Lyhyt lomareissu Helsinkiin,Missä kannattaa käydä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "turisti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"turisti"

Vieras
Eli kaksi aikuista olis menossa Helsinkiin parin päivän visiitille niin missä kannattais käydä,aikaa olis tulopäivän iltapäivä/ilta,seuraava koko päivä ja mahdollisesti lähtöpäivän aamupäivä. Millanen matka on Suomenlinnaan,entä onko tähtitorninmäki lähellä ja missä korkeasaari sijaitsee? Pitäs olla sellasia paikkoja et pääsee keskustasta helposti yleisillä tai on kävelymatkan päässä. ja sit tietysti joku kiva terassi missä iltasella voi käydä yhdellä.

Suomenlinnan lautta lähtee kauppatorilta ja matka kestää n.20min. Lautalle pääsee tavallisen bussilipun hinnalla. Korkeasaareen pääse myös samasta paikasta laivalla ja matka aika suurinpirtein sama. Muistaakseni laivamatka oli 3,5e suunta + sisäänpääsy n.7e... Tähtitorninmäelle on lyhyt kävelymatka keskustasta mutta ei siellä oikein mitään nähtävää ole.

Terasseja löytyy pilvin pimein helsingistä. Rautatientorin läheisyydessä (200m) päässä on ainakin jo 6terassia, mitkä kaikki oikein mukavia paikkoja ja varmasti niistä löytyy jo ainakin yksi mieluinen :) Itse ehkä suosittelisin matkaa sinne korkeasaareen :) lauttamatka on kivaa vaihtelua ja kauppatorillakin on kaikkea nähtävää. Kauppatorin vieressä Esplanadin puisto jossa on kiva istuskella, syödä jätskiä ja sieltäkin löytyy yksi terassi (melkein keskeltä puistoa) Ravintola Kappeli on paikan nimi.

Muoks : siis kaksi terassia espalla onkin, muistin väärin :)

Viimeksi muokattu:
Suomenlinnan lautta lähtee kauppatorilta ja matka kestää n.20min. Lautalle pääsee tavallisen bussilipun hinnalla. Korkeasaareen pääse myös samasta paikasta laivalla ja matka aika suurinpirtein sama. Muistaakseni laivamatka oli 3,5e suunta + sisäänpääsy n.7e... Tähtitorninmäelle on lyhyt kävelymatka keskustasta mutta ei siellä oikein mitään nähtävää ole.

Kiitos näistä ja terassi vinkeistä:)

Ite ainakin haluan käydä korkeasaaressa(koskaan en ole käynyt ,en ees lapsena) ja Suomenlinnaa aina kehutaan niin pakko sekin on nähdä. Kauppatorille varmaan sitten kans mennään katselemaan.

Niin ja kun menette korkeasaareen tarkistaa niitten ruokinta- ajat.
Ja jos kovin kuumaa kannattaa mennä illemmalla kun kissa eläimet aktiivisia.Mekin nähtiin vain lumileobardin selkä koko kissa eläimistä eli hääviä.

Kannattaa myös harkita et ottaa jonkun niistä opastetuista turistikiertoajeluista jos Helsinki ei oo hirvittävän tuttu ja budjetti ei kaadu ihan pienistä. Jos yhtään kiinnostaa muukin kuin shoppailu, ranta ja terassit niin noilla kierroksilla näkee laiskakin Helsinkiä ja oppiikin jotain helposti ilman että tarvii kikkailla itse omin päin yhtään. Todella moni tänä päivänä Helsingissä asuvakaan ei tiedä kaupungista oikeastaan yhtään mitään ja vaikka monesti uhoavat että sen kus otat päivän lipun ja ajelet itse niin ei siinä välttämättä mistään mitään opi eikä näe jos ei ole tarpeeksi omatoiminen ja ota selvää.

Kannattaa myös harkita et ottaa jonkun niistä opastetuista turistikiertoajeluista jos Helsinki ei oo hirvittävän tuttu ja budjetti ei kaadu ihan pienistä. Jos yhtään kiinnostaa muukin kuin shoppailu, ranta ja terassit niin noilla kierroksilla näkee laiskakin Helsinkiä ja oppiikin jotain helposti ilman että tarvii kikkailla itse omin päin yhtään. Todella moni tänä päivänä Helsingissä asuvakaan ei tiedä kaupungista oikeastaan yhtään mitään ja vaikka monesti uhoavat että sen kus otat päivän lipun ja ajelet itse niin ei siinä välttämättä mistään mitään opi eikä näe jos ei ole tarpeeksi omatoiminen ja ota selvää.

Muuten hyvä idea mutta kun meillä ei ole aikaa kun pari päivää niin ei oikein haluttais kulkea jonkun ryhmärämän kanssa vaan mennä niinkuin ite halutaan. Voi ollla et jos innostutaan niin satetaan olla kolmekin päivää mut täl hetkel olis tarkoitus olla vaan se menopäivän iltapäivä ja ilta seuraava kokonainen päivä ja sit lähtöpäivän aamupäivä. Ei tos meno ja lähtöpäivänä paljon kauemmaksi sit lähetä ja ite tahtoisin kokonaisena päivänä mennä sin suomenlinnaan. Jos menoiltana kävis korkasaaressa ja iltasella katselis Helsingin iltaa,sit seuraavana päivänä se Suomenlinna ja lähtöpäivänä kauppatori ja ympäristö ja tuliaisten shoppailua. Voi kun oliskin enempi aikaa ni vois mennä opastetuille. Nytkin saa juosta niin et ehtii kaikki mitä haluaa.Tää reissu tuli vähän extempore joten ei paljon ole suunniteltu ja tosiaan aikaa ei ole niin paljon.

[QUOTE="turisti";26659842]Muuten hyvä idea mutta kun meillä ei ole aikaa kun pari päivää niin ei oikein haluttais kulkea jonkun ryhmärämän kanssa vaan mennä niinkuin ite halutaan. Voi ollla et jos innostutaan niin satetaan olla kolmekin päivää mut täl hetkel olis tarkoitus olla vaan se menopäivän iltapäivä ja ilta seuraava kokonainen päivä ja sit lähtöpäivän aamupäivä. Ei tos meno ja lähtöpäivänä paljon kauemmaksi sit lähetä ja ite tahtoisin kokonaisena päivänä mennä sin suomenlinnaan. Jos menoiltana kävis korkasaaressa ja iltasella katselis Helsingin iltaa,sit seuraavana päivänä se Suomenlinna ja lähtöpäivänä kauppatori ja ympäristö ja tuliaisten shoppailua. Voi kun oliskin enempi aikaa ni vois mennä opastetuille. Nytkin saa juosta niin et ehtii kaikki mitä haluaa.Tää reissu tuli vähän extempore joten ei paljon ole suunniteltu ja tosiaan aikaa ei ole niin paljon.[/QUOTE]Mä tarkoitinkin sellaista max parin tunnin reissua enkä mitään puolen päivän pörräystä. Ja niiltäkin rundeilta voi loikata pois kesken kaiken missä vaan jos haluaa.
Ja niitä järkätään sekä kuivalla maalla että vesillä kaupungin edustalla eikä ne maksa paljoa. Pointti on vaan siinä että lyhyessä ajassa näkee ja oppii paljon eikä tarvi selailla mitään turistioppaita ja suunnistella linjakarttojen kanssa.

Mä tarkoitinkin sellaista max parin tunnin reissua enkä mitään puolen päivän pörräystä. Ja niiltäkin rundeilta voi loikata pois kesken kaiken missä vaan jos haluaa.
Ja niitä järkätään sekä kuivalla maalla että vesillä kaupungin edustalla eikä ne maksa paljoa. Pointti on vaan siinä että lyhyessä ajassa näkee ja oppii paljon eikä tarvi selailla mitään turistioppaita ja suunnistella linjakarttojen kanssa.

No okei,sitten voisikin ehkä miettiä tota vaihtoehtoa, ei olla koskaan Helsingissä käyty,mä olen joskus pienenä vaan läpi kulkenut kun mentiin sukulaisiin.

Ulkomaalaiset ystäväni ovat eniten tykänneet Helsingissä Suomenlinnasta silloin kuin Ruotsiin menevät Silja ja Viking "uivat" Kustanaamiekan läpi eli vähän lähdön jälkeen, Temppeliaukion kirkosta (on rakennettu kallion sisään) sekä Kauppatorista ja Kauppahallista. Näitä siis suosittelisin ehdottomasti Top kolmena :)

Jos Suomenlinnaan menette, Kauppatori on kiva nähtävyys hyvällä säällä. Hörpätkää siellä vaikka kahvit. Ateneumia minäkin suosittelen, jos taide kiinnostaa. Stockalla on pakko varmaan käydä. Syökää kahvilassa ihanat katkarapuleivät vaikka lounaaksi.

Yhteistyössä