Mä en kertakaikkiaan enää jaksa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
tuo lapsi 3v on nyt huutanut koko elämänsä. Päivittäin saa raivareita mihin ei mikään auya. nyt taas heräsi karjumaan ja pomppimaan tasajalkaa. Syy ei koskaan selviä, sitä vaan vituttaa ankarasti.

Ja niin vituttaa muakin, niin helvetin paljon etten pysty edes kuvailla.

Isosiskonsa alkaa iykeä kun tuo alkaa huutaa ja pikkuisin pelkää.

Mä en jaksa.

Alan täristä vihasta kun se alkaa huutaa ja yritän hammasra purren kysellä mikä on.

Nyt saan taas nukuttaa vauvan uudestaan huutosession jälkeen ja mua VI TUT TAA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
tuo lapsi 3v on nyt huutanut koko elämänsä. Päivittäin saa raivareita mihin ei mikään auya. nyt taas heräsi karjumaan ja pomppimaan tasajalkaa. Syy ei koskaan selviä, sitä vaan vituttaa ankarasti.

Ja niin vituttaa muakin, niin helvetin paljon etten pysty edes kuvailla.

Isosiskonsa alkaa iykeä kun tuo alkaa huutaa ja pikkuisin pelkää.

Mä en jaksa.

Alan täristä vihasta kun se alkaa huutaa ja yritän hammasra purren kysellä mikä on.

Nyt saan taas nukuttaa vauvan uudestaan huutosession jälkeen ja mua VI TUT TAA!!!

ootko puhunut noista raivareista neuvolassa?? voi olla vaikka jotain neurologista... :hug: :hug: :hug: meillä samanlaista ja se on todella raivostuttavaa kun toinen aina vain huutaa :hug:

Kuulostaa niin tutulta. Todella suuret halit sulle. Koen päivittäin melkein samaa ja kun ei oikein jaksaisi aina ottaa asioita nii positiivisesti ja sitten tulee rähistyy lapsille joka jälkeen päin kaduttaa aina hirveesti... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
Kuulostaa niin tutulta. Todella suuret halit sulle. Koen päivittäin melkein samaa ja kun ei oikein jaksaisi aina ottaa asioita nii positiivisesti ja sitten tulee rähistyy lapsille joka jälkeen päin kaduttaa aina hirveesti... :(

niinoä.
nytkin sanoin lopuksi että jos et lopeta soitan poliisit.
niin väärin tehty mutta mulla keittää niin yli et ihan tärisen ja tekee mieli häipyä.
Kirjoyan yhdell' kädellä pimeässä enkä jaksa korjata virheitä, sori!

Syy: lapsi pompottaa sua raivareillaan eli tekee sen hakeakseen sinun huomiotasi

Ratkaisu: Mieti joki jäähypaikka. Kun lapsi seuraavan kerran tekee epäsopivaa, katso häntä suoraan silmiin, kyykisty alas niin, että katsot samalta korkeudelta ja sano: "Nyt teit väärin ja äiti laittaa sinut jäähypaikalle. Olet siinä, kunnes minä haen sinut." - Lapsi karkaa, haet hänet ja laitat mitään sanomatta jälleen sille jäähypaikalle. Toistat hakemisen, kunnes lapsi pysyy 3 minuuttia jäähypaikassa. - Menet jäähypaikkaan, taas kyykistyt, niin että silmäsi ovat lapsen silmien tasalla ja sanot: "Teit väärin ja siksi olit tässä. Pyydä anteeksi." - Sitten halit ja eikun etiäpäin. - Tee tämä, niin kyllä lapsi oppii.

Muuta: Keksi toimintoja, joihin voit ottaa lapsen mukaan. Leiki lapsen kanssa. Hellittele.

mä hermostun kans hirveesti jos toi kuopus alkaa raivoo ja huutaa, välillä on vaan laitettava se raivoomaan toiseen huoneeseen. no meillä sitten selvis että johtuu ainakin osittain neurologisesta viasta... on kaikenlaisia kehityshäiriöitä yms. lääkäreissä ja terapiossa rampataan. :hug:

Ootko missään puhunu tuosta - jos epäilet että käytös on poikkeavaa? Osaat varmasti verrata kun sulla on muitakin lapsia.Vai luuletko että on vaan niin tempperamenttinen? Uskon kyllä että on raskasta sulle.Uhmaikähän ton ikäisellä voi tietty olla,mutta jos sanot että on koko ikänsä huutanu...Onko muuten ihan normaalisti kehittynyt?Saisitko mistään apua.Ainakin perheneuvolaan voi ottaa yhteyttä.Voimia sulle!

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Syy: lapsi pompottaa sua raivareillaan eli tekee sen hakeakseen sinun huomiotasi

Ratkaisu: Mieti joki jäähypaikka. Kun lapsi seuraavan kerran tekee epäsopivaa, katso häntä suoraan silmiin, kyykisty alas niin, että katsot samalta korkeudelta ja sano: "Nyt teit väärin ja äiti laittaa sinut jäähypaikalle. Olet siinä, kunnes minä haen sinut." - Lapsi karkaa, haet hänet ja laitat mitään sanomatta jälleen sille jäähypaikalle. Toistat hakemisen, kunnes lapsi pysyy 3 minuuttia jäähypaikassa. - Menet jäähypaikkaan, taas kyykistyt, niin että silmäsi ovat lapsen silmien tasalla ja sanot: "Teit väärin ja siksi olit tässä. Pyydä anteeksi." - Sitten halit ja eikun etiäpäin. - Tee tämä, niin kyllä lapsi oppii.

Muuta: Keksi toimintoja, joihin voit ottaa lapsen mukaan. Leiki lapsen kanssa. Hellittele.

nii ja varaudu siihen, että saat ko toimituksen toistaa sata krtaa pvässa, kun toinen vaan nauraa, karkaa ja huutaa ota kii jos saat!!! ja sit kun ois muutakin tekemistä kuin se jäähylle vienti koko ajan =)

en jaksa enää kirjoittaa, meen nukkumaan mua alko ihan oksettaa.
ei se naura ja karkaa vaan huutaa hysteerisenä niin että on lopuksi melkein shokissa.

kiitos myötätunnosta! helpottaa aina kun sitä saa.
mun on pakko puhua tuosta neuvolassa. öitä ja jaksamisia myös teille!

Oletko kuullut terapeuttisesta kiinnipidosta?
Lapsi tukevaan otteeseen, ja antaa huutaa. Itse istun lattialla, nappaan pojan kiinni sekä käsillä ja jaloilla ja ilmoitan tyynen rauhallisesti että siinä huuda, mutta irti pääset vasta kun olet rauhoittunut. Muutaman kerran jälkeen toimii jo kiinnipidolla uhkaaminen. Tärkeintä on ettei mene mukaan lapsen raivariin, vaan pysyy itse tyynenä ja asiallisena.

Huutaako lapsesi isälläänkin, tai yleensä muuallakin. Siis mietin vaan, että mitä syytä exälläsi on sulle suuttua, jos väsyt lapsesi karjuntaan...

Jaksuja!!! Jospa ikä toisi helpotuksen tullessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja adhad pojan mamma:
Lapsi tukevaan otteeseen, ja antaa huutaa. Itse istun lattialla, nappaan pojan kiinni sekä käsillä ja jaloilla ja ilmoitan tyynen rauhallisesti että siinä huuda, mutta irti pääset vasta kun olet rauhoittunut. Muutaman kerran jälkeen toimii jo kiinnipidolla uhkaaminen. Tärkeintä on ettei mene mukaan lapsen raivariin, vaan pysyy itse tyynenä ja asiallisena.

meil ei onnistu, poitsu puree ja raapii mun kädet verille joka krta kun tota kokeilen :|

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:

meil ei onnistu, poitsu puree ja raapii mun kädet verille joka krta kun tota kokeilen :|

Paremmin vaan kiinni tai toinen aikuinen kaveriksi pitelemään. Itse istun risti-istuntaak ja lukitsen jaloillani poitsun jalat, ja käsillä sitten kädet niin että poika pötköttää siinä siistissä paketissa. Kunnon ihmislukko :D Ensin tappelee vastaan, sitten alkaa huutaa että käy kipeää (eikä takuulla käy) ja lopulta rauhoittuu, sitten löysään ensin kädet ja sitten hetken päästä jalat. Ja lopuksi kun on rauhoittunut, jutellaan miten siihen päädyttiin ja miksi ja kerron miten kyseisessä tilanteessa olisi tullut toimia oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja adhd pojan mamma:

Paremmin vaan kiinni tai toinen aikuinen kaveriksi pitelemään. Itse istun risti-istuntaak ja lukitsen jaloillani poitsun jalat, ja käsillä sitten kädet niin että poika pötköttää siinä siistissä paketissa. Kunnon ihmislukko :D Ensin tappelee vastaan, sitten alkaa huutaa että käy kipeää (eikä takuulla käy) ja lopulta rauhoittuu, sitten löysään ensin kädet ja sitten hetken päästä jalat. Ja lopuksi kun on rauhoittunut, jutellaan miten siihen päädyttiin ja miksi ja kerron miten kyseisessä tilanteessa olisi tullut toimia oikein.

no meillä kun rauhoittuu, niin sitten alkaa lyömään ja potkimaan ja taas raivoomaan ja ei oo mahollista toisen aikuisen kiinnipito. onneks nyt ollut rauhallisempi kausi =)

Alkuperäinen kirjoittaja adhd pojan mamma:

no meillä kun rauhoittuu, niin sitten alkaa lyömään ja potkimaan ja taas raivoomaan ja ei oo mahollista toisen aikuisen kiinnipito. onneks nyt ollut rauhallisempi kausi =)

Meilläkin nykyään mennään jo uhkailulla ja kiristyksellä pahimpien yli. Yhteenotoista seuraa tuntia tavallista aikaisempi nukkumaanmeno, ja seuraavalle päivälle telkkari ja pelikielto. Kumman hyvin laittaa eskari-ikäisen ruotuun kun tietää mitä raivarista on seurauksena. Pari vuotta sitten tuota kiinnipitoa joutui harrastamaan viikoittain, nyt enää satunnaisesti, ei edes joka kuukausi.

Uusimmat

Yhteistyössä