mä en jaksa enää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
mulla on lapset 2,5v ja 7kk.
Päivät alkaa tappelemalla isomman kanssa, huudan jatkuvasti vaikka tiedän että ei se tehoa... en jaksa antaa tarpeeksi huomiota, ja tietysti hakee sitä sitten tekemällä ilkeyksiä.
päivät odotan vain että tulee ilta ja muksut nukkuu. sitten alankin pelkäämään seuraavaa päivää.
Vauva herää yössä 2 kertaa, mutta isompi on aina ollut huono nukkumaan ja herää edelleen yöllä 5-10 kertaa, joten nukkuminen jää vähiin.
Lapsilla on aina puhtaat vaatteet, ruokaa, syli josta saa lohtua, siis perushoito kunnossa. mutta ulos en jaksa viedä, en jaksa touhuta lasten kanssa... Tahtoisin vaan nukkua ja nukkua...

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
mulla on lapset 2,5v ja 7kk.
Päivät alkaa tappelemalla isomman kanssa, huudan jatkuvasti vaikka tiedän että ei se tehoa... en jaksa antaa tarpeeksi huomiota, ja tietysti hakee sitä sitten tekemällä ilkeyksiä.
päivät odotan vain että tulee ilta ja muksut nukkuu. sitten alankin pelkäämään seuraavaa päivää.
Vauva herää yössä 2 kertaa, mutta isompi on aina ollut huono nukkumaan ja herää edelleen yöllä 5-10 kertaa, joten nukkuminen jää vähiin.
Lapsilla on aina puhtaat vaatteet, ruokaa, syli josta saa lohtua, siis perushoito kunnossa. mutta ulos en jaksa viedä, en jaksa touhuta lasten kanssa... Tahtoisin vaan nukkua ja nukkua...

hae vanhemmalle kiireellinen päivähoitopaikka! mulla auttoi tohon, saa nukkua ees sen ajan ku pienempi nukkuu pväunia!!
tsemppiä!!

Olen itse läpikäynyt samoja fiiliksiä, ja olen siihen apua hakenut ja saanut. Mulla lapset 8v, 5 v, 2,5v, ja 8kk. Välillä on menty säästöliekillä eteenpäin ihan tosissaan. Itse voin kokemuksesta sanoa, et nyt olis hirveen tärkeetä, että sulla olis joku jolle puhua. Saa laittaa yyveetä, jos siitä on apua.. :hug:

Saisitko jostain apua, esim. turvakodit joskus tarjoaa vaikeissa tilanteissa unikoulua? Nukkuuko 2,5 vuotias omassa huoneessaan? Jos nukkuu, niin onko yöksi laitettu himmeä yövalo päälle. Minulla kanssa 2,5 vuotias tyttö ja heräili yhteen aikaan yöllä itkemään. Nyt olen laittanut yöksi aina yövaloa ja yöt on rauhoittunut. Näki vissiin unia ja pelästyi, kun herää pimeässä.

Lapsiin tosiaan tehoaa paremmin puhuminen, kun huutaminen. Kun itse on hermostunut ja huutaa lapsille, niin silloin lapsi alkaa vaistomaisesti kiukuttelemaan takaisin. Koita hillitä itsesi ja jutella rauhassa lapsille.

Kannattaa hakea tosiaan apua tuohon tilanteeseen, ennen kun väsähdät liikaa. Voimia! :hug:

Tukiverkot on hyvät, mummi auttaa ottamalla isompaa yöksi 1-2kertaa kuussa. Lisäksi kaverit katsovat lapsia tunnin pari jos mulla menoa tms. mutta kun sitä arkea täytyy pyörittää yksin, ei ole ketään jakamassa sitä.

Tuo päivähoitopaikka voisi olla muuten, mutta sitten menee kotihoidontuki ja en tiedä jaksaisinko kiskoa itseäni liikkeelle aamulla, pukea vauvaa ja isompaa ja viedä ja hakea jne.

Mut sulle tulis siitä rutiini joka kuuluu aamuun. Ota itteäs niskasta kiinni ja toimi! Kyllä sinä jaksat. Minä ainakin opin arvostamaan niitä päiviä kun ei tarttenut lähteä viemään esikkoa hoitoon. ja tietyllä tavalla nautin kun lähdin aamulla hoitopaikkaa kohti, tuli ulkoiltua aamupäivällä ja iltapäivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tukiverkot on hyvät, mummi auttaa ottamalla isompaa yöksi 1-2kertaa kuussa. Lisäksi kaverit katsovat lapsia tunnin pari jos mulla menoa tms. mutta kun sitä arkea täytyy pyörittää yksin, ei ole ketään jakamassa sitä.

Tuo päivähoitopaikka voisi olla muuten, mutta sitten menee kotihoidontuki ja en tiedä jaksaisinko kiskoa itseäni liikkeelle aamulla, pukea vauvaa ja isompaa ja viedä ja hakea jne.

saathan vielä kotihoidontukea pienemmästä, eikä se isommasta ole ku muutama kymppi. sinne voi viedä eri aikoihin, kaheksaks jos viet saa isompi siellä aamupalan ni ei tarvi tosiaan ku pukea ja viedä!! tai voit viedä mihin aikaan tuntuu sopivalta, ainakin meillä voi sopia päiväkodin kaa sen. se helpottaa ihan sikana ku on päivän vaan yksi hoidettava!! ja sit saa tosiaan nukkua sen ajan ku piemempi nukkuu. koeta ainakin sitä, et ole yhtään huono äiti vaikka vähän helpotusta arkeesi haet!! sitten sinusta jopa tulee parempi äiti, koska jaksat lastesi kanssa paremmin, etkä niin helposti huuda heille yms.!!
tsemppiä!!

Kuule, 2kk päästä kun vanhempainvapaa loppuu niin laitat lapset tarhaan! Sitten kuupailet kotona pari kuukautta ja lepäilet. Ja sitten menet takaisin töihin ja saat omaa elämää ja aikaa ja rahaa.

Kuule, mä olen ihan samoissa tunnelmissa... Mulla on kaksi lasta, joita tietenkin rakastan ja tarjoan ruokaa, puhtaat vaattteet, jne. Mutta mä olen totaalisen väsynyt kaikkeen muuhun. Hoidan lapsia yksin, puran pahan mieleni tiuskimalla lapsille. En jaksa kuunnella lapsia tai leikkiä heidän kanssaan. Mä tiedän, että lapsi nauttisi eniten kiireettömästä arjesta, jossa aikuinen osallistuu lapsen leikkeihin...Ei, sitä en pysty tarjoamaan lapsilleni. En jaksa. Nytkin vaan itkettää, kun on niin väsy. Toinen lapsi on muutaman päivän kuukaudesta hoidossa, ja ne ovat arjen henkireikä! Lapsikin on hoitopäivien jälkeen iloisempi ja tasapainoisempi, kun on saanut leikkiä ikäistensä kanssa. Ehkä tämä helpottaa muutaman vuoden päästä... Voimia meille kaikille äideille! Me ollaan silti ihan hyviä, vaikka omat vaatimukset onkin monesti niin korkealla...

Yhteistyössä