvin vaikka väsymyksestä kärsinkin. Ja lapset on tyytyväisiä. Jotenkin ne on hyväksynyt nää mun öiset työvuorot.
Kyllä siihen sopeutuu,kumma kyllä. Mutta pientä suunnittelua se tarvii.

Vois kyl keskustella ensin työpaikalla noista mun vuoroista, sit jos ja toivonmukaan saisin niitä aamuvuoroja enemmän, niin voisin iltavuoroina viedä lapsen lounaalle hoitoon..

Vois kyl keskustella ensin työpaikalla noista mun vuoroista, sit jos ja toivonmukaan saisin niitä aamuvuoroja enemmän, niin voisin iltavuoroina viedä lapsen lounaalle hoitoon..
Kyllä mä uskon ,että saat sovittua työvuorot työpaikalla. Suunnittelua se vaatii,mutta yritä kestää :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Kyllä mä uskon ,että saat sovittua työvuorot työpaikalla. Suunnittelua se vaatii,mutta yritä kestää :hug:

Kiitos :)En tiedä säikähdinkö jotenkin kun menin töihin että joudun oikeesti olee enemmän lapsesta erossa, vaikka tätä ennen koulussakin olin kuitenkin 8 tuntista päivää mutta se oli aamua.. Ja aamu on ihmisen parasta aikaa, illalla nukutaan, perhana! :D

Yhteistyössä