Lyhyt kaupunkiloma ulkomailla lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noviisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noviisi"

Vieras
eli olemme miettineet, että lähtisimme 4v. esikoisemme kanssa ulkomaille lyhyelle reissulle. Mummu lupasi katsoa 2v kuopustamme sillä aikaa. olisimme maks. 3 päivää. Emme koskaan miehen kanssa etelässä kumpikaan käyneet, joten mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon? Mikä olisi hyvä kohde näin talvella? (kuopuksen kanssa reissuun kolmistaan sitten kun kasvaa tuosta vielä. :) ) Muutenkin kaipailisin kokemuksia lapsen kanssa reissaamisesta. Ruotsissa, Norjassa, Irlannissa, Eglannissa ja Tanskassa on kyllä tullut käytyä, mutta nyt ekaa kertaa olisi etelään tarkoitus lähteä. Lapsi ei myöskään ole koskaan ollut lentokoneessa.

Haluatteko siis lämpöiseen vai kaupunkilomalle? Talvellä Välimeren seutukin on aika viileä ja kolmeksi päiväksi ei Euroopan ulkopuolelle kannatta lähteä lentämään. Itse olen lasten kanssa pitänyt esim. Budapestistä, Barcelonasta ja Riiasta.

Lapsen kanssa matkustus on aika samanlaista kun aikuisenkin. Lyhyt lento menee noin isolta hienosti, hieman tehtävää mukaan (piirustuslehtiö, kirjoja, kannettava dvd ym.). Tutustukaa yhdessä etukäteen kohteeseen ja miettikää vierailupaikkoj myös lapsen näkökulmasta.

Me olemme lähdössä lasten (4v ja 7 v.) kanssa helmikuussa Roomaan kaupunkilomalle 4 yöksi. Aiemmin on reissattu heidän kanssaan vauvasta lähtien rantalomilla etelässä ja sukulaisissa Irlannissa, joten tämä on ensimmäinen varsinainen kaupunkiloma. Lasten kanssa matkatessa kannattaa mennä rennolla asenteella ja etsiä kohteesta sellaisia nähtävyyksiä jotka kiinnostavat lapsiakin. Pois siis kiire ja tiukka aikataulutus. Sen kummempaa en osaa sanoa, 4 v:n kanssa pärjää jo hyvin kun syö samoja ruokia eikä (ainakaan meillä) tarvitse miettiä päiväunia ym. päivärutiineihin liittyviä asioita. Itse odotan Rooman matkalta hyvää ruokaa ja hieman sightseeingiä (itse tunnen kaupunkia siellä ennen käyneenä), hotellimme on hyvällä alueella jolta on helppo liikkua julkisilla kulkuneuvoja ja olemme katsoneet kohteita sellaisiin paikkoihin joissa on lapsillekin mieluista nähtävää. Museoissa ei siis tällä reissulla notkuta.

Yhteistyössä