mä en jaksa noit lapsia, tai niitten käytöstä.. hirveetä helvetin härdelliä ja riehumista KOKO AJAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kerttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kerttu"

Vieras
ja ollaan tänään oltu tuntikaupalla ulkona ja rannalla ja joka paikassa. mut ei ne ei ikinä osaa rauhottua mja leikkiä LELUILLA!

siis mikä siinä on niin vaikeaaa? hyvä kun pari kertaa viikossa leikkivät rauhassa leluilla ja jos se keskeytyy esim ruokailun takia niin eivät osaa jatkaa leikkiä.

Kyrsii, miten voi olla niin vaikeeta leikkiä? MÄ heitän kohta joka ikisen ellun uffille,jos noi ei niitä ala käyttää. uskomatonta. lapset on jo aika isoi ja mulla ei oo hetken rauhaa! mä en voi istuu edes 10minuuttia lukemassa uutisia rauhassa. koko ajan saa olla puuttumassa.

Miten noi voi olla tollasia? me leikittiin siskon kanssa tuntikaupalla, ja tosi harvoin riehuttiin.

Voi että, ymmärrän TOSI hyvin! Meillä ihan sama juttu ja välillä mietin, että mun ei TODELLAKAAN pitäs olla kolmen äiti, kun en jaksa tuota jatkuvaa tarvitsemista! Mulla palo eilen aivan kokonaan päreet ja sama ketutus jatkunu tänäänkin, kun en saanu luettua lehdestä kahden sivun artikkelia ilman että joku keskeytti ihan KOKO ajan. Ja jos ei lapset, niin mies. Raivostuttavaa!!

Niin no, En kyl tiedä, että miks eivät osaa olla rauhassa. Mulla on itsellä kaksi täyssisarusta ja me leikittiin aina rauhassa jollain pehmoleluilla tai barbeilla, luettiin kirjoja, omakotitalossa kun asuttiin, saatiin rauhassa pihalla pelata jalkapalloa, leikkiä hiekkalaatikolla ja leikkimökissä jne. Aika harvoin meillä huudettiin ja juostiin ympäri pirttiä. Sitten taas nämä mun kolme puolisisarta ovat ihan päinvastaisia; kaikki lelut hajotetaan, koko ajan huudetaan ja riidellään, juostaan ympäri taloa ja muutenkin ovat mahdottomia eikä äiti saa edes syödä rauhassa, koska aina ovat kinuamassa jotain tai muuten vain häiritsemässä..

Ei varmaan ollut apua, mutta ainakaan et ole yksin.. :)

oho, mä luulin että kaikkien muiden lapset vaan leikkii nätisti yhdessä(tai erikseen) leluilla.. yleensä oon nähnyt vaan sellasia lapsia. meillä nää on joka päivä tälläsiä.

teen niin että jos nuo sattuu just ruuan aikaan leikkimään eikä mikään pakko just silloin syödä nin syödään vasta kun menee taas tappeluksi=DTalossa 3villiä poikaa+teinityttö ja tosiaan vaikka päivän juoksuttas niin silti vingutaan heti kun hetki rauhaa ettei oo tekemistä..

Onko lelut ikätason mukaisia ja edelleen kiinnostavia? Moni tuntuu päivittävän leluja vain jouluisin. Itse ainakin olen huomannut, että kiinnostus pysyy kun vaihtelee ja hankkii uuttakin. Mielelläni laitan leluihin rahaa, kun lapset sitten viihtyvät niiden parissa. Esim. duploja meillä on PALJON. Olen tehnyt pph:n työtä ja monella hoitajalla myös se ongelma ollut, että lapset ei yhtään rauhotu ja sadekeleillä hypitään seinille. Itsellä ei yhdenkään ryhmän kanssa ole tullut sellaista jatkuvaa tilannetta, että ei jaksettaisi keskittyä. Meillä on paljon leluja ja vaihtuvuutta - en tiedä johtuisiko siitä. Tai sitten on sattumaa. Ja tietenkin paljon myös muuta tekemistä.. Pelejä, askartelujuttuja ym. mikä lasta sattuu kiinnostamaan.

Monesti lapset vaatii sen että ne leikit autetaan alkuun. Istut siis itse alas ja alat rakentamaan leegoilla, epäilisin että riehujat tuevat jossain vaiheessa katsomaan mitä se äiti oikein puuhaa, hetken aikaa rakentelet ja vetäydyt sitte vähin äänin pois leikistä. Tuommoinen jatkuva leskeyttäminen on huomionhakua jos lapset on koko päivän rannalla ja puistossa niin ei ne muista sitä äiti niin kaivata, sitten kun tullaan kotiin niin äidin huomiosta on huoli.

Voi vink vink.

Lapset tarvitsee AINA jonkun työn, joka on vireillä, ja jota sitten ohjataan tekemään kun "ei ole mitään tekemistä". On se sitten klapit liiteriin, kylpyhuoneen saumojen hinkkaus hammasharjalla, jonkun yhdentekevän kaapin sisällön järjestys, hopeiden kiillotus, perunoiden pesu tai kissan ruokailupaikan täydellinen siivous. Homman jujuna EI ole se, että se homma tulee tehtyä, vaan juurikin se, että äiti saa olla rauhassa. Koska lapsi tietää, mikä se vastaus on kaikkeen käninään, tappeluun ja tylsyyteen... tylsä homma, jota lapsi ei halua tehdä, ja keksii niin ollen vaikka mitä korvaavaa toimintaa...

Yhteistyössä