mä en halua neuvolaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...o...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

...o...

Vieras
meillä kaks pientä lasta.. toisen odotusaikana meni miehen kaa välit poikki ja puhuin tietty kaikki asiat siellä.. lääkäri mulle totes et kaikkeista tyhmin ja mahdottomin tilanne olis jos teille tuliskolmas lapsi.. nyt asiat on olleet erittäin hyvin 5kk ja yllätysyllätys pienestä huolimattomuudesta johtuen olen raskaana.. en vaan halua sinne tutkivien silmien alle.. kuinka järkevää on pitkittää menoa?
tämä lapsi on todella toivottu..ja siksi en jaksaisi kuunnella saarnoja mistään.. '
mies oli todella masentunut hetken ja siksi oli ongelmia.. ei väkivaltaa taí mitään päihdejuttuja.

huoh.. miten mä asian esitän siellä ja miten pitkään voin olla käymättä?

Jos haluaa äitiysavustuksen (pakkaus tai raha) on mentävä viimeistään ennen 4. raskauskuukauden loppua (siis rv 16). Tai siis raskaus on todettava sitä ennen, siihen riittää vaikka ultra yksityisellä.

Ja jälkitarkastuksessa on pakko käydä, jos haluaa oliko se nyt vanhempainpäivärahat.

Ei enempää "pakollisia" käyntejä.

Ei sun tarvii käydä kuin pakolliset ns.
Eli se eka käynti ja voit todeta että tä on niin tuttua jo.
Ja jos jotain ilmenee niin meet sitten.

Mä en neuvolassa käynyt montaakaan kertaa kun kävin äitipolilla.
Silloin ei tarvinnut enää neuvolassa käydä.

typerä lääkäri jos niin on suoraan sanonut.. eipä ole oikeutta mennä haukkumaan tyhmäksi tilanteeksi toisen elämää.. se ei kuitenkaan ole hänen asiansa. voisi esittää asiansa asiallisemmin..

Piut paut sille lääkärille!
Se on tosi tökerö kun se tollasia laukoo.

Ehdottomasti kannattaa käydä neuvolassa vaikkei mikään pakko olekaan, vauvan parhaaksihan se kaikki on.

Sitäpaitsi tilannehan on nyt eri mitä silloin, jos lääkäri on sama ja vaikuttaa jotenkin arvostelevalta (joka on tosi epäammattimaista!), voithan kertoa että miehesi tilanne oli väliaikainen ja kaikki on nyt paremmin.
Uskoo jos uskoo, jossei usko niin olkoon uskomatta. Eihän se teidän elämäänne vaikuta.
Ja jos lääkäri käyttäytyy epämiellyttävästi/epäammattimaisesti, voit pyytää lääkärin vaihtoa.

määräsi mut masennuslääkkeille ton asian takia.. ja aina ku ollaan lasten kanssa siellä tulee kyselee kaikkee.. muuten ok.. mut en oikein innostunut siitä et asiat pitäis aina mennä ohi lääkkeillä.. eikäö vaikeita aikoja voi muuten selvittää

Siitähän ei tietty oo varmuutta mitä tää lekuri on sinne potilaspapereihin kirjannut. Ap ei oo tainnut niitä tarkistaa. Tosin voit pyytää mun mielestäni vaikka ekalla nlakäynnillä nähdäksesi mitä sun papruihin on kirjattu. Jos sun mielestä epäsopivaa, niin sen poistamista voi vaatia. Tosin kyllä mielestäni tuo asia on sellainen, mitä ei pitäisi sinne kirjata.

Voit sanoo lääkärille, että niitten kuuluu siellä neuvolassa tutkia, että sulla ja vauvalla on kaikki fyysisesti hyvin, ja sun ja miehen välit ei kuulu lääkärille millään tavalla, jos ne ei vaikuta sun terveyteen. Ei niillä ole oikeutta arvostella toisten elämää, eipä omat elämänsäkään ole usein sen tasaisempia. Jos olet normaali terve nuori nainen, ja pärjäät lasten kanssa hyvin, ja nykyisellään miehenkin kanssa menee taas hyvin, niin ei ole hoitohenkilökunnan asia alkaa teidän perhettä arsiloimaan. Eri asia jos tappelisitte ja olisi silmä mustana vaikka, tai lapset kärsisivät, mutta jos kaikki on hyvin, niin teidän keskeiset asiat ei kuulu muille.

Yhteistyössä