Mä en keksi enää mitään ruokaa..

Raitapaitainen

Aktiivinen jäsen
28.10.2007
4 934
0
36
Tampere
Siis miten te vuosia ja vuosia äitinä olleet keksitte vielä mitä ruuaksi päivittäin?

Meille jotenkin jäänyt päälle samat ruuat..

Keitoista jauheliha, makkara, siskonmakkara, liha..
Perunaa keitettynä tai muusina.
Kala lähinnä uunilohta hyvin harvoin.
Makaronista hmm.. No jauhelihakastikkeen kanssa tai ihan vaan sotkuna eli paistetua jauhelihaa ja makaronia.
Riisiä ei oikein missään muodossa.
Lihaa.. Kastikkeessa paloina, paistina, käristyksenä.
Kanaa salaatin kanssa.
Kastikkeita tehdään tosi vähän. Wokit ei mene lainkaan.

Syöjinä kaksi aikuista ja taapero 1v7kk. Ruokarajoitteita meillä ei ole kuin tytöllä kala-allergia. Sitäkin saadaan jo kokeilla. Mies söisi pelkkää lihaa. Minä taas.. No, riistaa en syö ja liha ei muutenkaan meinaa laskea. Menee liian helposti mulla leipä/puuro/ulkona syöminen-linjalle.

Ideoita otetaan vastaan!

Keitto: minestrone, kana
Peruna: valkosipuli, kerma, paistettu, uuni, jauhelihaperunasoselaatikko
Kala: keitto hyvin paljon erilaisia muunnelmia,
Makaroni: -laatikko tähän vois varmaan lisätä lasagne, lasagnette, salaatteihin
Riisi: risotto, ja ihan lisäkkeenä ja salaateissa
Liha ja kana on kanssa niin monipuolisia ja kaikki reseptikirjat ja -lehtiset antaa lisää ideoita

Otat lisäks kasvikset (kun ei niitä tuossa listassa ole) ja cuscus... saa hyvää vaihtelua :)

Ihan nyt tuli mieleen nämä, meillä kun ei oikein kuukauden sisällä samaa ruokaa syödä kahta kertaa.

Meillä oli tänään töissä lohta teriyakikastikkeessa, marokkolaista riisiä, porojuustopastapaistosta. Noista mun antamista linkeistä voi valkata aineksen mukaan ohjeita. Itse ainakin saanut virikkeitä niistä.

keitot:maitopojainen lohikeitto(NAM!)
Peruna:kinkku/kirjolohikiusaus,pyttipannu
Kala:sitruunaleikkeet(uunivalmiita kaupasta)
Makaronia ja riisiä voi käyttää erilaisissa salaateissa..

Meillä menee aika paljon kausittain. Kesäisin grillataan paljon ja syödään salaatteja. Syksyllä usein keittoja ja patoja. Talvella ehkä eniten kyllästyttää, kun juurekset alkavat olla nauhtuneita ja kasvikset kalliita yms. Mutta välillä piristämme viikkoa, pitsoilla, tortilloilla, itämaisilla ruoilla yms. Keväällä taas alkaa ulkolaisia vihanneksia tulla raikkaina ja edullisina sekä pikkuhiljaa suomaliaiakin, joten alamme taas tekemään enemmän salaatteja yms.