Mä aion huomena tehdä elämäni ensimmäisen lohisopan :D Nyt apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohisoppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lohisoppa

Vieras
Mä haluan siitä täyteläisen, kermaisen, herkullisen,... :P

Parhaat reseptit tähän!!!! Kiitos!! =)

(Oioioi, valuu jo kuola kun ajattelee koko soppaa ja tuoretta ruisleipää.. slurrps :D)

Perunaa, porkkanaa ja sipulia vähään veteen kiehumaan. Sitten, kun ne on lähes kypsiä lisäät lohikuutiot ja kermaa ja kiehutat kypsäksi. Mausteeksi suolaa ja yrttistä kalamaustetta. Nam!

keitä perunakuutiot ja purjo (ja kasvikset jos haluat sinne jotain muuta ) suolalla maustetussa vedessä (ihan vähän vaan vettä ) ja lisää sinne myös pippuria ja tilliä, kun perunat on lähes kypsiä, lisää lohikuutiot ja anna kiehua kypsäksi.
lisää vielä kermaa ja jos haluat niin sulatejuustoa, kuumenna ja maista et on hyvää =)

• Tykkää
Reactions: ihme mies
keitä ruodot, mausteena kokonaisia valkopippireita, sipulia ja suolaa.

siivilöi liemi, erottele ruodosta kala.

liemi kattilaan, perunaa, sipulijauhetta. keitä perunat melkein kypsäksi ja lisää lohi kuutioita lisäksi ja kuohukermaa, tarkista maku. suolaa,sipulijauhetta,tilliä, sitruunaa. myös maustamatonta sulatejuustoa voi laittaa :)

Viimeksi muokattu:
perunat, pätkäpurjoa, reilusti tilliä ja kalaliemikuutio kattilaan kiehumaan kun potut melkein kypsiä lisää kalakuutiot anna kypsyä hiljalleen, lisää kermaa ja reilusti voita ja aromisuolaa ja hyvää tulee

olen ostanu sipulijauheen "luomuna" kuivatettua sipulia rouhittunna. tuttava tekkee. ei ole muuta ku puhasta sipulia. ei turhia aineita. en käytä liemikuutioita tai fondeja missään. aromisuolasta ja muista mauste sekotuksista puhumattakhaan.. parhaan liemen saa ku tekkee itte :)

Voita reilusti kattilaan ja sinne sipulit ym. kasvikset hetkeksi kuullottumaan. Sitten niin paljon kermaa että kasvikset peittyvät ja suolaa ja pippuria maun mukaan. Keität perunat liki kypsiksi ja lisäät lohet soppaan. Lopuksi tuoretta tilliä päälle ja herkuttelemaan! :p

Yhteistyössä