mä en haluais järjestää jouluaattona sukulaisille mitään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saatana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä aattoiltana ruoka syödään. Ei kahvit riitä.
Mä en oikein tajuu miksi aiemmin kelpas mennä muiden valmiiseen pöytään, mutta nyt kun itse joutus vähän järjestämään, niin kaikki on niin hankalaa?
Nyt on lokakuu, että aikaa valmisteluihin on.

Kyllä aattoiltana ruoka syödään. Ei kahvit riitä.
Mä en oikein tajuu miksi aiemmin kelpas mennä muiden valmiiseen pöytään, mutta nyt kun itse joutus vähän järjestämään, niin kaikki on niin hankalaa?
Nyt on lokakuu, että aikaa valmisteluihin on.

Tuo nyt on ihan tottumuksista kiinni. Meidän suvussa ei koskaan ole syöty joulun pääateriaa vasta illalla, vaan jo keskipäivällä.

No ei mun mielestä tarvitse koko ruoka-arsenaalia laittaa jos ei halua. Kunhan vaan kertoo vieraille etukäteen, että tarjolla on kahvia, pikkusuolaista sekä makeaa. En minä ainakaan suostuis sellaiseen kun en ole lainkaan jauhopeukalo enkä emäntä.
Ja siis onko tuo 16 hlöä kaikki aikuisia? On meinaan aika porukka jos ovat aikuisia ja voi sapuskaa mennä. Huh, oikeen kunnon pidot tulisi pitää.
Voihan sitä tehdä muutaman suolaisen piirakan pakkaseen ja lämmittää sitte vieraille. Tehdä siihen lisukkeeksi jonkun salaatin. Sitte joululimppua ja jotain muuta leipää, päälle kinkkua (vaikka valmisleikkelettä) ja kunnon kermajuustoa. Juustotarjotin, voileipäkeksejä, Raffeleita... ja kahvin kanssa joulutortut (nekin voi tehdä valmiiksi pakkaseen), valmiita siirappipipareita ja esim. joku juustokakku (senkin voi tehdä valmiiksi pakkaseen). Sitte jotain joulumakeisia tarjolle.
Eikös se olis siinä??

Häh, tehkää niin että kaikki tuo jotakin! Jos sinä olet leipojatyyppi niin varaa jälkkärit ja glögit, joku tuo laatikot, joku kinkun. Kivaa ja erilaista eikä kenenkään tartte yksin stressata :).

Niin ja voihan laatikot yms ostaa ihan kaupasta valmiina. Tai sitten tehdä pakastimeen valmiiksi ja lämmittää vaan aattona, niin meillä tehdään aina. Lihapullatkin voi tehdä pakastimeen. Oikeastaan melkein kaiken, paitsi salaatit, ja ne voi ostaa kaupastakin.

Yhteistyössä