Mä en jaksa enää... perheessä sikainfluenssaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä kaksi isompaa aloitti pari viikkoa sitten sairastelun yskimällä, oli kuumetta pari kolme päivää, muutama kuumeeton päivä ja taas lämpöä, perjantaina molemmilla kova päänsärky ja 39-40 kuumetta, ja tänään vielä 38-39.
1-vuotias sairastui samaan aikaan ja alkoi tuolla yskällä, sitä on nyt jatkunut sen pari viikkoa. Aluksi oli lämpöä ja välillä kuume oli jo 40, sitten muutama kuumeeton päivä ja taas lämpöä. Nyt 1-vuotias alkoi taas köhimään kuivaa yskää ja pelottaa, että yöllä nousee taas korkea kuume.
Meillä miehen kanssa tauti alkoi eilen kuivalla yskällä ja sen jälkeen nousi korkea kuume, mies on todella huonossa kunnossa.
Mä en tiedä kuinka kauan uskallan pitää tuon vauvan kotona, jos kuume nousee taas :| Nukkumisesta ei ainakaan tule mitään.

Ollaan lääkärissä käyty monen monta kertaa jo. Välillä on ollut raskasta hengittää, vauva hengitti huonosti, tänään viimeksi ja silloin kaikilla tulehdusarvot hyvät.
Eniten pelottaa tuon vauva puolesta, kun sairastelu on jatkunut jo näin kauan... ja kun vauva on vielä alle 8kg, niin tuntuu, että jaksaako noin pieni... Ja kun tämä olisi jo neljäs kerta, kun kuume nousee uudestaan.

Aluksi kuume ei ollut korkeaa, 38,3 oli korkein mitä isoilla mittasin ja vauvalla oli yhtenä yönä lähes 40, muuten vaan n.38. Kuume tuli ja meni niin kuin lystäsi, nyt sitten on ollut kauan tuota korkeaa kuumetta. Keskimmäisellä nousi 15min lämpö lähes 3 astetta.

H1N1 on virustauti, eikä tulehdusarvot välttämättä värähdä mihinkään vaikka olisi jo vakava tauti. Käsittääkseni näin oli sillä 8v torniolaisella? Jos vauva hengittelee huonosti, mielestäni koti ei ole oikea hoitopaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
H1N1 on virustauti, eikä tulehdusarvot välttämättä värähdä mihinkään vaikka olisi jo vakava tauti. Käsittääkseni näin oli sillä 8v torniolaisella? Jos vauva hengittelee huonosti, mielestäni koti ei ole oikea hoitopaikka.

Nyt vauva hengittää hyvin, mutta köhii ja koko ilta meni itkeskellessä. Luulen, että sillä alkaa taas nousta kuume, niin kuin mulla ja miehellä heti, kun alkoi kuiva yskä.

Onko todettu sikainfluenssaksi? Meillä oli poika alkuvuodesta influenssassa ja oli tosi huonossa kunnossa... kolme päivää 40 asteen kuumeessa ja sen jälkeen pari päivää 38, ei jaksanut kävellä, ei puhua, ruoka ei maistunut jne. Sillä vaan kerroin että voi olla ihan norm influenssakin, sekin voi vetää huonoon kuntoon, ei siihen välttämättä 2tarvita" sitä sikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko todettu sikainfluenssaksi? Meillä oli poika alkuvuodesta influenssassa ja oli tosi huonossa kunnossa... kolme päivää 40 asteen kuumeessa ja sen jälkeen pari päivää 38, ei jaksanut kävellä, ei puhua, ruoka ei maistunut jne. Sillä vaan kerroin että voi olla ihan norm influenssakin, sekin voi vetää huonoon kuntoon, ei siihen välttämättä 2tarvita" sitä sikaa.

Ei ole, mutta pk:ssa tautia on ja täälä koko kylä tuntuu olevan sen kourissa.

Oonko mä ihan tyhmä, jos vien tuon vauvan yöllä päivystykseen, jos nousee taas korkea kuume?

Äsken kävin isoilta mittaamassa lämpöjä, niin toisella oli taas 39,5 vaikka ennen nukkumaan menoa annoin pamol-f, vaikkei ollut kun ihan pientä lämpöä, nyt annoin pronaxenia.

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Heti viet päivystykseen kun hiukankin siltä tuntuu! Varsinkin kun kyseessä noin pieni!

Taas kävin vauvaa katsomassa, kun heräsi itkemään. Kova, kuiva yskä on yhtäkkiä tullut, eilen loppui kova limainen yskä.

Yhteistyössä