Mä en jaksa! ;( Onko pakko tehdä abortti tän taudin takia ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahamieli

Vieras
Mulla siis genitaali herpes,just saanu tartunnan hetki sitten.Se on tosi pahana koko ajan,ei auta estot eikä lääkkeet kunnolla.Nyt odotus aikana se kuulemma voi aktivoitua koko ajan ja kun sain tartunnan juuri raskaaksi tulemisen aikaan,on yli 50% mahdollisuus että vauva saa tartunnan jo sikiö aikana.Kirottu herpes,pilaa kaiken!!!!!!! ;( Enkä aborttia halua mutta mielessä käy kun koko ajan niin kipee,hyvä kun istua pystyy ja leviää vaan.Sitte voin olla pari viikkoa oireeton ja taas alkaa 1-3 viikon jakso tätä paskaa!! ;(

Sama vaiva. Mitään aborttia en todellakaan ole joutunut harkitsemaan, kukaan ei edes ole ottanut puheeksi. Mulla oireet helpottuivat raskauden edetessä ja loppuivat sitten viime metreillä kokonaan. Jos paha aktiivivaihe olisi ollut menossa kun synnytys läheni, niin oisin saanut sektion. Herpes EI tartu sikiöön! Tartunta on mahdollinen vasta synnytyksen yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama vaiva. Mitään aborttia en todellakaan ole joutunut harkitsemaan, kukaan ei edes ole ottanut puheeksi. Mulla oireet helpottuivat raskauden edetessä ja loppuivat sitten viime metreillä kokonaan. Jos paha aktiivivaihe olisi ollut menossa kun synnytys läheni, niin oisin saanut sektion. Herpes EI tartu sikiöön! Tartunta on mahdollinen vasta synnytyksen yhteydessä.

Kyllä vaan tarttuu tai siis voi tarttua. =( Just lääkäri sen kertoi että kun tartunta on tuore,saatu samaan aikaan kun raskaus alkanut,on yli 50% riski että sikiö saa tartunnan jo kohdussa. ;( Tää tieto muuten löytyy monelta eri sivustolta myös netistäkin.

Mulla ei ole todettu herpestä,mutta esikoinen (nyt jo 16v ) sai tartunnan kun oli syntynyt.Taisteli hengestään teholla 6 viikkoa, lääkäri käski varauta pahimpaan, mutta Luoja päätti toisin.Poika selvisi, eikä jäänyt vaurioita.Virus teki tuhojaan keuhkoissa, mutta lapsilla keuhkot "uudistuvat" joten sinnekkään ei jäänyt mitään.Muistona tuosta kaikesta on tietysti tuo virus koko elämän ajan elimistössä.Aktivoituessaan rakkuloita tulee pojalle sormiin, joskus selkään, missä oli ensitartunta.Tämän jälkeen syntynyt 4 lasta, kenelläkään muulla ei tuota tartuntaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja pahamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä vaan tarttuu tai siis voi tarttua. =( Just lääkäri sen kertoi että kun tartunta on tuore,saatu samaan aikaan kun raskaus alkanut,on yli 50% riski että sikiö saa tartunnan jo kohdussa. ;( Tää tieto muuten löytyy monelta eri sivustolta myös netistäkin.

No laitapa sitten linkkiä. Herpes tarttuu limakalvojen välityksellä, ei veren. Sikiö on kohdussa umpipussissa.

Eikä nykyään kuulemma tehdä edes sectiota herpeksen takia! Jos se on aktiivivaiheessa synnytyksen alkaessa, niin saa jonkun lääkkeen, ettei se tartu vauvaan! Näin sanoi mun neuvolalääkäri!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Eikä nykyään kuulemma tehdä edes sectiota herpeksen takia! Jos se on aktiivivaiheessa synnytyksen alkaessa, niin saa jonkun lääkkeen, ettei se tartu vauvaan! Näin sanoi mun neuvolalääkäri!!!

Mun kaveri synnytti vajaa vuosi sitten. Hän sai herpeksen estolääkityksen loppuraskaudessa, ja jos herpes olisi ollut aktiivivaiheessa synnytyksen käynnistyessä, niin oltaisiin tehty sektio.

Mulle kanssa sanottiin että herpes ei voi tarttua sikiöön raskausaikana! Vain ja ainoastaan synnytyksen yhteydessä. Ja siinäkin saa estolääkityksen jos se on rakkulavaiheessa!

Kopioin vielä tuolta sen tärkeimmän;

Raskaana oleva äidin saama tuore genitaaliherpes tarttuu noin puolessa tapauksissa myös sikiöön ja ensimmäisen kerran oireisena sairastettu herpesjakso vaatii siten raskauden aikana seurantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pahamieli:
Kopioin vielä tuolta sen tärkeimmän;

Raskaana oleva äidin saama tuore genitaaliherpes tarttuu noin puolessa tapauksissa myös sikiöön ja ensimmäisen kerran oireisena sairastettu herpesjakso vaatii siten raskauden aikana seurantaa.

Synnytyksessä hyvä ystävä, synnytyksessä.
Ei raskauden aikana.

Mietipä paljonko suomessa olisi herpeslapsia jos virus siirtyisi raskauden aikana lapseen. Noin 20-25% aikuisista kantaa virusta.

Yhteistyössä