Mä en jaksa tätä elämää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
;

;(

Vieras
Parisuhdettani lähinnä. Me ei osata miehen kanssa mitään muuta tehdä kuin riidellä.
Musta tuntuu, että olen aina yksin kotona lapsen kanssa ja mies ei välitä. Mies ei ole töissä, tuntuu että se asettaa omat asiansa perheen edelle. Kaikki asiat mitä kotona pitäisi tehdä, sitä ei näytä kiinnostavan.

Mä saan itku kurkussa ja hampaita purren kestää päivästä toiseen tätä yksinäisyyttä. Lapsenkin kanssa tuntuu nyt tosi raskaalle, kun lapsi tuskailee tätä kuumuutta eikä suostu nukahtamaan oikein mihinkään.

Mä olen yrittänyt puhua, sanoa nätisti, huutaa, kaikki konstit olen koittanut että saisin miehen tajuamaan etten mä jaksa olla kokoajan yksin vastuussa tästä kodista ja lapsesta. Miehellä ei tunnu olevan mitään velvollisuuksia tähän kotiin liittyen, vain se että herää joka toinen aamu lapsen kanssa ja lapsen lähdettyä päikkäreille, ukko yleensä häipyy kuin pieru saharaan.

Miten mä jaksan tätä? Mies ei ymmärrä, ei sitten millään.

Kumpa mä vielä saisin tähän viestiin liitettyä sen pahan olon ja mun yksinäisyyden tunteen. Mulla ei ole olemassa kuin yksi hyvä ystävä, joka asuu 60km päässä...

Mies vetoaa aina asiassa kuin asiassa siihen, että kun minä olen äiti! Ja kyselee miten jaksaisin, jos hän olisi töissä? Totta hemmetissä mä jaksaisin, koska tietäisin, että mies yrittää elättää perheensä eikä laahusta kotipaikkansa pihalla ja tee jotain tosi epätärkeää.
Tuota hän ei kans ymmärrä millään...

Ymmärrän. Täällä toisinaan samat tuntemukset! Mies kylläkin käy töissä. Mut joskus ahdistaa kaikki ja just se, että joutuu olemaan äiti ja joutuu kärsimään ja kestämään ja monesti niiiin yksin. Mutta koita jaksaa! Sinä oot lapsellesi maailman paras äiti! Koita saada miehesi jotenkin ymmärtämään puhetta. Muista, että olet ansainnut hyvän elämän! Oot ansainnu tavata ihmisiä ja tutustua niihin, oot ansainnut ystäviä! Koita jaksaa! Niin minäkin...

mä ymmärrän, jos se nyt yhtään helpottaa...

Minäkin koen olevani yksinhuoltaja vaikka elän parisuhteessa, meillä on kaksi lasta. Miehellä on niin paljon töitä ja omia harrastuksia, ettei vaan näe meitä omilta tarpeiltaan. Välillä on tosi raskasta. Sinäkin tarviit omaa aikaa, olethan aikuinen nainen, et lapsen jatke tms. Et ole vain äiti tai vaimo, olet oma itsesi.

Koita puhua miehellesi, niin minäkin teen. Aina välillä saan sitten niitäkin omia hetkiä, mutta niistä tosiaan täytyy muistuttaa.

Toi on rankkaa, kun koittaa toiselle tolkuttaa omia tuntemuksiaan, mutta ei tunnu tajuavan mitään.. Miten ois joku perheneuvonta tms. jossa ois tavallaan "pakko" jutella? Kuuliskohan sun mies sitten.. tai sitten sun pitää erota kerran mies ei ota perheestään vastuuta. Äiti yksin ei oo vastuussa koko perheestä, vaikka tärkeä oletkin.

Jep tää on rankkaa... Tunnen itseni vain äidiksi, sehän nyt on elämäni pääosa. Mutta haluaisin myös joskus olla se ihminen, mikä olin ennen lapsen syntymää. Mieheltä ei ole vähentynyt menot eikä mikään asia ole rajoittunut, mun elämä taas on täällä neljän seinän sisällä lapsen kanssa.

Mä lupaan, jos saan joskus pojan, kasvatan hänet niin, että hän kykenee huolehtimaan perheestään ja arvostamaan tasa-arvoa.

Pahinta mitä olen kuullut joskus, oli kun mieheni sanoi että olen kuin äitini. Äitini ei huolehtinut minusta ollenkaan, ei ikinä pitänyt sylissä, ei leikkinyt minun kanssani eikä tehnyt mitään muutakaan. Vanhempieni eron jälkeen isästäni tuli yksinhuoltaja, isäni kasvatti minut ja huolehti minusta. Sain kerran vuodessa äidiltäni puhelun ja siinä se... Ja minä olen muka samanlainen?

Olen muka kuin äitini, kun vaadin saada joskus omaa aikaa ja miestä osallistumaan perhe elämään.