Mä en ihan oikeasti ymmärrä tätä asiaa. Ymmärtääkö joku muu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kommentteja pliis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kommentteja pliis

Vieras
Miespuolinen työkaveri jää todella usein mun seuraani kaksin juttelemaan niitä näitä. Välillä oikein tuntuu, että keksii tikusta asiaa ja jää siihen mun kanssa. Eikä se tee sitä toisten kanssa, siis ei oo sen luonteinen että jatkuvaan jäis kaikkien kanssa suustaan kiinni.

Miksi se tekee tätä mun kanssa?

Mä en voi käsittää.

Onko se kiinnostunut musta? Kun mitä mä mietin itseäni, niin en mä jää sellaisten työkavereitten kanssa jatkuvaan jonnekin kaksin, jotka on mulle "ilmaa" tai joista en oo niin innostunut.

Ja sitten todella usein sen jutut on muutenkin flirttaavia, se puhuu "meistä" (=se ja minä) , siitä miten ME ollaan hyvä tiimi ja miten ME tullaan niin hyvin juttuun. Ja sitten toisaalta taas välillä se puhuu jotenkin vihjailevan flirttailevasti niinkuin oltais melkein pariskunta. Oonhan mä itsekin aistinut, että sillä ja mulla on jotekin erilaiset välit kuin muilla tuolla töissä, me ollaan jotenkin tosi läheisiä ja meillä on helppo olla toistemme seurassa.

Mutta en mä tajua silti sen käytöstä. Miksi se tuppaa itseään jatkuvaan mun seuraan, jättäytyy mun kanssa kaksin eikä sillä ole mikään kiire sillon minnekään?

Ois nyt sitten joko tai. Selkeesti, niin että mäkin sen tajuaisin.

En ole varattu, miehestä en ole ihan varma. Ja ei, en mä mene suoraan kyselemään yhtään mitään niin kauan kun en ota selvää onko tässä jotain vai ei.

Etkös sä ole tätä täällä puinut jo aikaa sit? Et siis ole uskaltanut kysyä suoraa siltä et mitä meinaa. Minusta kyl kuulostaa harmittomalta läpältä.

Pääsee luistamaan hommistaan, kun juttelee ja on huomannut, että sinä ole sopiva kaveri tuohon hommaan. Mahtaako teettää hommia enemmän hyvän tiimin toisella jäsenellä eli sinulla?

Mulla on vähän samanlainen tilanne yhden miespuolisen työkaverin kanssa. Käydään kahdestaan syömässä, jutellaan kahdestaan yms. Molemmat olemme varattuja ja miehen perhetilanne on sellainen, etten todellakaan usko hänen kaavailevan mitään "suhdetta". me vain viihdytään yhdessä ja ollaan kavereita. Ei siinä tarvitse olla mitään sen kummempaa takana. Edellisessä työpaikassa minulla oli samanlainen kaveri ja todellakaan johtanut yhtään mihinkään missään vaiheessa. Ehkä minä vain olen niin hyvä tyyppi, että miespuolisetkin työkaverit haluavat olla kavereitani.

Pyydä se sillee ohimennen yksille jonku perjantaipäivän päätteeks. Sillai, et sen voi tulkita ihan kaveripyynnöks. Vaikka että, hitsi on ollu raskas viikko. Olut tekis kyl terää. Hei, lähekkö yhelle seuraks? Vapaa-ajalla on sit helpompi kautta rantain saada selville, onko vapaa/varattu, onko kiinnostunu jne.

Ei teetä hommiaan minulla, eikä kyllä sen puoleen kenelläkään toisellakaan. Hoitaa itse hommansa, ja hyvin hoitaakin. Ei ole lusmutyyppiä. Ei siis jää mun kanssa siksi "norkoilemaan", ettei tarvitsisi tehdä töitä. Työmme on sellaista, että omat hommat on jokatapauksessa tehtävä, niitä ei tee kukaan muukaan, joten työstä luistamisesta tässä ei voi olla kyse.

Voihan se olla, että kokee mut "hyvänä tyyppinä" pelkästään kaverimielessä. Meillä on kyllä mutkattomat ja mun mielestä kaverillisetkin välit, mutta toisaalta ihan puhtaaseen kaverisuhteeseen ei kyllä kuulu sen tasoinen flirtti mitä meillä on.

Kai se jotain on vailla. Se on sitten eri asia, mitä. Jos et ole toivottomasti rakastunut tähän työkaveriin, niin anna olla. Työpaikkaromanssit eivät aina ole hyvästä, varsinkin jos homma ei toimikaan - tai jos miehellä onkin jo puoliso tai naisystävä...

En ole varattu, miehestä en ole ihan varma. Ja ei, en mä mene suoraan kyselemään yhtään mitään niin kauan kun en ota selvää onko tässä jotain vai ei.

Miks aina kun ihmiset tulee hyvin juttuun ja on kivoja, kuvitellaan että tässä nyt on pakko olla jotain?
On ihan tavallista, jos et ole aiemmin huomannut, että töissäkin ollaan enemmän tekemisissä niiden kanssa joiden kanssa tullaan juttuun, oli se sit mies tai nainen. Sä et ehkä nyt huomaa muita "pareja".
Mä tulen yleensä paremmin toimeen miesten kanssa ja toivotaan ettei kukaan ole käsittänyt asiaa väärin. Onneksi kukaan ei ole kuitenkaan tullut mun ystävällisyydestä ainakaan sanomaan! Siinä vois tulla se raktio et ottaisin etäisyyttä.

Ja edes filrtti EI tarkoita mitään, se on VAIN flirttiä ja on ok niin kauan kuin se osataan eikä se ahdista ketään.

Sinuna pitäisin suun supussa.

Yhteistyössä