mä en kestä enää noita ötököitä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olin jo melko varma että nuo ötökät mitä meiltä löytyy niin olis riesakuoriaisia..olen siis löytänyt toukan kuoria astianpesukoneen alta sellasesta pölypallosta,uunin alta kans noita kuoria pölypallosta ja lattioilta olen löytänyt eläviä kuoriaisia ja muutaman toukan.ja eilen kun siivosin keittiön kaapit niin muutama kuollut toukka löyty jostain astian pohjalta ja sit yhen laatikon alta löyty ihan perkuleesti niitä toukan kuoria ja siellä oli myös ihan hirveesti leivän murusiakin ja yhdessä laatikossa oli elävä kuoriainenkin.googlettamalla ötökät näyttää siis noilta riesakuoriaisilta,väri on just tommonen et pää on musta ja sit loppupää on semmonen tumman ruskee ja siinä aika ylhäällä on semmonen oisko kellertävä "raita".toukat on vaaleita joilla on peräpäässä tupsu.nyt sit ihan hyvikseen katoin sohvatyynyjen väliin niin siellä oli kans jotain toukkia tai niitten kuoria ja ne oli kans semmosia vaaleita,mut löysin myös yhden ihan pikimustan ja sillä oli kans semmonen tupsu,mut luin joltain sivulta et riesakuoriaisen toukka jos syö jotain olikohan homeitiöitä niin voi olla myös musta.mutta myös arveluttaa että onkohan nämä nyt sittenkin jotain vyöturkiskuoriaisia kun niitä löyty tuolta sohvatyynyjen välistäkin..auttakee joku!!!mä tuun hulluks!!!

meillä just tuo sama ongelma ollu jo monta vuotta,tai aikasemmin noihin törmäs vain harvoin,mutta nyt lähes päivittäin...INHOTTAVAA,ällöjä varsinkin ne toukat.Ahdistaa niin ku en enään kehtaa vieraitakaan kutsua,ku nolottaa jos joku toukka tai kuoriainen tulee sit just näytille.Käsittääkseni koko talo pitäis myrkyttää,ei riitä et yks asunto.

meillä just tuo sama ongelma ollu jo monta vuotta,tai aikasemmin noihin törmäs vain harvoin,mutta nyt lähes päivittäin...INHOTTAVAA,ällöjä varsinkin ne toukat.Ahdistaa niin ku en enään kehtaa vieraitakaan kutsua,ku nolottaa jos joku toukka tai kuoriainen tulee sit just näytille.Käsittääkseni koko talo pitäis myrkyttää,ei riitä et yks asunto.

minua kans hävettää et jos sattuu vieraitten aikaan tulemaan esille ja se ahistaa kans et jos ne tarttuu niihin vieraitten vaatteisiin niin kohta on niilläkin sama ongelma..itku tuli tänään kun tosiaan katoin tuonne sohvatyynyjen väliin.onko ne teillä siis mitä kuoriaisia?

onko vyöturkiskuoriaiset semmosia vaaleenruskeita niinku tuolla yhellä sivulla oli kuva?en osaa linkittää sitä,mut onko jollain kokemusta niistä et tietäis värin?

Meillä oli riesakuoriaisia omakotitalossa ja niiden syyksi paljastui lopulta yhden huoneen alapohjan puruihin kuollut rotta jota ne oli popsinu. Yök.

no hyi sakeli!!me asutaan kerrostalossa ja ollaankin asuttu tässä jo 6v ja aiemmin ei ole ollut mitään.mistähän nuo nyt on tullu?ja voi kun saisin varmistuksen et kumpiako ne on..ennemmin haluaisin et olis niitä riesakuoriaisia kun ne ei syö vaatteisiin reikiä!mistä kaikkialta teiltä niitä riesakuoriaisia löyty?

Meillä oli riesakuoriaisia omakotitalossa ja niiden syyksi paljastui lopulta yhden huoneen alapohjan puruihin kuollut rotta jota ne oli popsinu. Yök.

Tää on kerrostalo ja riesa tai vyöturkiskuoriaisia luulisin olevan... Niit on milloin missäkin,eniten keittiössä ja ihmetyttää kun nyt ne alkaa olla ihan riesa,aikasemmin niitä tosiaan näki ehkä n. kerran kuussa ja nyt päivittäin.

me ollaan kans asuttu täs jo kauan,melkein 8 vuotta,alusta asti,heti muuttopäivästä seuraavana niit on satunnaisesti näkynyt...

ootteko kokeillu myrkytystä?minä haluaisin noista äkkiä eroon mut haluaisin kyllä myös tietää et mitä ne on.meille syntyy kohta vauvakin niin enhän minä uskalla tuoda vaunuja,uutta pinnistä ja muita tavaroita tänne jos ne on niitä vyöturkiskuoriaisia kun syövät reijille nekin :(

oisko kellään tietoo et voiko myös nuo riesakuoriaiset majailla esim.sohvan tyynyjen välissä?meillä on siis sellanen sohva missä on nuo sohva tyynyt kiinni tässä sohvassa et niitä ei saa irti.. ja kertokaa muutenkin omia kokemuksianne

Netistä kun googlettaa, niin löytyy kaikenlaista tietoo ja kuvaa öttiäisistä. Vyöturkiskuoriaiset on kaiketi sellasia leppäkertun mallisia? Meillä on kerrostaloasunnosta löytynyt sattunaisesti ihrakuoriaisia ja nyt kun löysin niitä saman päivän aikana kolme kappaletta niin tilasin heti myrkytyksen. Kertaakaan en kyllä nähnyt esim. toukkia. Mutta ainoo keino varmaan päästä tollasista ötöistä eroon on myrkytyksen tilaaminen. Ja yks kerta ei yleensä riitä..

Meillä on ollut ihrakuoriaisia, ei tuossa määrin kuin ap:lla, entiseen asuntoon niitä ilmestyi ensin kissan ruokakupin alustan alle, pahimmillaan näin 2-3 elävää päivässä ja joku laatikko just jossa oli jotain muruja oli toukan kuoria useampi..
Siivosin ja imuroin listat huolella, pyyhin kaikki kaapit huolella, pidin aina keittiön viimeisen päälle, ettei varmasi olis niille jotain pimeää loukkoa jossa sapuskaa.. hellan takaa jos sinne pääsee kannattaa tietty myös katsoa. Sain näillä ongelman kuriin, sen jälkeen satunnaisesti on yrittäny jostain tulla. asuttiin silloin vanhemmassa okt:ssa, jos kerrostalossa voivat varmaan tulla mistä vaan, mutta taitaa ongelma olla omassa asunnossa jos noin paljon löytyy. Suursiivous, imuroit mahd hyvin sohvankin, myrkytys sit varmaan. Mutta eikös kuulu kerrostalossa jo taloyhtiöllekin, koska leviävät muihinkin asuntoihin..?

sekin mietityttää että ollaan pidetty vaatteita myös sohvan selkänojan päällä niin niihin ei ainakaan oo ilmestyny reikiä ja sohvalla on myös 2 irrallista tyynyä ja niissäkään ei näy reikiä..et kumpiakohan ne oikein on? tietääkö kukaan minnekkä noita vois viedä tunnistettaviks ja maksaakohan se jotain?kuopiossa asutaan.

[QUOTE="kemeli";22230983]Netistä kun googlettaa, niin löytyy kaikenlaista tietoo ja kuvaa öttiäisistä. Vyöturkiskuoriaiset on kaiketi sellasia leppäkertun mallisia? Meillä on kerrostaloasunnosta löytynyt sattunaisesti ihrakuoriaisia ja nyt kun löysin niitä saman päivän aikana kolme kappaletta niin tilasin heti myrkytyksen. Kertaakaan en kyllä nähnyt esim. toukkia. Mutta ainoo keino varmaan päästä tollasista ötöistä eroon on myrkytyksen tilaaminen. Ja yks kerta ei yleensä riitä..[/QUOTE]

meilläkin lensi yksi tuommonen pari viikkoo sitten ja sain sen heti listittyä,oli varmaan tullu ikkunasta sisälle kun oli kaikki ikkunat auki,mutta tuo tosiaan oli paljon isompi ja erinäköinen kun nyt nuo joita on riesaks asti.ja netistä oon yrittäny googlettaa mutta en oo saanu kaikkiin kysymyksiin vastauksia sieltä..nuo kuoriaiset mitä meillä lattialla kipittää niin ei ole leppäkertunmuotoisia vaan sellaisia kapeita ja pitkulaisia ja on alle 5mm.

Meillä on ollut ihrakuoriaisia, ei tuossa määrin kuin ap:lla, entiseen asuntoon niitä ilmestyi ensin kissan ruokakupin alustan alle, pahimmillaan näin 2-3 elävää päivässä ja joku laatikko just jossa oli jotain muruja oli toukan kuoria useampi..
Siivosin ja imuroin listat huolella, pyyhin kaikki kaapit huolella, pidin aina keittiön viimeisen päälle, ettei varmasi olis niille jotain pimeää loukkoa jossa sapuskaa.. hellan takaa jos sinne pääsee kannattaa tietty myös katsoa. Sain näillä ongelman kuriin, sen jälkeen satunnaisesti on yrittäny jostain tulla. asuttiin silloin vanhemmassa okt:ssa, jos kerrostalossa voivat varmaan tulla mistä vaan, mutta taitaa ongelma olla omassa asunnossa jos noin paljon löytyy. Suursiivous, imuroit mahd hyvin sohvankin, myrkytys sit varmaan. Mutta eikös kuulu kerrostalossa jo taloyhtiöllekin, koska leviävät muihinkin asuntoihin..?

meillä on oikeesti siistiä,ainut tosiaan et tuota uunia en ollu siirtäny varmaan lähemmäs vuoteen mut muuten meillä on siistiä et ei loju mitään ylimääräistä rojua ja muuta joka kohassa.ja ollaan asuttu tässä jo 6 vuotta eikä tosiaan aiemmin oo ollu mitään tämmöstä ja ihan samallalailla ollaan asuttu.sohvat varmaan pitää kyllä heittää roskiin mut mitenkähän meidän sängyt,patjat ja matot?ja aion kyllä huomenna soittaa taloyhtiöön ja sanoo et saavat kyllä tulla heti myrkyttämään,mut miten kauan meidän pitää olla evakossa täältä ja mitä minun ite pitää sit alkaa tekemään?saunottamaan,pakastamaan vai mitä mä teen kaikille vaatteille ja tavaroille?

Yhteistyössä