Mä en kaipaa omaa aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Kun olin yksillä kutsuilla lapseni (7kk) kanssa, joku kysyi onko hän ollut jo isovanhemmilla usein hoidossa. Kun sanoin ettei kertaakaan, kysyjä tarkensi: "niin ei oo vielä yökylässä vai?" Sanoin ettei lainkaan. Oli tosi hämmästyneen oloinen.

Pääsen kyllä ostoksille tai muualle miehen ollessa kotona halutessani ilman vauvaa, mutta en mä halua. Eli onko niin että mulla on tarpeeksi omaa aikaa, vai etten tarvitse sitä?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kun olin yksillä kutsuilla lapseni (7kk) kanssa, joku kysyi onko hän ollut jo isovanhemmilla usein hoidossa. Kun sanoin ettei kertaakaan, kysyjä tarkensi: "niin ei oo vielä yökylässä vai?" Sanoin ettei lainkaan. Oli tosi hämmästyneen oloinen.

Pääsen kyllä ostoksille tai muualle miehen ollessa kotona halutessani ilman vauvaa, mutta en mä halua. Eli onko niin että mulla on tarpeeksi omaa aikaa, vai etten tarvitse sitä?

No juu sulla on mies kaikilla ei ole noin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No juu sulla on mies kaikilla ei ole noin!!!

Siis ei kai kaikki ole yh jotka sanoo kaipaavansa omaa aikaa tai vie lapsia mummolaan?

=) Sä olet vissiin osannut laittaa tämän hetkisessä elämäntilanteessa asiat tärkeysjärjestykseen ONNEA :flower:
Meillä lapset myöhään ekaa kertaa yökylässä (noin 2v) ja se oli hyvin suuri ihmetyksen ja voivottelun aihe. Minä nauttisin lapsistani ja nautin toki vieläkin mutta nyt me kaikki (sekä lapset että äiti ja isä) olemme iloisia saadessamme viedä heidät välillä yökylään.
Ja kyllä niitä yksinhuoltajiakin tai niitä, joiden miehet paljon töissä, löytyy joiden lapset eivät öitä pois. Äärirajoille ei tietysti kenenkään ole hyvä itseään päästää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
eipä tuossa ole mitän ihmettelemistä. Omaa aikaahan on paljon siinä vaiheessa kun on yksi vauva.

No niin on on! Mutta moni 1 lapsen äitikin huokaa ettei ole omaa aikaa ja mun tekisi mieli ravistaa että nauti siitä muksusta kun se on pieni

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
kumma kun ei sota syty. olisin valinnut puoleni vasta luettuani ap:n ja muiden kirjoituksia, mutta taidankin kömpiä nukkumaan kun ootta näköjään tylsiä

No kenen puolelle olisit menny??

sitähän mä olisin odotellu, että kuka sanois jonkun tosi mielenkiintoisen kommentin johon voisi tarttua

Sehän onki hyvä ettet kaipaa omaa aikaa. Mikään ei ole ihanampaa kuin lapselleen omistautunut äiti. Mutta tilanne tulee olemaan vielä toinen...ennemmin tai myöhemmin, ainakin jos lapsia tulee useampi. Kukaan ei jaksa lasten kanssa 24/7 seuraavaa n.20-vuotta. :-)

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
kumma kun ei sota syty. olisin valinnut puoleni vasta luettuani ap:n ja muiden kirjoituksia, mutta taidankin kömpiä nukkumaan kun ootta näköjään tylsiä

No kenen puolelle olisit menny??

sitähän mä olisin odotellu, että kuka sanois jonkun tosi mielenkiintoisen kommentin johon voisi tarttua

No niin juu :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eipä tuossa ole mitän ihmettelemistä. Omaa aikaahan on paljon siinä vaiheessa kun on yksi vauva.

No niin on on! Mutta moni 1 lapsen äitikin huokaa ettei ole omaa aikaa ja mun tekisi mieli ravistaa että nauti siitä muksusta kun se on pieni

Miksi ihmeessä aina vohkataan juuri tuosta että kun se vielä on pieni ja aika menee niin äkkiä ja apua, se on jo noin iso???
Hitto, minä ainakaan lasta sen takia halunnut, että olisi pieni vauva "lopun ikää", minä ainakin haluan että se kasvaa ja tulee isommaksi.
tyttö on nyt 2-v, mutta paljon enemmän nautin esim. nyt, kuin vuosi tai 1,5-v sitten ja varmaan vuoden päästä on vielä mukavempaa....

7kk... :D

Tuossa vaiheessa mä olin samaa mieltä. Vauvan kanssa on ihana olla, ja helppoakin kun on vain 1 lapsi. Tässä vaiheessa on jo ihan kiva mennä miehen kanssa johonkin kaksistaankin :) Mutta kun taas vauva toivottavasti ensi kesänä saadaan, en kovinkaan pian halua vauvaa lykätä hoitoon. Myöhemmin kyllä varmasti ehtii, lapset on pieniä liian vähän aikaa..!

Näinpä. Kun perheessä on vauva, uhmis, eskarilainen ja koululainen, niin siinä alkaaki jo otsasuoni pullottaan. Myös ap:llä. :D :D :D

Näinpä. Kun perheessä on vauva, uhmis, eskarilainen ja koululainen, niin siinä alkaaki jo otsasuoni pullottaan. Myös ap:llä. :D :D :D

Mulla pullottaa jo nyt, vaikka välistä puuttuu tuo eskarilainen...:D

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Meillä on perheessä vauva, uhmakas neiti ja koululainen. En kaipaa omaa aikaa, eikä minun edes tarvitse. Lasten kanssa on ihan riittävän hyvä olla!

*laittaa sulan Unikko-hattuun*:)

*ja todella kirkas sädekehä pään päälle* ;-)

Mulla ei oo ku yks 2-v ja totta helvatassa haluan käydä omissa harrastuksissa ja shoppailemassa YKSIN tai kavereiden kanssa, lapsen kanssa 24/7 en olisi äiti-sanan arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Meillä on perheessä vauva, uhmakas neiti ja koululainen. En kaipaa omaa aikaa, eikä minun edes tarvitse. Lasten kanssa on ihan riittävän hyvä olla!

*laittaa sulan Unikko-hattuun*:)

*ja todella kirkas sädekehä pään päälle* ;-)

Mulla ei oo ku yks 2-v ja totta helvatassa haluan käydä omissa harrastuksissa ja shoppailemassa YKSIN tai kavereiden kanssa, lapsen kanssa 24/7 en olisi äiti-sanan arvoinen.

Ja jos joku toinen ei vaan halua "omaa aikaa" niin on se automaattisesti itsestään pyhimystä tekemässä

Yhteistyössä