"pölkky"
Eli esikoisen ponnistusvaihe kesti neljä minuuttia. Kalvot puhkaistiin ja sitten se vain... syntyi. Minulle jäi hieman traumat tästä, koska kun olin ensisynnyttäjä, minua ei otettu mielestäni todesta kun sairaalassa sanoin, että nyt tuntuu siltä että täytyisi alkaa tekemään jotain. Eeet sinä vielä ole auki, et voi olla. Suostui kuitenkin tarkistamaan. No 10 senttiä auki. Kätilö alkaa selittää että no puhkaistaan kalvot ja aletaan miettimään missä asennossa haluat ponnistaa jne. No eipä kerennyt miettimään. Huusin kun raivopää että nyt se tulee eikä meinaa. No äläs nyt, ei se vielä sano kätilö, meni mun alapään ohi ja näin että ilme muuttui heti, kun näki että pää on jo tulossa...
Kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti ja olen ihan onnellinen, että poika tuli nopeasti. Jäi kuitenkin olo, että minua ei kuunneltu eikä uskottu. Kun ensimmäinen kerta oli tälläinen, mitä voin odottaa seuraavalta? Otetaanko tätä jotenkin huomioon seuraavassa synnytyksessä, että poika tosiaan tuli hyvin nopeasti, varsinkin kun oli ensisynnyttäjästä kyse. En kai minä synnytä vaikka matkalla sairaalaan tai jotain?
Haluaisin toisen lapsen mutta synnytys jäi hieman pelottamaan. Tuntui ettei kaikki ole edes kätilöllä hanskassa kun ei meinannut toinen kätilö keretä paikalle jne...
Kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti ja olen ihan onnellinen, että poika tuli nopeasti. Jäi kuitenkin olo, että minua ei kuunneltu eikä uskottu. Kun ensimmäinen kerta oli tälläinen, mitä voin odottaa seuraavalta? Otetaanko tätä jotenkin huomioon seuraavassa synnytyksessä, että poika tosiaan tuli hyvin nopeasti, varsinkin kun oli ensisynnyttäjästä kyse. En kai minä synnytä vaikka matkalla sairaalaan tai jotain?
Haluaisin toisen lapsen mutta synnytys jäi hieman pelottamaan. Tuntui ettei kaikki ole edes kätilöllä hanskassa kun ei meinannut toinen kätilö keretä paikalle jne...