Mä en kestä enään tuon vajaan 2 veen päiväunille menoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Puolyhen- yhen aikaan mennään päikkäreille niinkuin jokapäivä ihan samalailla meidän sängyyn niin yks vaan istuu ja kukkuu siel ja höpöttää omiaan (minä olen vieressä silmät kiinni ja olen nukkuvinani, kunnes en jaksa enään sitä touhua ja otan lapsen kainalon siinä sitten rauhottuu huudon kans)
Sen jälkeen päästän ja rauhottuu yleensä sitten ja nukahtaa viidessä minuutissa. Niin ja nukahtaa yleensä siinä 2- 3 aikaan ja ei tule kyseseenkään että ei nukkuin päikkäreitä kun sitten on niin kärty nytkin nukkuu 2 tuntia.

Neuvoja otetaan vastaan.

Koska sitten menee yöunille jos nukkuu myöhään päiväunet? Jos vaan nukkuisi myöhemmin unensa. Meilläkin takkuillut jo jonkin aikaa päiväunille meno. Joskus nukkuu ja joskus ei. Ja silloin kun ei nuku niin viiden aikaan alkaa huuto. Tänäänkään ei olisi millään nukkunut ja sanoin että selvä mennään sit pihalle. Ja tää väsynyt kaveri nukahti sitten keinuun :)

Jos nukutusvaihe kestää 3 h, niin kannattaako ihan oikeesti nukuttaa ja miksi kummassa tommonen ohjelmanuomreo: äiti nukkuu vieressä yms. ??
Voi olla että tuon ikäiselle alkaa olla jo hankala muuttaa käytäntöjä, en tiedä, mutta meillä on nukkunut aina päiväunet omin neuvoin eli ne iltasadut yms. unirituaalit ja sitten jää sänkyyn jonne nukahtaa itsekseen.

Rattaisiin sitominen. Jessus!! EI ikinä, sehän on kuin pahoinpitelyä !!?? HALOO!

Meillä 2v riehui päikkäreille ja yöunille käydessä kunnes täältä palstalta sain vinkin että joillakin satulevy on auttanut. No, hankittiin cd-soitin ja siihen sitte satulevyjä ja on sen jälkeen mennyt nukkumaan kiltisti satuja kuunnellen.

Meillä menee ysin aikaan nukkuun ja silloinkin minä olen lapsen huoneessa sohvalla ja lapsi omassa sängyssä, mutta silloin laittaa kiltisti nukkumaan ja tätä ollaan kokeiltu myös päikkäreillä ja ei onnistu joten helpompi olla siinä vieressä niin saa rajoittaa sitä menoa.

Minusta on muutenkin mukava olla lapsen vieressä ja levähtää mutta rajansa kaikella ja siksi on pakko nukuttaa kun loppu päivä on sitten ihan kauheaa, muutama päivä on nytkin viikossa ettei nuku päikkäreitä.Meillä on joskus ollut niin että nukahti omin avuin, mutta sitten kun otettiin tutti pois ja oltiin koko kesä pois kotoa ja oli vähän pakko olla vieressä niin se jäi ja tosiaan en koe sitä ongelmaksi vaan tuon ajan.

Tuota cd- soitin hommaa vois kokeilla, mutta nyt ei ole yhtään rahaa, joten ei ainakaan tähän hetkeen auta.

Tuota olen miettiny, pitää varmaan kokeilla jos siirtäis aluks vaikka puol 2-kaheks tuon päikkäri ajan ja kattois miten käy. Tai yks olis tietenkin jos yrittäis herättää aamulla aikasemmin kun herää nykyään siinä 8-9 aikaan joskus herää puol kasin aikaa mut aika harvoin, aika vakio on puol ysiltä.

Yhteistyössä