Lyhyt kierto

• Viestiketjun aloittaja 49v
  • Ensimmäinen viesti
49v
Hei Ellit! Kuuluuko LYHYT kierto vaihdevuosioireisiin? Olen luullut että kierto pitenee. Normaalisti mulla on ollut 23-30 vrk. Viime kuussa 30 vrk. Ja menkat kestää 4-7 päivää. Ja nyt yhtäkkiä tänä aamuna, alkoi menkat, kierto 17 vrk!! Ja se ei ole mitään välivuotoa, tuntuu kuukautisilta, hikoilua, lievää kuukautiskipua.
Onkohan kuukautiseni muuttumassa ""viikkokautisiksi""?

sama homma:
Sama kävi minulle ja gynen mukaan kuuluu asiaan, on hyvinkin yleistä ennen varsinaisia vaihdevuosia. Yksi hormoni alkaa vähentyä ja toinen yrittää korvata tilannetta lisäämällä tuotantoaan ja kuukautisten väli lyhenee.

Minulla ei tuo ole jatkuva tila, mutta noin puolen vuoden välein kierto sekoaa, ja väli on juuri tuo sama 17 päivää. Parit-kolmet menkat tulee noin ja taas kierto pitenee. Ällöttävää sinänsä: aina pitää varautua siihen että valutus alkaa.

49v
Niin just..kun koskaan ei tiedä milloin alkaa, sais sidettä pitää joka päivä..
Mulla oli pari vuotta sitten pitkä vuoto, noin 2 kuukautta yhteen soittoon, pikkutiputusta tosin, mitään ei löydetty mutta lääkäri määräs Primolut Nor'ia, sitä sitten söin runsaan vuoden, silloin oli kuukautiset normaalit, sitten kun lakkasin syömästä niitä niin taas sekosi ja nyt 17 vrk.
Pitäs varmaan hakee uusi resepti, ainakin tietäisi milloin vuotaa, ja ne sopi mulle hyvin, ei mitään sivuvaikutuksia. Mutta ei kai niitä loppuelämäänsä voi syödä.
Näköjään nuo vuotojutut on kovin erilaisii, toisilla pitenee ja toisilla lyhenee väli..tiedän sellasiakin naisia kun kk:t loppu ja alkoi taas puolen vuoden, jopa vuoden päästä uudelleen.

Yhteistyössä