Mä en käsitä kaikkia äitejä...* todella paljon rumia sanoja*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Räyh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Räyh!

Vieras
Mä en kykene käsittämään äitejä, jotka huutaa lapsilleen ja riuhtoo lapsiaan...jne..

Tänään taas näin tälläisen tapauksen, että kyllä oikeasti ihmetyttää miksi jotkut tekevät lapsia.
Tämä äiti ja poika ( n. 5v. ) katsoivat tien reunalla ohi ajavaa kova äänistä moottoripyörää ja poika ilmeisesti tästä innostui ja alkoi hyppiä innostuksissaan. Noh, äidilleppä se ei sopinut...alkoi huutamaan pojalle ja repi hänät kovakouraisesti kädestä. Noh, se siitä pojan ilosta...itkuhan sieltä tuli, tietenkin.
Miten joku äiti voi olla lapselleen noin julma?? mä en käsitä! Mä en yleensäkkään tajua tuota että lapselle pitää huutaa joka asiasta. Onko lapsilla jotenkin normaalia huononpi kuulo, kun niille ei voida puhua samalla tavalla kuin esimerkiksi kaupankassalle tai uudelle ihastukselle?? :o

Sit toinen mikä mua jäi harmittamaan syvästi...Eräs tuttavani mainitsi blogissaan, että hänen poika ( alle 2 v ) on uhmassa, ja saattaa läpsiä äitiään yms. , sen ymmärrän että tuollainen hämmentää ja saattaa jopa loukata henkisesti äitiä, kun lapsi noin tekee, mutta mitäpä tekee äiti...lyö lastaan sormille, että lapsi tajuaa että on tosissaan kun kieltää häntä! :o
Ei herran jumala sentää..haloo...tuon ikäinen lapsi...eihän se kykene tajuamaan vielä kaikkea. Ja sitten äiti alkaa mätkimään häntä. :(

mua vaivaa nämä asiat nyt ihan liikaa...siksi tälläinen avaus...Mä en vaan voi tajuta, miksi jotkut tekee lapsia ja luulee että ne ovat aina hymyhuulisia enkeleitä. ( noh, saadaanhan niistä ylikilttejä enkeleitä, kun tarpeeksi kauan alistetaan ja nöyryytetään niitä huutamalla ja läpsimällä/ repimällä... )

neuvolan synnytysvalmennuksen sijasta siellä saisi olla lapsen kasvatuskurssi, jossa käydään läpi perusasiat ym. ja tämä olisi pakollinen kurssi, muuten joutuisi sossun asiakkaiksi.

:wave: ilmottaudun huutajaksi..vaikka en ilman aihetta ääntäni korottele.näiden kanssa vaan sattuu ja tapahtuu ja ei viitsi esim liikenteessä antaa auton alle juosta et tulee karjastua ja napattua kiinni siittä mistä ehtii saamaan.
ja toi et lapset löyneet olen napauttanut sormille ja sanonut että eihän tunnu kivalta?selittänyt asiaa miksei äiti tykkää jos lyödään.

minä olen sellainen boheemi-mamma joka kai antaa lastensa liikaakin toteuttaa itseään. Menepä sitten näiden eloisien vilkastusten kanssa kauppaan.. Saat erittäin pahoja katseita.
Tämä vain toisena pointtina. Suomi on maa jossa lapsen ei saa antaa näkyä ei kuulua. Mies matkustaa paljon ja se sanoo aina reissun jälkeen, että meidän olisi helpompi asua esim. Jenkeissä tai välimeren maissa jossa lapset saa myös kuulua : )

Alkuperäinen kirjoittaja totta toinen puoli:
minä olen sellainen boheemi-mamma joka kai antaa lastensa liikaakin toteuttaa itseään. Menepä sitten näiden eloisien vilkastusten kanssa kauppaan.. Saat erittäin pahoja katseita.
Tämä vain toisena pointtina. Suomi on maa jossa lapsen ei saa antaa näkyä ei kuulua. Mies matkustaa paljon ja se sanoo aina reissun jälkeen, että meidän olisi helpompi asua esim. Jenkeissä tai välimeren maissa jossa lapset saa myös kuulua : )

tää on totta.jos vähänkin meteliä mulkoillaan vihasesti et menisitkö kakaras kanssa jonnekkin muualle siittä.

Mie olen ollu huomaavinani etta huutajien ja riuhtoojien lapset ei ole sen paremmin kayttaytyvia kun muutkaan. Ymmarran etta joskus pinna palaa mut ei sais olla lapsen ilon tappajia eika hermostua ja hermostuttaa lapsia kaikesta pienesta. Mieluimmin rennommin kun liian kireesti ja hymylla kun itkulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:
:wave: ilmottaudun huutajaksi..vaikka en ilman aihetta ääntäni korottele.näiden kanssa vaan sattuu ja tapahtuu ja ei viitsi esim liikenteessä antaa auton alle juosta et tulee karjastua ja napattua kiinni siittä mistä ehtii saamaan.
ja toi et lapset löyneet olen napauttanut sormille ja sanonut että eihän tunnu kivalta?selittänyt asiaa miksei äiti tykkää jos lyödään.

Tuollaisen nyt ymmärtää, että huutaa jos lapsi on esim. vaarassa hiemankaan. Pelästyneenä tulee lähes aina korotettua ääntään.
Mutta tuo minun näkemäni juttu ei ollut tälläinen...miksi se äiti sitten riiputti lastaan vielä pitkän ajan jälkeenkin, vaikka se moottoripyörä oli ajat sitten mennyt menojaan.

ap ei koskaan, IKINÄ mene hermo lastesi kanssa vai onko sulla edes lapsia? Joskus on vaan niin, että jos on esimerkiksi neljä päivää putkeen ollut tosi hankalaa lasten (kolme vilkasta poikaa) kanssa (niitäkin kausia kun tulee, uskot tai et), niin se pinna vaan katkee? Minäkin olisin voinut olla tuo esimerkkiperheen äiti, mutta ei meillä tuollaista joka päivä ole, vaan pari kolme kertaa vuodessa. Et sä voi yhden tuollaisen yksittäisen tapahtuman perusteella vetää johtopäätöstä, että hyi hyi, äiti on paska ja ei ansaitse lapsia.

Se on nyt ihan hullun puhetta että joku pieni luunappi tai tukistus tai äänenkorottaminen aiheuttais jotain traumoja lapsella, meinaan samalla että rajansa kaikilla tietty. mun likka sai tarvittaes luunapin ja kuuli äänen voiman mutta ihan fiksu korkeakoulua käyvä nuori on nyt. se siitä. ja jos jossain tienvieressä on niin silloin kyl pidetään kii siit muksusta vaikka retuutamalla, parempi se ku päästää irti ja muksun siel tiellä. Maalaisjärki käteen niin hyvää tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Sulla:
ap ei koskaan, IKINÄ mene hermo lastesi kanssa vai onko sulla edes lapsia? Joskus on vaan niin, että jos on esimerkiksi neljä päivää putkeen ollut tosi hankalaa lasten (kolme vilkasta poikaa) kanssa (niitäkin kausia kun tulee, uskot tai et), niin se pinna vaan katkee? Minäkin olisin voinut olla tuo esimerkkiperheen äiti, mutta ei meillä tuollaista joka päivä ole, vaan pari kolme kertaa vuodessa. Et sä voi yhden tuollaisen yksittäisen tapahtuman perusteella vetää johtopäätöstä, että hyi hyi, äiti on paska ja ei ansaitse lapsia.

Täysin samaa mieltä. Joka ap.n tavoin puhuu ei ole kokenut mitä on olla 24h yksin keskenään uhmiksen ja vauvan kanssa. Kun äiti väsyy ei aina jaksa käyttäytyä korrektisti.

jahas..taas yksi superäiti. jos lapsella on kova uhma niin kyllä sitä palaa rauhallisemman äidinkin pinna ennemmin tai myöhemmin! en ole täydellinen äiti..en lähellekkään sitä. ja huudan kun pinna palaa.
ja myös jos lapsi alkaa lyömää tai roikkumaan minun tai sisaruksen hiuksissa niin en varmasti ala vaan hyssyttelemään että äläs nyt!
naapurissa asuu äiti joka ei koskaan korota ääntä lapsilleen vaan hyssyttelee vaan aina ja naama on kuin naantalin aurinko...nämä lapset on aivan vallattomia ja eivät usko mitään mitä niiden äiti sanoo..eli niillä sitten vissiin mennää lasten ehdoilla (lapset saa tuhota koko kodin ja hakata jääkiekko mailalla patteriin jos siltä tuntuu).

Mä kans saatan korottaa ääntäni (lue rääkäistä), jos on akuutti tarve.. Meitin vaikkukorva kun ei mitään kukkaiskieltä kuuntele kun viiri iskee.

Oon myös miettiny miltä mun "retuutus" joskus näyttää ulkopuolisen silmissä, kun joskus jätkä haluaa väenvängällä kävellä itse esim. kaupungilla, jolloin annan hänen kävellä sillä ehdolla että pitää äitiä kädestä kiinni.. tämä kyllä sovitaan herttaisessa yhteisymmärryksessä mutta sitten jalat katoaakin yhtäkkiä alta ja alkaa kauhea parku että kävelee itte.. ja jos erehdyn hellittämään niin laps on ensimmäisen auton alla. (muutama läheltä piti käyny, ei varo yhtään, eikä kuuntele) Siinä sitten enemmän tai vähemmän muristaan että kävelepäs nyt tai tuut rattaisiin.. :whistle:

Ai nyt on sitten huutaminenkin huonon äidin merkki :( Kertokaa nyt minkälainen pitää olla, että on kunnon äiti. Minä olen joutunut repimään kädestä kun minun meneväiset lapseni juoksevat eri suuntiin 2v ja 3v ja siinä sitten mietit, että kumman perään juokset ja revit samalla toista samaan suuntaan, että ehdit saada toisen kiinni ennen autotietä. Jos se tekee äidistä huonon niin ei voi mitään!

Tämähän alkaa muistuttaa jo hulluutta. Työkaverini kertoi kokemuksestaan ollessaan amerikassa Au pairina. Oli perheessä jossa vilkkaat lapset. Uhmaikäinen oli päättänyt heittäytyä keskelle vilkkaasti liikennöityä tietä ja työkaverini oli joutunut kiskomaan lapsen pois tieltä, että ei jäisi kaikki auton alle. Seuraavaksi olikin sitten poliisi kuulusteluissa. Joku oli soittanut poliisit kun oli raahannut kiljuvan lapsen pois tieltä! Kohta suomi on samanlainen. Tätäkö te odotatte?

Alkuperäinen kirjoittaja Räyh!:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄläItkeBaby:

Tuollaisen nyt ymmärtää, että huutaa jos lapsi on esim. vaarassa hiemankaan. Pelästyneenä tulee lähes aina korotettua ääntään.
Mutta tuo minun näkemäni juttu ei ollut tälläinen...miksi se äiti sitten riiputti lastaan vielä pitkän ajan jälkeenkin, vaikka se moottoripyörä oli ajat sitten mennyt menojaan.

Paha mennä kritisoimaan toisia. Emmehän yhtään tiedä mitä perheessä on aikaisemmin tapahtunut. Esim. jos poika on reuhannut 10 minuuttia aikaisemmin ihan hirveästi ja nyt on komennettu olemaan kunnolla. Tai jotain.

Pointti siis se, että äkkinäinen saattaa tulkita tilanteen väärin.