Mä en jaksa enää pitää tätä kämppää järjestyksessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyrsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyrsä

Vieras
Lapsi 1v 4kk. Tietää mitä EI tarkoittaa, perustelen kiellon yleensä aina ettei menee yhden sanan hokemiseksi.

Tänäänkin tyhjännyt vaippapussin ties montako kertaa vaikka olen pitänyt puhutteluja ja pöngännyt ovea kiinni. Heitti sohvalta alas vaatteita eikä tietenkään takaisin nostellut vaikka osaa kyllä. Onhan se pieni vielä eikä sen kuulukaan tajuta tämmöisiä mutta kun multa palaa päreet.

Mies tuossa totesi että älä välitä sotkusta. Niin, miksi mä tosiaan välittäisinkään? Meillä ei koskaan käy edes ketään niin ketä varten mä täällä järjestelen? Olkoot perkele vaikka paskavaipat pitkin kämpää, minen piittaa enää. En halua olla koko aikaa pahalla päällä ja kieltämässä.
Katotaan sitten uudestaan kun ymmärtää (ja haluaa ymmärtää) kieltoja ja rangaistuksia.

Ei sinulle ole koskaan tullut mieleen laittaa vaippapussia sellaiseen paikkaan, ettei lapsi pääse siihen käsiksi? vaatteita ei kannata sohvalle pinota vaan sellaiseen paikkaan, johon lapsi ei yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minulla ei ole lasten käsien ulottuvilla mitään sellaista, mihin ei saisi koskea. Vaatteet käsien ulottumattomissa jne

teillä ei saa koskea VAATTEISIIN? :laugh:

Lasten kanssa viikkaan kyllä pyykkejä yhdessä jne, mutta en jätä niitä viikattuina sohvalla lojumaan vaan laitan vaatekaappiin, sen jälkeen niitä ei enää pyöritellä ympäriinsä ;)

On tämä kämppä aika hyvin eliminoitu lapsi ystävälliseksi ja vaikka järjestelmällinen olenkin niin ihan kaikkea ei saa lukkojen taa. Ja mielestäni lapsen pitäisi oppia siihenkin ettei kaikkea näkyvillä olevaa tarvitse koskea. Mutta ehkä sitten myöhemmin tämä opetus, olisko 10 vuoden päästä vaikka.

laita äitimurmeli ne jutut semmoseen paikkaan ettei sydänkäpy niihin yllä. pääset helpommalla ja se oma mussukkasikaan ei saa traumoja kun keuhkoot sille. meilläki jouduttiin teipaamaan laatikot ja kaapit kiinni. ei tullu hermareita kun heti hoksasi homman. terassin oveenkin laitettiin haka ylös kun tää meijän kullanmuru hoksas miten ovi avataan.
ei se teijän kotivalo ole mikään adhd vaan ihan normi välkky lapsi.

Lapsi oppii aisteillaan ja kaikki kielletty on kivaa ja hauskaa, kannattaa vaan vähitellen oppia siihen ettei kaikki ole tip-top järjestyksessä ja lasten järjestys on ihan muuta kuin aikuisten.

Alkuperäinen kirjoittaja mameli:
laita äitimurmeli ne jutut semmoseen paikkaan ettei sydänkäpy niihin yllä. pääset helpommalla ja se oma mussukkasikaan ei saa traumoja kun keuhkoot sille. meilläki jouduttiin teipaamaan laatikot ja kaapit kiinni. ei tullu hermareita kun heti hoksasi homman. terassin oveenkin laitettiin haka ylös kun tää meijän kullanmuru hoksas miten ovi avataan.
ei se teijän kotivalo ole mikään adhd vaan ihan normi välkky lapsi.

Joo kyllä muakin ärsyttää kun joka toinen sanoo että lapsensa on niin vilkas ja ehtiväinen ja mitä kaikkee. Mä en ole sanonut niin, ihan normaali pentu tuo on.

Yhteistyössä